AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Ja,som overskriften sier, er det noen som har erfaring til å synse noe om en 10 dagers kur på 40 mg predinsolon vil være nok til å drepe en betennelse?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Det er jo helt umulig å si når vi ikke vet hva som feiler deg. Om legen din mener det er nok så må du prøve det først, om det ikke har virket så får du mest sannsynlig flere dager eller høyere dose.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Det gjelder en betennelse i kne. Jeg tenkte at kanskje noen av dere hadde erfaring til å vite om det er liten/middels eller høy dose å gå på for en betennelse i kne? Prednisolon er en kortison-kur, så den er jo ment å drepe betennelsen. TS
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Jeg går på 40 mg Prednisolon, dvs 8 tabletter hver dag om morgenen. Tror det er en ganske standard dose til å begynne med på en slik kur. Jeg får det mot eksem/psoriasislignende tilstander i hodebunnen. Det hadde blitt så ille at håret mitt falt ut, noe som ikke er spesielt kult når man er jente og 30 år. Det har funket som bare det (har gått på det i litt over to uker). Har nå trappet ned til 35 mg, og skal trappe ytterligere ned 5 mg annenhver uke. Du burde vel stole på legen din?
eitrande Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har ulcerøs colitt og må bruke prednisolon når betennelsen blir skikkelig ille. Har aldri startet på høyere dose enn 40 mg, selv ikke da jeg hadde store smerter. På den dosen er jeg MYE bedre i løpet av noen dager. Håper det uansett tar fort knekken på din betennelse. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Dette er dag 4 på 40 mg daglig Prednisolon, og jeg har ingen endring/ bedring i kneet mitt. Hadde en tilsvarende kur for 1,5 år siden og hadde da flere bivirkninger enn pr i dag. Tenker at kanskje pillene ikke virker denne gang?! TS
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Noen som har noen teori/erfaring med at kroppen kan ta imot virkningen av medisin en gang men ikke neste gang? Når jeg nå kun får 1 bivirkning i forhold til 3 bivirkninger forrige gang, så undrer jeg. TS
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 Kanskje betennelsen ikke lar seg behandle med Prednisolon denne gangen? Kanskje du skulle oppsøke legen din over helga og få ei ny vurdering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå