Gelica Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har inngått ett veddemål med min mann om hvem som kan gå ned mest i fettprosent fra nå til 1/7. Ingen av oss er spesiellt veltrent og vi har heller aldri vært så bevist på kosthold. Hovedmotivasjonen min for å inngå dette veddemålet er for å få en kontinuitet i treningen og bli mer bevist på kostholdet. Jeg har forstått at den beste måten for å minske fettprosenten er å gå på lavkarbo, men ingen av oss ønsker å gå på en slik diett og vil helst kunne spise det vi ønsker med mer fokus på det sunne. Noen her som kan en del om dette og som kan hjelpe meg på veien? Frem til dette veddemålet har jeg ikke vært bevist på hvor ofte jeg spiser og hva jeg spiser og har bare trent 2 ganger i uken. Dette er hvordan planen min er fremover vedrørende mat og trening ser ut. Mat: Frokost kl 7:30 30-40 g AXA Go dag Kakao & Quinoa med lettmelk eller med JA vaniljeyoughurt 3%sukker Lunsj kl 11:00 Salat med skinke eller kylling + 1 kokt egg i salaten ELLER 2 skiver Brød eller grovt knekkebrød med litt smør og hvitost eller magert pålegg. 1 glass lettmelk eller appelsinjuice Mellommåltid kl 14:00 Eple, pære e.l. Middag 18:00/19:00 Varierende med ris, poteter, grønnsaker eller salat Kvelds (ikke alltid) 21/22:00 1-2 knekkebrød med hvitost eller magert pålegg ELLER samme som frokost Trening: Tirsdag 1 time Zumba 1 time Stram opp Onsdag 1 time Zumba 1 time Step/styrke Fredag 20 min elipsemaskin 30 min styrke Søndag 20 min elipsemaskin 30 min styrke Hvordan ser dette ut og hva bør jeg eventuellt endre? Jeg forstår jo at jeg bør ligge på ett visst kaloriunderskudd per dag. Hvordan kan jeg regne ut dette så det blir riktig?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Synes dette ser ut som i overkant mye trening, spesielt for en som er dårlig trent! Jeg hadde kjørt vanlig styrketrening med frivekter to til tre ganger i uken, samt er par kardioøkter. Når det gjelder maten bør du pr dag spise ca 500 kcal mindre enn det du forbruker (trening medregnet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå