Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg har blitt gravid. Det var ikke planlagt og jeg går første året på sykepleien. Jeg aner ikke hvordan jeg skal kombinere det her nå og hva jeg eventuelt skal gjøre. Er livredd for å droppe ut. Det betyrbså utrolig mye for meg at jeg fullfører utdanningen min. Noen her inne som har kombinert graviditet og baby med studiene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Indra
Skrevet

Du får permisjon fra studiene og støtte fra Lånekassen. Slapp av, dette går så fint så :)

Hvis du tar kontakt med skolen hjelper de deg med søknaden din og lånekassen skal ha dokumentasjon.

Gratulerer så mye :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren min fortsatte å utdanne seg samtidig som hun var i arbeid, i mange år mens hun fikk barn (5).

Jeg fortsatte å utdanne meg som alenemor (med en datter som nå er voksen).

Jeg kjenner til flere andre som har gjort det samme for mange år siden.

Om man ikke kan klare det i dag, med de støtteordningene som finnes nå, så forstår jeg ingenting!!!!

Skrevet

Jeg fikk barn med 2,5 år igjen og studere. Man får støtte fra Lånekassen. Nå er jeg i full jobb og savner studentlivet. Syns det var topp å være studentmamma. Mye friere dager enn når man er i jobb, pensum kan man jo i stor grad lese når man selv ønsker. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke økonomien som bekymrer meg, men det å faktisk komme seg tilbake til skolebenken når mammapermisjonen er over. Å kunne tenke på skole med en baby hjemme. Er vel disiplinen det er snakk om.

AnonymBruker
Skrevet

ifølge min studievenninne som kom i samme situasjon som deg så blir man nesten mer disiplinert når man får barn. Du har bare så så mye tid på å studere, så du blir flinkere til å bruke denne tiden effektivt.Så hvis du virkelig vil så klarer du det nok helt fint :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde min første dag i praksis idag og er helt overveldet. Hvordan komme seg gjennom det her når jeg er så trøtt og sliten som er. I tillegg til så utrolig kvalm. Håper det blir bedre når jeg kommer inn i rutinene i praksis. Er ikke god timing i det hele tatt, men jaja.

Endret av Missi89
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde min første dag i praksis idag og er helt overveldet. Hvordan komme seg gjennom det her når jeg er så trøtt og sliten som er. I tillegg til så utrolig kvalm. Håper det blir bedre når jeg kommer inn i rutinene i praksis. Er ikke god timing i det hele tatt, men jaja.

Hvis formen er dårlig kan det hende du trenger sykmelding og blir litt forsinket i studiene. Men jeg synes ikke du skal bekymre deg - alt går :) Det er mange som har langt dårligere grunner til å bli forsinket, som å ikke jobbe med fagene, bare feste osv. Jeg tror at når du er ferdig med permisjonen vil du kjenne du har en ekstra god grunn til å fullføre studiene, du kan få en bedre betalt, trygg jobb og forsørge barnet ditt. Jeg studerer sammen med flere som har barn, og de gjør det stort sett bra på studiene - de jobber strukturert mens barna er i barnehage/skole, etter leggetid eller når den andre foreldren passer ungene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...