AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 når jeg var ung (tidlig 20-årene) så visste jeg ikke helt om jeg hadde lyst på barn. så ble jeg eldre, og mine søsken og et par venninner fikk barn (+ jeg har vært stemor et par ganger). og jo mer tid jeg tilbringer med dem, jo mer blir jeg overbevist på at jeg ikke ønsker barn. men jeg har ikke noe imot barna. noen av de er kjempesøte og jeg har fått god kontakt med dem. men jeg ser alt strevet foreldrene må finne seg i. jeg har også en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke burde gjennomgå et svangerskap.... så "heldigvis" har jeg ikke lyst på barn. er det noen flere enn meg som liker barn i små doser, men som ikke vil ha egne?
Silfen Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Mange av dere, spesielt her inne, så her er det nok ingen som skuler på deg. ;-)
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Dette er da et helt personlig og ærlig valg, ikke alle vil ha barn og det er helt greit!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Jeg vil ikke ha barn. Trodde en stund det skyldtes at jeg var i et langt forhold hvor det aldri føltes helt rett å få barn sammen (en del negative ting), og var litt bekymret for om jeg ville bli desperat og trist som singel barnløs oppi 30-årene. Men merker når jeg treffer venners barn og (spesielt) babyer, at jeg faktisk ikke har noe behov for egne barn. Liker for så vidt disse ungene, men har ikke noe særlig med omsorgs- og morsegenskaper, har andre ting jeg ønsker å bruke livet på, og har noen "atferdsfeil" jeg absolutt ikke vil utsette barn for.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har ikke lyst på barn, mest fordi jeg har et negativt syn på verden. Jeg tror ikke det blir bedre å bo på denne planeten så jeg vil ikke sette barn til denne verden. Det er allerede altfor mange folk på denne planeten, vi trenger ikke bli flere. Jeg vil heller adoptere enn å få egne hvis jeg skulle få lyst på barn, men så langt har jeg ikke særlig lyst på de. Å se andre foreldre, passe mine nevøer og nieser er som prevansjonsmiddel for meg. Barn kan jeg takle i små mengder
palle Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 har heller ikke lyst på barn. litt slitsomt at vennene mine (med mann og barn) ikke skjønner det...
Gjest Badabing Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Det har vært mange tråder om det her inne. Du er absolutt ikke alene her, men synes ikke det er så mange av oss IRL?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå