Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å spoler igjennom reklame på getboksen min, og ser maskarareklamer. De lover ditt og datt. Og sist nå ms. Lopez... I hvert fall 3 lag løsvipper på henne der.i...

Kjære vene, hvor mange av dere bruker løsvipper? Er det meningen vi skal bli så manipulert at vi tror det er ekte... Kjenner det er å bli ført bak lyset når det blir så overdrevet som de siste jeg har sett...

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Desverre er all reklame sånn, enten det er for mascara, pudder, sjampo, bilvask, kornblandinger, kosttilskudd eller McDonald's.

Skrevet

De ser ikke akkurat ekte ut de vippene på reklamene nei for å si det sånn :fnise: Men mange lar seg tydeligvis lure..

Skrevet

Visste du at på bildene de bruker i Burger King-reklamer bruker de plastikkburgere? Altså, hele dritten er lag av plastikksalat, plastikktomat, som et leketøy. Hørte det fra en som leverte noe i et av møterommene deres, og "burgeren" falt på gulvet. Poenget er - reklamer er laget for å selge. Og det er KJEMPEIRRITERENDE når det er så mye juks som det er.

Skrevet (endret)

Mange av reklamene er jo ikke løsvipper en gang, men dataanimerte! Hvorfor kan de ikke bare vise hvordan mascaraen ser ut på ordentlig på vippene? Gjerne før- og etter-bilder? Jeg lar meg ikke påvirke av reklamer lengre, men blogger, derimot! Der får man faktisk se hvordan produktene fungerer og ser ut! Så må man bare sile ut de som er kjøpt og betalt :)

Endret av Jade
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ofte spørsmål om jeg har løsvipper... men er naturlig :D

Skrevet

Jeg får ofte spørsmål om jeg har løsvipper... men er naturlig :D

Og det måtte du kommentere fordi?

• Liker 10
Gjest Tinkerbell87
Skrevet

Og det måtte du kommentere fordi?

:skratte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde de ble nødt til å oppgi at (liten) tekst hvis de brukte løsvipper/manipulert resultatet, så det hele tiden i en periode, men kanskje det ble opphevet?

AnonymBruker
Skrevet

Man blir påvirket av reklamen selv om man vet den er fake. Derfor fortsetter de sånn. Ærlige reklamer er det jo ingen som vil ha. Ser dere ikke det?

Skrevet

Å søren heller, er det derfor det ikke funker på meg? :fnise:

For de som ikke skjønte det, det var selvfølgelig ironi.

Jeg trodde de ble nødt til å oppgi at (liten) tekst hvis de brukte løsvipper/manipulert resultatet, så det hele tiden i en periode, men kanskje det ble opphevet?

Jeg har iallefall sett at det står opplyst med liten tekst i noen shamporeklamer, hvor det har blitt benyttet løshår..

• 3 uker senere...
Skrevet

ikke bare løshår, ofte bakfra er det ikke den samme modellen en gang.

Men vil de virkelig at vi aksl se ut som dragqueens hele gjengen med slike løsvipper???

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet

Man ser jo lang vei at det ikke er ekte vipper. Helt latterlig.

Jeg synes egentlig alle skjønnhets reklamer er latterlige. Bare fake alt sammen.

• Liker 1
Gjest happy_me
Skrevet

Jeg skal ærlig innrømme at jeg gang på gang blir lurt av reklamer for mascara... :sukk:

Selv om jeg vet at de er både utstyrt med løsvipper, og gjerne også er dataanimerte, de pene damene som reklamerer... så går jeg i fella :fnise:

Det er liksom som om underbevisstheten min fører meg til butikken.

Det hadde vært mye bedre om de faktisk viste riktig resultat av produktet sitt ja! Så hadde masse av det skrapet jeg har kjøpt, kanskje forsvunnet fra markedet.

AnonymBruker
Skrevet

Dette har ikke noe med mascara å gjøre, men når du nevner ms Lopez, er det ikke hun som reklamerer for l'oreal, elvital, eller en eller annen billig butikkshampoo? Ja, du skal få meg til å tro at en stjerne av den klassen bruker DET skvipet på håret sitt.

• Liker 1
Skrevet

Ja, er nok meningen at vi skal bli lurt! Bruker sjelden løsvipper en gang i året maks. Nøyer meg med vanlig maskara. Lar meg heller ikke lure av reklamer, har en favoritt og den har jeg tenkt til å fortsette og bruke:-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De reklamerer jo bare for billig maskaraer fra Loreal, Maxfactor osv. Bare billig crap som gjør absolutt ingen ting for mine vipper. Tviler sterkt på at J.lo bruker sånn sminke :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller ikke at Eva Longoria farger håret sitt selv i vanlig billig butikkfarge hehe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Visste du at på bildene de bruker i Burger King-reklamer bruker de plastikkburgere?

Det er bare tull. Folk har faktisk såpass godt syn at de ser når noe er plastikk ;) Men klart at de har en masse, masse triks. Burgerne stekes bare såvidt (da er de er større og ser saftigere ut) - grillstripene lages ofte med skokrem/annen farge eller legges på i photoshop. Og de har gjerne hundrebvis av brød, tomater og salatblader de vurderer slik at de skal finne det som ser perfekt ut - og selv etter det får det en real runde i Photoshop. Også bruker de gjerne tannpirkere e.l. for å holde de ulike tingene i burgeren opp, slik at den skal se luftigere og større ut. Og så videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...