Gå til innhold

Hvor trange skal nye jeans være?

Anbefalte innlegg

Gjest happy_me
Skrevet

Jeg har ikke en eneste bukse som passer skikkelig til meg. Nå skal jeg gå til investering av en splitter ny olabukse (jeansbukse), men føler jeg trenger rettleding. En skal kjøpe trange bukser, men HVOR trange? Sånn att alt tyter ut over linningen, sånn som man ikke får satt seg ned i? Eller bare sånn at den sitter inntil?

Har ikke råd til å kjøpe ENDA en bukse som viser seg å bli flere størrelser for stor etter et par dager.

På forhånd TAKK for tips og hjelp :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvor mye stretch(elastan) det er i buksa. Sjekk merkelappen! Hvis det er noen få prosent elastan tar du den så den sitter superstramt for den kommer til å gå seg ut litt. Men hvis det ikke er stretch i det hele tatt, tar du den sånn at den sitter bra på deg, stramt men ikke så stramt at det "tyter over". For den kommer ikke til å gå seg ut annet enn kanskje bittelitt :)

Skrevet

De aller fleste jeans utvider seg ca en strl. Så du bør vel kjøpe jeans i en strl mindre enn hva du pleier å bruke i andre bukser.

Skrevet

Bare pass opp for Kameltå og muffintop

• Liker 1
Skrevet

Bare husk å aldri(!!) vask jeansen med tøymykner hvis det er stretch i den.. Gud vet hvor mange bukser jeg har ødelagt på det viset.. :tristbla:

Gjest happy_me
Skrevet

Bare husk å aldri(!!) vask jeansen med tøymykner hvis det er stretch i den.. Gud vet hvor mange bukser jeg har ødelagt på det viset.. :tristbla:

Oy, takk for den, det visste jeg ikke!

:)

Skrevet

Bare pass opp for Kameltå og muffintop

Hva er muffintop? :klo:

Skrevet

Hva er muffintop? :klo:

At det tyter ut over buksekanten - på samme måte som en muffins sprer seg litt ut over toppen på muffinsformen.

Men ang strl - jeg kjøper jeans i en strl som gjør at jeg akkurat klarer å kneppe dem igjen. Da er de supre etter et par dagers bruk.

Om man opplever muffintop har jeg inntrykk av at problemet som regel ligger i buksefasongen, ikke størrelsen. Har man litt ekstra rundt magen er det for eksempel lite lurt å gå til anskaffelse av bukser med veldig lavt liv. Med mindre man faktisk synes det er greit at magen 'henger' litt da :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mage, og jeg passer bare i bukser med lavt liv. Blir livet for høyt er det ikke plass til magen. Unntaket er slike jeans-tights, slike som ser ut som bukser men egentlig ikke er det. De har så mye stretch i livet at jeg får dem over magen.

Skrevet

Kjøpte meg en Nudie-jeans for en liten stund siden, og nå er den blitt litt for stor.. Kjøpte den så trang at jeg så vidt klarte å få den på. Forsøkte en størrelse mindre, men den hadde jeg ikke sjans i helvete til å få på meg.

Sykt irriterende!

Skrevet

kjøpte meg Cheap Monday jeans, så trange som jeg klarte å få på (prøvde også størrelsen under for å være sikker), men nå kan jeg dra de ned (og av meg) uten å kneppe opp knappen en gang.....

*sukk* :sjenert:

Skrevet

Jeg kjøpte ei veldig trang bukse i stretch på BikBok for ikke så lenge siden. Den var så trang at jeg såvidt fikk igjen smekken. Etter en vask på 40 grader, ble den løs i livet og ubehagelig å gå med. Utrolig plagsomt, så jeg har dessverre ikke noen gode råd annet enn å spørre de som jobber i butikken - de har jo ofte noen av klærne selv

Gjest happy_me
Skrevet

Etter hva jeg leser her nå, så tror jeg jammen jeg skal prøve å styre unna bukser med stretch i . Virker som de går mest ut, og fortest ut.

Skrevet

Jeg kjøper bare jeans som har noe stretch i seg, synes disse sitter best og former seg fint etter kroppen. Kjøper kun de som jeg må presse "litt" for å få på meg for da utvider de seg til å fortsatt sitte tight og fint. :)

Skrevet

kjøpte meg Cheap Monday jeans, så trange som jeg klarte å få på (prøvde også størrelsen under for å være sikker), men nå kan jeg dra de ned (og av meg) uten å kneppe opp knappen en gang.....

*sukk* :sjenert:

Oi, dette har ikke jeg opplevd med mine jeans fra Cheap Monday! Kjøpte mine i passe størrelse og de passer fortsatt.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Min erfaring er at jeans av type "friday" hos cubus ikke utvider seg :) Kan være verdt å sjekke ut :)

Skrevet

Spør om hjelp i butikken :)

For min del er det ikke noe fasitsvar på hvor trang jeansen må være, for det kommer an på flere ting. Først og fremst hvor mye den går ut, dette kan du delvis lese deg til på merkelappen, men det beste er å spørre betjeningen i butikken. Også kommer det også an på hvordan buksa sitter sånn generelt. Jeg kan ikke kjøpe bukser som sitter superstramt akkurat over hoftene, for jeg har brede hofter og får gnagsår (!!) på hoftebeina og stygge love handles. Bukser som derimot er høye i livet kan være nesten så stramme de vil bare jeg får dem igjen, for der er jeg smal og med lite fett som tyter ut.

Mens for andre kropper kan det være helt annerledes.

Gjest alille
Skrevet

For min del er det umulig å finne jeans uten stretch. :( En størrelse mindre enn jeg bruker får jeg jo ikke kneppet igjen, eller over rumpa, så da får jeg aldri brukt buksa s.a. den utvider seg til passe størrelse. Kjøper jeg jeans i min størrelse er de aaaltfor store etter noen timers bruk. Argh! :(

Men jeans med stretch går kjempefint for min del, kjøper de sånn at de sitter stramt, men bra, i butikken, og sånn holder de seg. Har bare prøvd Levi's med stretch, da.

Har forøvrig samme problem med vanlige bukser også, at de er for store etter noen timers bruk. Kjempeplagsomt. Burde nok bruke skjørt mer, for å unngå hele problematikken!

Skrevet

Jeg pleier å finne en bukse som passer PERFEKT, akkurat slik jeg vil ha den, og så tar jeg en størrelse mindre(så lenge den ikke blir for kort i beina!) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...