Væren Skrevet 11. januar 2004 #1 Del Skrevet 11. januar 2004 Min 70 år gamle svigermor fikk i julen tilbud om å overta en mobiltelefon jeg har liggende, en NOKIA 5510, svart med antenne og greier (en sånn som ungene mine ler rått av...) men helt OK. Svigermor har aldri nevnt at hun verken ønsker seg eller trenger mobiltelefon, så det blir aldri aktuelt for henne å investere i en ny telefon. Jeg foreslo at det jo kunne være en trygghetsfaktor for henne å ha telefon i vesken, og hun likte den tanken. Litt uventet, faktisk! Så jeg har tilbudt meg å skaffe henne et ring-kontant abbonement. Er det noen som har peiling på hvilket abbonement jeg bør kjøpe, hva det koster, hvor de selger dem, etc? Vi kjøpte abbonement til en av guttene våre på ELKJØP for et års tid siden, mener å huske det kostet ca 150 kroner? Noen anbefalinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandy Skrevet 11. januar 2004 #2 Del Skrevet 11. januar 2004 Om din svigermor skal ha mobiltelefonen mest som en trygghetsfaktor i tilfelle og ikke kommer til å bli flittig bruker av telefonen er det kanskje like greit med kontantkort ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 11. januar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 11. januar 2004 Så jeg har tilbudt meg å skaffe henne et ring-kontant abbonement. Det var det det var snakk om, ja... Men det finnes vel ulike ring-kontant kort/abonnement, også, og det var det jeg lurte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 11. januar 2004 #4 Del Skrevet 11. januar 2004 Men med et kontant abonnement må hun jo passe på å ha penger på kontoen hele tiden.. Kanskje like greit å skaffe et Chess connect abonnement? Koster bare 9kr i mnd og har billigere ringetid og SMS enn noen andre. Chess har en slags kontantkort type også. Les mer på www.chess.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 11. januar 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg kikket litt på de kontantlignende abonnementene til Chess, men det tror jeg ikke blir aktuelt for min svigermor. Det er nok vanlig kontantkort som er aktuelt for henne, og hun kommer ikke til å bruke telefonen særlig ofte. Bare hvis det er noe helt spesielt, kjenner jeg henne rett! Tekstmeldinger kommer det nok ikke til å bli noe av, så det er bare vissheten om at hun har mulighet til å få tak i folk / hjelp hvis hun skulle komme til å trenge det. Hun er dårlig til beins og skal opereres i knærne snart, så det er litt derfor hun kan tenke seg å ha mobiltelefon nå. Bare i tilfelle - og ikke slik vi i vår generasjon bruker telefonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2004 #6 Del Skrevet 11. januar 2004 Det finnes jo flere forskjellige kontantkort typer, i alle fall telenor, netcom, hello, sensecash.. (mulig det finnes enda fler.) Sense er så vidt jeg vet det billigste, men mye jobb å få tak i kontantkortkodene, de selges bare på noen få steder. Telenor og Netcom er jo forsåvidt greit, enkelt å få tak i, men ikke spesielt billig. Tror du betaler noe sånt som 200 kroner for en startpakke, og da er det med en hundrings i ringetid. Hello derimot, kan kanskje være bedre, de vokser mye for tiden, og det er billigere å bruke enn telenor og netcom. I tillegg er det lik pris uansett hvem du ringer til. (Ikke som telenor, hvor prisen avhenger av leverandøren til den du ringer til.) Hello selges riktignok ikke på alle stedene du får telenor og netcom, men i alle fall på alle narvesen, alle 7eleven, alle rema1000. Telenor, netcom og hello fungerer på akkurat samme måte, ved å kjøpe kort der man skraper fram koden, som man taster inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2004 #7 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg kjøpte vanlig Telenor-kontantkort på 7eleven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandy Skrevet 11. januar 2004 #8 Del Skrevet 11. januar 2004 Det var det det var snakk om, ja... Men det finnes vel ulike ring-kontant kort/abonnement, også, og det var det jeg lurte på. Ah ! :oops: Ikke greit når øya står i veien ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 11. januar 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 11. januar 2004 Ah ! :oops: Ikke greit når øya står i veien ! Jeg kjenner problemet! Alt i orden! Jeg tror vi får satse på noe kjent og greit, som hun får tak i over alt. Som f.eks. på butikken i hjembygda... Kanskje det er greiest med Telenor sånn sett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå