AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Ahh, jeg holder på å bli gal av å løpe rundt med sprayflaska for å vaske opp alle de tusen blodflekkene rundt om her i huset! Bikkja må i dusjen hver eneste dag for å spyles ren, og det er ikke bare bare å få en 30kg hund som ikke vil dusje inni dusjen. Vi snakker oversvømmelse på badet Hvor lenge kommer denne "herligheten" til å vare egentlig? Og er det verre i starten mtp på blødninger, eller vil det bare fortsette like ille?
Gjest Survival Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Det er svært individuelt hvor mye tisper blør under løpetida. Det kan høres ut som at tispa di blør ganske mye. Vanlig løpetid varer i ca 3 uker hos tispene, men de blør selvfølgelig ikke under hele perioden. Først blør de jo, deretter blør de lite eller ingenting, og så i slutten blør de litt til. Som regel. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Hvorfor ikke kjøpe hundetruse? Nei, det er fullstendig uaktuelt! Da lærer ikke hunden å gjøre seg ren selv osv. 2
Eksotisk Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Du får tre på bikkja ei gammal truse med bind i. Funker som bare rakkern om man lager et hull til halen 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Det er svært individuelt hvor mye tisper blør under løpetida. Det kan høres ut som at tispa di blør ganske mye. Vanlig løpetid varer i ca 3 uker hos tispene, men de blør selvfølgelig ikke under hele perioden. Først blør de jo, deretter blør de lite eller ingenting, og så i slutten blør de litt til. Som regel. Hun er blør ikke ekstremt mye akkurat, men det kommer i "perioder" på en måte, noen runder i løpet av dagen. Og da klarer hun å gå å sette seg ned overalt da for å spre mest mulig blod i leiligheten
Ryvre Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Uff, tispetruse kan føre til mange ulumskheter som betennelser osv Hos alle tisper jeg har hatt så har det aldri vart mer enn tre uker tilsammen. 2 uker med blødninger, noen dager med ståperioden (den tiden de er klare for parring, da blør de ikke) og et par dager med blødninger igjen. Går konstant over gulvene med mopp og sprayflaske
Gjest Survival Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Hun er blør ikke ekstremt mye akkurat, men det kommer i "perioder" på en måte, noen runder i løpet av dagen. Og da klarer hun å gå å sette seg ned overalt da for å spre mest mulig blod i leiligheten Skjønner. Jeg mener at det beste er å bare leve med det. Som flere her sier er det flere negative sider ved bruk av produkter som skal gjøre det lettere for hundeeieren under løpetida. Tispetruser for eksempel, kan ha store ulemper. Når man velger tispe velger man jo på en måte også disse periodene med løpetid. Man vet jo at det kommer, og man bør være forberedt på det. Så enn hvor irriterende det er, er det noe man skal takle og godta. 1
bittelura Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Heldigvis klarer bikkja vår å vaske opp etter seg:) Men det tok 1 løpetid hvor jeg måtte vise henne hvor hun skulle vaske, rose og belønne henne.. Nå kan jeg gi kommandoen "vask deg", så vasker hun seg! Sier jeg bare "vask" og viser flekken så ordner hun den:) Blir en del ekstra vask av sengetøy under løpetiden siden hun kryper under dyna i løpet av natta.. Vi overlever det 2 ganger i året.. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Skjønner. Jeg mener at det beste er å bare leve med det. Som flere her sier er det flere negative sider ved bruk av produkter som skal gjøre det lettere for hundeeieren under løpetida. Tispetruser for eksempel, kan ha store ulemper. Når man velger tispe velger man jo på en måte også disse periodene med løpetid. Man vet jo at det kommer, og man bør være forberedt på det. Så enn hvor irriterende det er, er det noe man skal takle og godta. Joda, takler og godtar det selvfølgelig, det er jo naturens gang:) Bare en liten utblåsning! Kommer aldri til å bruke truse på henne uansett.. Hun ligger jo å sleiker seg bak hele tiden, men siden hun er langhåret henger det seg jo skikkelig fast i hår og hale:s Så hun ser ikke så veldig lekker ut.. Nå er det jo hennes første løpetid også da så hun har vel litt å lære enda:)
Gjest badeand1 Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Jeg visste ikke at det var skadelig å bruke hundetruse så jeg beklager den. Svigermor brukte det før på sin hund så da tenkte jeg at det ikke var noe farlig. Dere vasker hvertfall opp etter bikkja deres i motsetning til andre..
Ryvre Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Nå er det jo hennes første løpetid også da så hun har vel litt å lære enda:) Da blir det helt sikkert bedre i neste runde 1
Ryvre Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 Dere vasker hvertfall opp etter bikkja deres i motsetning til andre.. Finnes det virkelig noen som ikke gjør det?!
Gjest badeand1 Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Finnes det virkelig noen som ikke gjør det?! Jeppda! Tørker opp litt tror jeg. Men ikke godt nok. Kanskje hun helt enkelt ikke ser flekkene, men det bor andre der som kanskje ser dem. Maahh!
Ryvre Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 (endret) Æsj det er jo bare ekkelt! Så fort jeg ser første dråpen her så blander jeg vann og grønnsåpe i en sprayflaske og setter frem den og moppen (bruker vanligvis langkost og gulvklut men det blir for tungvindt i en slik situasjon) og jeg tror jeg går over gulvene så fort jeg ser antydning til blodflekker. Har man valgt seg tispe så er det noe man bare får stå ut med altså Nå er hun sterilisert så slipper heldigvis mer blod de siste leveårene hennes Endret 29. februar 2012 av Ryvre
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 mi blødde også noe grusomt førsteløpetid, blod over alt, brukte truse når jeg trengte noen timer "fri". må ærlig inndrømme at jeg ikke fotfulgte henne, bare vaska ned ca 3 ganger dagen. neste løpetid vaska ho seg så godt at jeg ikke så mer enn 2-3 dråper i hele perioden.
Gjest Illiya Skrevet 1. mars 2012 #17 Skrevet 1. mars 2012 Heldigvis klarer bikkja vår å vaske opp etter seg:) Men det tok 1 løpetid hvor jeg måtte vise henne hvor hun skulle vaske, rose og belønne henne.. Nå kan jeg gi kommandoen "vask deg", så vasker hun seg! Sier jeg bare "vask" og viser flekken så ordner hun den:) Blir en del ekstra vask av sengetøy under løpetiden siden hun kryper under dyna i løpet av natta.. Vi overlever det 2 ganger i året.. Usjda! jeg ville nok likevel vasket gulvet godt til tross for at hun gjør rent etter seg. Og ikke hatt en blodig løpetispe i sengeklærne, selv om jeg har det ellers.
Sinner Skrevet 1. mars 2012 #18 Skrevet 1. mars 2012 Hvis hun er lik min ene så blir det mindre og mindre blod for hver løpetid. Min leonberger blødde i 3 uker! i sin første løpetid, så ut som det hadde vært drap hjemme hos meg med blod oppetter vegger og utover gulv når hun hadde vært hjemme alene. Nedvask av leilighet hver dag det. Nå blør hun lite noen få dager i begynnelsen. Så det blir nok bedre skal du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå