Gå til innhold

Løpesko til en overkommelig pris?

Anbefalte innlegg

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg trenger virkelig et par nye løpesko. Ikke bare "joggesko" men løpesko. Og jeg er veldig smal i foten med en veldig høy fotbue (både på langs og på tvers). Jeg leter og leter, men finner ingen til en pris jeg kan takle. Å gå på Løplabbet for sko til meg, blir grisedyrt. 2000,- er dobbelt så mye som jeg kan avse.

Noen tips for smale føtter med skyhøy vrist?

Hva slags løpesko har du og hva slags fot har du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er underpronasjon.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Takk. Jeg husker jo aldri hva som er hva.

Skrevet (endret)

Dersom du planlegger en tur til utlandet i nærmeste framtid så kan det være givende å vente til da. Jeg var i London etter nyttår og stakk da innom Asics store der jeg fikk langt rimeligere sko samt at de spanderte løpetesten da jeg kjøpte skoene (kosta kun 5 pund for testen, men men). I tillegg fikk jeg igjen noe mva på flyplassen så det ble en riktig lønnsom affære.

Betalte 600kr for skoene etter mva er trekt ifra, og det er 1300 mindre enn det de koster på loplabbet :)

Anbefaler virkelig løpetesten slik at du faktisk får se endringen fra sko til sko og blir mer fri fra synsing etc. Tok en gratis pronasjonstest på gsport, altså ikke en løpetest, og de anbefalte sko som var totalt feil for meg.

Endret av Xmir
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Takk for godt tips. Skal nok flakse ut i den store verden i løpet av året ja.

Jeg har gått til ortoped pga den veldiig høye fotbuen min (som gir meg en del problemer) så jeg vet jeg lander på utsiden av helen. Men nå vet jeg jo at det heter underpronasjon. Leser at dette er veldig uvanlig og det lages lite sko for slike som meg... :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

En liten frekk en er og gå på løplabbet, ta måling og få skoanbefaling og si at du vil vite hvilke sko som anbefales din fot fordi du skal ønske deg dem til feks bursdag.

Deretter går du på internett og kjøper de samme bare mye billigere.

• Liker 1
Skrevet

Selv om du vet at du har underpronasjon så vil det være lurt å ta testen da pronasjonen varierer og de får sjekket akkurat hvilken modell som passer best med hensyn på teknikken din. I tillegg så kan graden av pronasjon variere ganske mye fra høyre til venstre fot. Det å ta testen på loplabbet og heller kjøpe skoene et annet sted tror jeg forøvrig du ikke sparer så alt for mye på, for min skomodell ville det vært i underkant av 100kr (husk at du får testen gratis om du kjøper sko)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...