celujo Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har ikke fullført vgs, og har derfor ikke studiekompetanse. Hva jeg vil bli "når jeg blir stor" vet jeg ikke enda, så nå prøver jeg å finne ut om diverse fagskoler i alle mulige retninger. Har dere forslag til skoler og studieretninger? Dette skal da være i Oslo/Akershus. Takk for svar!
drosophilia Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har ikke fullført vgs, og har derfor ikke studiekompetanse. Hva jeg vil bli "når jeg blir stor" vet jeg ikke enda, så nå prøver jeg å finne ut om diverse fagskoler i alle mulige retninger. Har dere forslag til skoler og studieretninger? Dette skal da være i Oslo/Akershus. Takk for svar! Har du jobbet? Du kan søke realkompetanseopptak til de fleste studier. F.eks min samboer: jobbet som dørvakt og vekter i over 5 år, fikk opptak til bachelorprogrammet i kriminologi ved UiO.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Et alternativ er å ta de fagene du trenger for å få generell studiekompetanse som privatist. Da står du friere etterpå. Jeg trodde alle fagskoler, private eller offentlige, baserte seg på bestått enten treårig videregående, fagbrev eller at man kan dokumentere kompetanse tilsvarende fagbrev Noe annet blir det med private yrkesskoler, som det finnes drøssevis av, særlig innen frisør-, hudpleie- og andre skjønnhetsfag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå