Gå til innhold

Dine beste oppskrifter med strøkavring/brødrasp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altså en svær pose med brødrasp liggende og trenger tips til hva den kan brukes til. Gjerne alt fra fisk til kylling til ost til desserter. :nigo:

Skrevet

Hjemmelaga fiskepinner, panerers i først mel med salt og pepper, deretter egg og til slutt brødraspen. Stekes i panne.

Dette kan fint gjøres med både kylling og svin også, jeg liker da å banke kjøttet først for at det skal bli så mørt som mulig. Det kan også legges dobbelt og fylles med f.eks. uanstendige mengder ost.

Skrevet

Enig her, dobbelpanerte, hjemmelagde fiskepinner er kjempegodt. Vil du ha litt variasjon kan du bruke laks, og blande litt fin-fin-hakket persille i brødraspen. :Nikke:

Eller så kan du teste det jeg ikke har rukket enda! Arancini. Man tar risotto, lager en ball med litt fyll i midten (har sett oppskrifter med alt fra Brie til Bolognese), panerer den og frityrsteker! Syndig, syndig - det bare MÅ være godt.

Ellers ville jeg søkt på "breaded" på Tastespotting ;)

Skrevet

Hjemmelagede "kyllingnuggets". Kyllingfilet skåret i strimle, så samme prinsipp som de nevnte over med fiskepinnene, men bland inn revet parmesan i brødraspet. Nam!

Skrevet

Tusen takk for mange kjempegode tips. De skal definitivt prøves ut. Og så skal jeg tråle tastespotting for godsaker. :nigo:

Skrevet

Et spørsmål til: hvor tynne skjærer dere kjøttskivene når dere skal dobbeltpanere? Og hvor lenge steker dere dem? :sjenert: Tenkte å prøve å dobbeltpanere de to kyllingfiletene som ligger i kjøleskapet.

Jeg lagde forresten kyllingnuggets (med parmesan i brødraspet) og de fikk stående applaus fra min veldig kresne mann. *litt stolt* :fnise:

Gjest navnelapp
Skrevet

Skjer på tvers av kjøtfibra. Når eg skal skjere ein filet slik byrjar eg med tuppen, og skjer skiver oppover fileten. Då vert kjøtet lettast å spise.

Skrevet

Nakkekoteletter panert i egg og så brødrasp er veldig godt. De blir så saftige og gode.

Ta en kyllingfilet og bank den flat med en flaske eller et kjevle. Legg kyllingfileten mellom to ark med gladpack og bank i vei. Ha den i egget og så i brødraspen. Jeg krydrer både kotelettene og kyllingen litt med salt og pepper i panna. Begge disse rettene er favoritter hos meg.

Skrevet

Diverse gratenger, som f.eks. fiskegrateng eller blomkålgrateng.

Skrevet

Kom på en oppskrift til som er kjempegod! Laks med urtelokk - der kan du jo bare bruke ferdig brødrasp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...