AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Ja er en gutt på 17 år som er opptatt av å kle seg bra (at jeg selv kler meg bra). Bruker også en del penger på merkeklær, ala Ralph Lauren, Gant, Tiger of sweden etc. Uansett dette koster mye penger, og jeg har lagt merke til at jenter har mange forskjellige plagg, og da også ofte svært forskjellige til skole, fest, privat, venner osv. Så jeg lurer bare rett og slett på om klær for henne ikke koster like mye som klær for han? Da ved at dere flest ikke kjøper så mye merkeklær og/eller at merkeklær for henne ikke koster så mye. Er kanskje ikke merker og lignende like viktig for dere? Tenker nå hovedsakelig på personer som liker å kle seg litt fint, enten du kaller det classy, preppy eller sossete. Takk på forhånd
metempsychosis Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Dette er nok veldig individuelt... Noen jenter vil mene at det som er viktig er å ha garderoben full av siste mote, om det så betyr at det meste er kjøpt hos bikbok, h&m... Andre igjen bruker alt de har på klær, da det som gjelder for disse er mote og merke. Noen jenter bryr seg ikke det minste verken om mote eller merke, mens andre satser kun på tideløse kvalitets-klær... Jeg er av de som kjøper lite men velvalgt. Selv om garderoben min nok er halvveis så full som garderoben til de fleste jenter, så er jeg over snittet interessert i alt som tilnærmer seg mote, kles-snitt osv Men slikt koster, og jeg foretrekker å kjøpe mindre men bedre (kvalitet, originalitet...). Så, for å svare på det egentlige spørsmålet ditt (mistet tråden litt ): Klær koster ikke mindre om det er til han eller henne, kvalitets-klær er like dyrt, kjede-klær er like rimelig. Eneste forskjellen er at det er et bredere utvalg i kvinne-klær en i herre-klær
Gjest badeand1 Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Ja er en gutt på 17 år som er opptatt av å kle seg bra (at jeg selv kler meg bra). Bruker også en del penger på merkeklær, ala Ralph Lauren, Gant, Tiger of sweden etc. Uansett dette koster mye penger, og jeg har lagt merke til at jenter har mange forskjellige plagg, og da også ofte svært forskjellige til skole, fest, privat, venner osv. Så jeg lurer bare rett og slett på om klær for henne ikke koster like mye som klær for han? Da ved at dere flest ikke kjøper så mye merkeklær og/eller at merkeklær for henne ikke koster så mye. Er kanskje ikke merker og lignende like viktig for dere? Tenker nå hovedsakelig på personer som liker å kle seg litt fint, enten du kaller det classy, preppy eller sossete. Takk på forhånd Turnoooffff!!! Jeg bruker ikke merkeklær i det hele tatt. Her går det i salg på "billigbutikker" ^^ Ca..tja, to ganger i året? 2
Ethereal Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Merkeklær koster nok like mye for jenter som for gutter, men mange jenter kjøper både billige klær og dyre. T-skjorter, singletter, leggings og basisplagg er jo greit å handle på H&M eller Gina Tricot, og koster rundt 99,- pr plagg. Bik Bok og Gina Tricot er greit å handle på dersom man skal ha det som er på moten, som man ikke vil legge så mye penger i. Man kan få fine topper til 199,- som holder greit en sesong. Selv handler jeg mest i de butikkene jeg allerede har nevnt. Litt forskjellig hvor mye jeg handler for. Som regel kjøper jeg en del på denne tiden av året, når vårmoten har kommet. Da synes jeg det er mye fint. Noen mnd. bruker jeg ikke en eneste krone på klær, mens jeg godt kan bruke flere tusen en annen mnd. Du fikk kanskje ikke svaret på det du ville her, TS, siden jeg ikke har særlig preppy stil 1
dobbeltisolert Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Handler ein del vintage/håndlaget uten at det koster meg så mykje, bruker vel maks 500 kr. på klær i mnd. Unner meg sjølvsagt noko nytt og dyrt innimellom, som er kvalitet. Men det trenger ikkje nødvendigvis vera eit spesielt merke heller.. Kler meg fint men langt frå sossete, usj!
kills Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Prisen på merkeklær ligger på det samme for begge kjønn, men jeg ser at jenter ofte kjøper siste mote (altså det som er trendy akkurat nå) på kjedebutikker. Så har vi oss som også kjøper mer tidløse plagg i tillegg til de trendy klærne for en dyrere penge da man kan ha disse sesong etter sesong. Jeg har lagt merke til at unge menn som er opptatt av å kle seg bra ofte bruker mye penger på merkeklær, men jeg synes ikke at pris nødvendigvis er synonymt med stilig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Kjøpe basic klær, som singletter, topper osv hos "billigkjeder" som feks VeroModa, Gina Tricot osv. Bukser betaler jeg gjerne litt for, også finere bluser, kjoler og cardigans. Sko er også som regel minst 800-1000 kr. Og veskene, har et par designervesker og bytte på... De koster jo noen tusen for å si det sånn Liker heller å ha flotte vesker, som går til alt, enn 40 billigvesker fra H&M.
FantasDick Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Jeg bruker vel et par tusen i mnd på klær, sko og tilbehør. Handler både billige plagg på H&M, Cubus, Vero Moda osv, litt dyrere plagg på Weekday, Carlings osv, og enda dyrere plagg fra eksempelvis Acne, Tiger osv. Har en relativt stor garderobe med en miks av alt mulig, men den har jeg brukt tid på å bygge opp. Tar godt vare på klærne mine og forsøker å kjøpe klær med litt kvalitet, så de holde i årevis. Typiske trendplagg som varer en kort stund kjøper jeg gjerne billig, for å oppdatere garderoben kontinuerlig.
Ego Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Bruker gjennomsnittlig kanskje et par tusenlapper pr mnd, men kan gå noen mnd uten å bruke noe, for så å handle endel når jeg først finner noe jeg liker. Det har overhodet ingen betydning for meg hva slags merke det er snakk om, så lenge jeg liker plagget. Helt greit at enkelte er veldig glad i merkeklær, så lenge det ikke går over i snobberi.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #10 Skrevet 3. mars 2012 Jeg bruker vel et par tusen i mnd på klær, sko og tilbehør. Handler både billige plagg på H&M, Cubus, Vero Moda osv, litt dyrere plagg på Weekday, Carlings osv, og enda dyrere plagg fra eksempelvis Acne, Tiger osv. Har en relativt stor garderobe med en miks av alt mulig, men den har jeg brukt tid på å bygge opp. Tar godt vare på klærne mine og forsøker å kjøpe klær med litt kvalitet, så de holde i årevis. Typiske trendplagg som varer en kort stund kjøper jeg gjerne billig, for å oppdatere garderoben kontinuerlig. Jeg også. Plagg som skal vare en god stund og tåle mye bruk (f.eks. jobbklær) kjøper jeg fra dyrere merker som f.eks. Tiger, men det jeg ser er moteklær kjøper jeg fra billigere steder som Zara og Oasis. Så gjør det ikke så mye om det krymper i vask etter ti ganger heller. Merker er ikke viktig for meg (nå er jeg også en god del eldre enn TS), kvalitet er, når det er ting som skal vare. Det er fullstendig uaktuelt for meg å kjøpe noe med en stor logo på, jeg synes det er tacky, jeg driter i om folk vet hvilke merker jeg har og ikke har, og jeg har ikke noe behov for å flashe hvor dyr garderoben min er. Det er både fordi jeg synes merkefokus er litt umodent, og fordi jeg av ymse årsaker har dyrere klær enn resten av omgangskretsen min og derfor ikke vil ha fokus på det. Jeg ville faktisk ha tippet at dameklær gjerne er dyrere enn herreklær i mange tilfeller, fordi man i større grad bruker dyrere materialer som silke, f.eks. At jenter har mer klær skyldes nok at det er større skiller mellom "pent" og "hverdag" i kvinnemoten enn i herremoten.
Sails Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 Er bare å kikke innom kvinneavdelingen i de forretningene du handler i, og du vil fort se at kvalitetsklær ligger på ca samme pris for både kvinner og menn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå