Gå til innhold

Chrome + nett-tv (streaming)

Anbefalte innlegg

Gjest Cecilia L
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Chrome, og inntil for få dager siden fungerte streaming fra f.eks NRK og TV2Sumo uten problemer. Nå, derimot, så er det fullstendig krasj. Sidene lar seg ikke åpne (får bare opp det sure Chrome-trynet...). Hva skjer?

Som en nødløsning har jeg brukt Safari, men det er ikke alltid det går så bra det heller. Uansett. Chrome har ikke sviktet meg før, og vil gjerne finne ut hvordan vi fortsatt kan vandre sammen.

Jeg bruker Mac, og mener jeg har alle oppdateringene. :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fins jo ordentlige nettlesere, slik som firefox!

• Liker 2
Gjest Cecilia L
Skrevet

Grrr.... Jeg mente jeg hadde fikset et script som hindret Lutetium 71 inn i denne tråden :balltre:

Chrome er fortsatt det jeg vil bruke, Firefox tar for mye krefter... Så jeg blir takknemlig om noen har en vei ut av denne elendigheten. :)

• Liker 1
Skrevet

Firefox tar for mye krefter? Hva legger du i det? Chrome er jo mye tyngre, da den er designet for å ta opp mer ressurser på grunn av at ulike faner kjører i ulike prosesser.

Skrevet

Firefox tar for mye krefter? Hva legger du i det? Chrome er jo mye tyngre, da den er designet for å ta opp mer ressurser på grunn av at ulike faner kjører i ulike prosesser.

mulig det, men firefox ligger så si alltid høyere på prosessor og minne bruk enn chrome hos meg. ja jeg kjører alltid siste stable versjon.

Skrevet

mulig det, men firefox ligger så si alltid høyere på prosessor og minne bruk enn chrome hos meg. ja jeg kjører alltid siste stable versjon.

Jeg vil ikke mobbe Chrome her: men har de fikset problemet med alle virusene?

Gjest Cecilia L
Skrevet

Firefox drar masse CPU hos meg når jeg streamer. Hadde generelt problemer med Firefox og CPU. Og Chrome var genial... Men jeg har nå dette problemet med det sure Chrome-trynet... Og jeg skjønner ikke hvorfor.

Gjest Cecilia L
Skrevet

Jeg vil ikke mobbe Chrome her: men har de fikset problemet med alle virusene?

Virus? Har jeg virus? Fra Chrome?

Skrevet

Virus? Har jeg virus? Fra Chrome?

Jeg vet ikke om du har, men jeg husker de fikk ganske mye kritikk for å være åpnere for virus enn andre nettlesere nettopp fordi Chrome var så rask...

Men igjen; kan hende de har ordnet opp i dette nå :)

Skrevet

Da har du nok ikke lagt sammen alle prosessene til Chrome. Du har sannsynligvis bare sett på en av dem.

Skrevet

Jeg vet ikke om du har, men jeg husker de fikk ganske mye kritikk for å være åpnere for virus enn andre nettlesere nettopp fordi Chrome var så rask...

Bare tull. Virus har ikke noe med hvor rask nettleseren er. Chrome er forresten ikke spesielt rask i forhold til andre moderne nettlesere. Faktisk slår visst Internet Explorer 10 Chrome på en del områder.

Gjest Cecilia L
Skrevet

Takk for svar. Jeg har siste versjon av Chrome, og streaming fungerer fortsatt ikke. :(

Virus har jeg neppe, ikke merket noe virusrelatert adferd. Bruker Mac også, så det er vel heller tvilsomt.

Skrevet (endret)

Funker youtube?

Edit, tror det har noe med Silverlight å gjøre, noe som TV2 Sumo bruker. Støtten i Chrome for Silverlight (på mækk) er visst heller dårlig. Selv bruker jeg ikke Silverlight, så jeg får ikke testet.

Endret av Lutetium 71
Gjest Cecilia L
Skrevet

Ja, youtube fungerer. I til din informasjon, så fungerer streaming i Firefox... :sjenert: Så jeg henger litt der nå.

Hjelp! Jeg vil ha Chrome tilbake slik den var!

Skrevet

Ja, youtube fungerer. I til din informasjon, så fungerer streaming i Firefox... :sjenert: Så jeg henger litt der nå.

Hjelp! Jeg vil ha Chrome tilbake slik den var!

Da får du sende en sintemail til chrometeamet og håpe at de legger inn støtte for Silverlight.

Men inntil videre er jo firefox en fabelaktig erstatning. :lur:

Gjest Cecilia L
Skrevet

Kan gjerne sende sintemail, men siden det funket for inntil for litt siden, så er vel ikke Silverlight problemet her? Eller? Argh.

Firefox sliter og drar, men jeg må ha min dose NRK, så da får jeg vel bare holde ut. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...