Gå til innhold

Reparasjon av TV


hanne1990

Anbefalte innlegg

I august i fjord kjøpe vi en ny TV hos expert, og før ca 1 mnd siden streiket TV-en og vi leverte den inn til reparasjon!

I mellomtiden fikk vi utlevert et låne-tv som også streiket to ganger, så vi har vært uten TV i snart 3 uker.

Greia er om det finnes noen lov når det gjelder hvor lenge en TV skal være til reparasjon? Etter 1 mnd har man da krav på noe penger tilbake eller et nytt tv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en feil eller en mangel på en vare eller tjeneste som du har kjøpt, kan du kreve den reparert eller få byttet den til en ny. Dette skal skje kostnadsfritt, med mindre fraktomkostningene er uforholdsmessige sammenlignet med prisen på varen eller reparasjonen. Avtale om fraktkostnad bør du avklare med selger før du sender varen i retur. Reparasjon og ombytte skal skje innen rimelig tid og uten vesentlig ulempe for deg som forbruker.

Sitat: http://www.forbrukereuropa.no/netthandel/etter-netthandel/netthandel-garanti-reklamasjon.html

Det er nok ikke satt noen spesifikk tidsfrist her. Men:

Heving innebærer at du leverer varen tilbake og får pengene i retur. Dette innebærer at du ikke kan heve kjøpet på grunnlag av manglende service eller svekket tillit til selger eller når du får en vare reparert. Gjentatte småfeil og mange reparasjoner vil til slutt kunne betegnes som en ”vesentlig feil/mangel”

(Tatt fra samme side). Jeg vil tro du kan forsøke å heve kjøpet, og kanskje skaffe en ny TV fra en annen forhandler.... Finnes kanskje bedre kilder på dette, men hadde pittelitt dårlig tid nå :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...