AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har jobbet i samme bedrift i over 6år. Alt fra deltid til vikariat i ett år, til korttidskontrakter- og nå tror jeg de vil ha meg fast. Sjefen ymta ihvertfall veldig om det. Men jeg føler at jeg får underbetalt, eller ikke direkte underbetalt, men jeg synes jeg skal få litt mer enn de som begynte igår og er ti år yngre grunnet lenger ansenitet. Pluss at jeg vet om flere som har 35.000 kr mer enn meg i året, som har vær ansatt kortere, dog har vært fast ansatte i flere år. Så burde jeg tørre å spørre om høyere lønn? Og hvordan eventuelt gå frem? Jeg får mer informasjon om hva som skal skje forhold til jobben neste uke.
murray Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har jobbet i samme bedrift i over 6år. Alt fra deltid til vikariat i ett år, til korttidskontrakter- og nå tror jeg de vil ha meg fast. Sjefen ymta ihvertfall veldig om det. Men jeg føler at jeg får underbetalt, eller ikke direkte underbetalt, men jeg synes jeg skal få litt mer enn de som begynte igår og er ti år yngre grunnet lenger ansenitet. Pluss at jeg vet om flere som har 35.000 kr mer enn meg i året, som har vær ansatt kortere, dog har vært fast ansatte i flere år. Så burde jeg tørre å spørre om høyere lønn? Og hvordan eventuelt gå frem? Jeg får mer informasjon om hva som skal skje forhold til jobben neste uke. Hvis du får tilbud om fast ansettelse neste uke synes jeg det virker naturlig at du tar opp lønna i den forbindelse
Gjest Tirkes Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Det Murray sa. Jeg har reforhandlet lønn i forbindelse med avdelingsbutte inad i samme firma. Feks å skulle gå fra resepsjonen til fakturaavdelingen. Selv om jeg går fra fast ansatt i EttFirma AS, til en annen fast ansettelse i EttFirma AS så er det ny stilling og jeg skal ha ny kontrakt og det har åpnet for reforhandling av lønn. Jeg har også forhandlet om lønnsheving under årlig medarbeidersamtale, når det dreide seg om det du nevner her - at nye folk tjener mer enn de som sitter med flere års kompetanse. Jeg antar de var flinkere til å forhandle lønn. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Tusen takk for svar Jeg får vente og se hva de tilbyr meg først, og hvis det er samme lønnn, så skal jeg forhandle hehe...
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Tusen takk for svar Jeg får vente og se hva de tilbyr meg først, og hvis det er samme lønnn, så skal jeg forhandle hehe... Tips på veien: De 2 første lønnsamtalene mine godtok jeg det jeg fikk tilbud om pga jeg syntes det var ubehagelig å be om mer. Så i fjor tok jeg endelig mot til meg og sa jeg ville ha mer enn det som ble foreslått, og det fikk jeg også. Det verste som kan skje er at de sier nei. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå