AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Jeg vet hva du tenker, men la meg nå fortelle hvordan ståa er først; Jeg skal søke om et forbrukslån på 70 000. Men det lar seg f**n ikke gjøre, enda de i bankene sier at "du har jo høy inntekt, og ingen gjeld, så jeg vet ikke hvorfor denne ikke gikk gjennom" Jeg kan vise til en samlet inntekt på 580 000 i året, det vil for meg si 36 000 utbetalt hver måned. Jeg har ikke en liiiten anmerkning en gang, ingenting. I lånekostnader har jeg 9 000 i måneden, og dermed sitter jeg igjen med 27 000 i måneden til andre ting. Og hvis vi tar i skikkelig, og sier at regningene ellers ligger på 10 000(og det er jo sikkert det dobbelte av det som er reelt), så sitter jeg fortsatt igjen med 17 000 "til overs". Skal vi tro ssb skal mitt forbruk TOTALT være på 9 000 i måneden sammen med lånekostnadene, så da skal jeg sitte igjen med 18 000 da, etter jeg har fyllt kjøleskapet, betalt regninger, medisiner og klær! Hvor i svarte går dette feil?
Gjest Rosemor Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Jeg vet ikke om du sparer siden du ikke nevner noe om det, men hvis du ikke gjør det, er det den eneste grunnen jeg kan tenke meg de har til å si nei ut i fra de tallene du presenterer her. Det kan være de tenker at hvis du har hatt så romslig økonomi over tid (mer enn 6 mnd), og ikke har prioritert sparing, kan det tyde på et stort forbruk, noe som igjen kan føre til at de er restriktive med tanke på ytterligere lånebelastning. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 "du har jo høy inntekt, og ingen gjeld, så jeg vet ikke hvorfor denne ikke gikk gjennom" I lånekostnader har jeg 9 000 i måneden, og dermed sitter jeg igjen med 27 000 i måneden til andre ting. Dette henger ikke på greip. Du har "ingen gjeld", men lånekostnader på 9000/mnd? 6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor det du forteller om ståa di skal endre det jeg tenkte da jeg leste overskriften. Jeg ble bare enda mer overbevist om at dette er en dårlig idé. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Dette henger ikke på greip. Du har "ingen gjeld", men lånekostnader på 9000/mnd? Skriveleif. LITE gjeld i forhold til inntektene.. Er bare så irritert. Jeg har ikke problemer med å betale det tilbake. Lurer på hvordan folk klarer å sette seg i "luksusfellen", når man må ha tilnærmet millioninntekt og nada i gjeld eller noe for å i det hele tatt få lånt. Folk som driter penger trenger jo ikke lån?!! Grunnen til at jeg ikke har spart er fordi jeg har vært student, og inntekten min har økt i rakettfart nå. fra en årslønn på 50 000 i 2010, til 320 000 i fjor og nå 580 000... (mulig de henger seg opp i to år gamle tall, hva vet jeg...) Hvorfor det ikke er lurt, kan du jo gjerne utdype litt mer AB?
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Jeg vil tro at de ser på at du ikke har tjent så mye særlig lenge. Hvis inntekten din er fastlønn, fast arbeid og virker stabil ville jeg gått en ny runde, for det kan tenkes at kalkulatorene eller systemene deres avslår ut fra nettopp foregående års inntekt.
Gjest IngvildSF Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Dersom du sitter igjen med 17 000kr etter at alle utgiftene er betalt. Hvorfor sparer du det ikke opp selv? Det tar deg litt over 4 måneder å spare opp den summen. Hvorfor betale unødvendige renter når du kan bruke bittelitt tid for å spare opp summen selv? 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Dersom du sitter igjen med 17 000kr etter at alle utgiftene er betalt. Hvorfor sparer du det ikke opp selv? Det tar deg litt over 4 måneder å spare opp den summen. Hvorfor betale unødvendige renter når du kan bruke bittelitt tid for å spare opp summen selv? Tro meg, det har jeg tenkt, men det har kommet en smell her som gjør at jeg har behov for pengene nå. Uten at jeg ønsker å gå nærmere inn på hva det er. Tanken var å gjøre det omvendt, få det jeg trenger og kjøre på med rask tilbakebetaling.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Rart. Av reklamene å dømme så virker det som man nærmest får forbrukslån kastet etter seg. Har du boliglån? Isåfall kan du søke om å øke det (rammelån/fleksilån), da slipper du også stygg rente.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Rart. Av reklamene å dømme så virker det som man nærmest får forbrukslån kastet etter seg. Har du boliglån? Isåfall kan du søke om å øke det (rammelån/fleksilån), da slipper du også stygg rente. Det var det jeg trodde også, men nei.. Har boliglån, men egenkapitalen er ikke på over 15% enda, så det er vel ingen idè?
waco Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Da har du jo 85% gjeld av boligen din. Selvfølgelig får du ikke lån. Og når du tjener en halv million i året så skal man klare og spare penger! Mennesker på trygd klarer jo og spare hundretusen på ett år! Er det pupper du skal kjøpe deg? Du må ha dem nå fordi da får du spille i en film?? 2
Aude Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Dette kan være går helt fint men hvilke banker har du søkt?Jeg har laget en liten liste over banker som tilbyr dette online. Hvis du har en kjæreste/samboer så kan du få de til å skrive seg opp på lånet og da øker du sjansene dine betraktelig. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 Da har du jo 85% gjeld av boligen din. Selvfølgelig får du ikke lån. Og når du tjener en halv million i året så skal man klare og spare penger! Mennesker på trygd klarer jo og spare hundretusen på ett år! Er det pupper du skal kjøpe deg? Du må ha dem nå fordi da får du spille i en film?? Har ikke behov for silikonpupper, ellers takk. Hvis du på død og liv må vite det er pengene til min mamma som er uføretryget og trenger sårt hjelp akkurat nå. Ingen vits å være rasshøl! 85% av gjelden på boligens verdig for 4 år siden, vel og merke! Skulle ikke tro det var nødvendig å få en verdivurdering for å få forbruks lån når man hel tydelig klarer å betale for seg. JA, jeg klarer å spare penger nå, men fikk du med deg at inntekten min ble så mye som en halv million i året først nå?! Ser ikke poenget med å være så frekk?
-Fiona- Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Da har du jo 85% gjeld av boligen din. Selvfølgelig får du ikke lån. Og når du tjener en halv million i året så skal man klare og spare penger! Mennesker på trygd klarer jo og spare hundretusen på ett år! Er det pupper du skal kjøpe deg? Du må ha dem nå fordi da får du spille i en film?? Øy, i lånesøknader på nett er det ingen som måler forholdet mellom verdi på bolig og gjeld på bolig. Har du glemt å spise sitronen din i dag?
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Dette kan være går helt fint men hvilke banker har du søkt?Jeg har laget en liten liste over banker som tilbyr dette online. Hvis du har en kjæreste/samboer så kan du få de til å skrive seg opp på lånet og da øker du sjansene dine betraktelig. Lykke til Der får han avslag. Ts prøv santander bank. Veldig enkelt å enten få lån der
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Der får han avslag. Ts prøv santander bank. Veldig enkelt å enten få lån der Santander forlanger at man er over 25, og det er jeg ikke før om noen måneder. Mulig dette er problemet også, at jeg ikke er gammel nok for noen...
Gjest Rosemor Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Grunnen til at jeg ikke har spart er fordi jeg har vært student, og inntekten min har økt i rakettfart nå. fra en årslønn på 50 000 i 2010, til 320 000 i fjor og nå 580 000... (mulig de henger seg opp i to år gamle tall, hva vet jeg...) Det varierer litt hva bankene bruker som grunnlagstall. Noen banker bruker de sist tilgjengelige ligningstallene til beregningene sine. (Ligningen fra 2011 er jo ikke tilgjengelig ennå, så det blir da for 2010) Andre banker bruker gjennomsnittsinntekt fra de siste 3 år (2009-2010-2011) som grunnlagstall, mens andre igjen synes det er tilstrekkelig med de siste tre lønnsslipper når det gjelder smålån.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 Søk mange kredittkort. Lettere å få gjennomslag og så kan du overføre summen på alle kortene til kontoen din. http://www.kredittkortguiden.com/kredittkort/sammenlign-kredittkort
Aude Skrevet 29. februar 2012 #19 Skrevet 29. februar 2012 Kredittkort er ikke å anbefale da det er en svært høy rente sammenlignet med f.eks forbrukslån i fra en tradisjonell bank. Mvh Aude 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #20 Skrevet 29. februar 2012 Kredittkort er ikke å anbefale da det er en svært høy rente sammenlignet med f.eks forbrukslån i fra en tradisjonell bank. Mvh Aude Ja, jeg har og har fra før innvilget nok til å dekke de 70 000, men for noen marerittrenter.. også når det i tillegg er snakk om 2-3 kort... *gulp* Det er nå jeg begynner å forstår luksusfellen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå