AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Er det mulig og ta opp samtaler (video/lyd) over Skype uten at den du snakker med vet det?? Ikke at jeg har tenkt og prøve, men lurer litt på om en kontakt jeg har der tar opp samtalene. Er bare en litt uggen følelse jeg har... Dette er ikke cyber-sex samtaler, eller noe sånt. Så, jeg vil gjerne vite om det er mulig før jeg evt konfronterer henne med mistankene mine... Poster som anonym for jeg vet hun er her inne...
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Er det mulig og ta opp samtaler (video/lyd) over Skype uten at den du snakker med vet det?? Ikke at jeg har tenkt og prøve, men lurer litt på om en kontakt jeg har der tar opp samtalene. Er bare en litt uggen følelse jeg har... Dette er ikke cyber-sex samtaler, eller noe sånt. Så, jeg vil gjerne vite om det er mulig før jeg evt konfronterer henne med mistankene mine... Poster som anonym for jeg vet hun er her inne... Mistenker du at personen du snakker med tar opp, eller mistenker du en tredje person? At en av partene i en samtale kan ta opp, er jo ganske trivielt, og fullt mulig (søk på google etter "record skype"). At noen "hacker" seg adgang til audio/videostrømmen er nok også mulig, men det er nok ikke trivielt!
Gjest MorAase Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Ja det er mulig. Alt som skjer på en datamaskin er mulig å logge ned til minste detalj.
Gjest MorAase Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Mistenker du at personen du snakker med tar opp, eller mistenker du en tredje person? At en av partene i en samtale kan ta opp, er jo ganske trivielt, og fullt mulig (søk på google etter "record skype"). At noen "hacker" seg adgang til audio/videostrømmen er nok også mulig, men det er nok ikke trivielt! Over usikrede trådløse nett er det trivielt.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Mistenker du at personen du snakker med tar opp, eller mistenker du en tredje person? At en av partene i en samtale kan ta opp, er jo ganske trivielt, og fullt mulig (søk på google etter "record skype"). At noen "hacker" seg adgang til audio/videostrømmen er nok også mulig, men det er nok ikke trivielt! Jeg mistenker at hun tar opp samtalene og spiller dem av/sender/deler (hele/deler) til felles venner, fordi det plutselig er folk som ORDRETT kan gjengi ting jeg vet jeg bare har sagt til henne over skype... Og ved "kontrollspørsmål" så blir mistanken bare sterkere. Ingen vil selvsagt fortelle meg nøyaktig HVOR de har informasjonen fra, blir mye teite unnskyldninger. Dette er private ting som jeg trodde jeg kunne stole på venninna mi med, vi har tross alt kjent hverandre i over 25 år nå. Jeg er nok litt naiv i denne internett-verdenen, skjønner jeg.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Over usikrede trådløse nett er det trivielt. Har sikret nettverk, btw. TS
silkyred Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Fins mange måter og ta opp på. Et lite søk i Skypes eget forum, ga meg svar. Dette f.eks gir deg tips om hvilke program fungerer best med Skype, så det er ikke så vanskelig heller. http://community.skype.com/t5/Video-on-Windows/How-to-record-Skype-video-calls-on-windows-PC/td-p/250 Du får ta det opp med henne, ansikt til ansikt kanskje? Ikke sikker på lovligheten av å ta opp samtaler, vet at firmaer etc må opplyse om det, men det gjelder kanskje ikke private? Jeg synes uansett det er en "dårlig venninne" som tar opp og deler private samtaler.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #9 Skrevet 1. mars 2012 TS her. Men kan ikke jeg på min side SE om det blir tatt opp?? Er det noe jeg kan gjøre i min PC for å nekte det? (innstillinger etc) Jeg får jo sikkerhets varsler fra Norman på alt annet, virker det som; av typen "Chrome prøver koble til port xxxx Nekt/tillat". Er litt teknisk bak mål, vet det. Men vil være sikker før jeg "lager helvete" om dette. Takk for all hjelp, dere!
Gjest hogwash Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Men kan ikke jeg på min side SE om det blir tatt opp?? Er det noe jeg kan gjøre i min PC for å nekte det? 1. Nei. 2. Nei, ikke uten å droppe kommunikasjon over nett.
Lutetium 71 Skrevet 1. mars 2012 #11 Skrevet 1. mars 2012 TS her. Men kan ikke jeg på min side SE om det blir tatt opp?? Er det noe jeg kan gjøre i min PC for å nekte det? (innstillinger etc) Jeg får jo sikkerhets varsler fra Norman på alt annet, virker det som; av typen "Chrome prøver koble til port xxxx Nekt/tillat". Er litt teknisk bak mål, vet det. Men vil være sikker før jeg "lager helvete" om dette. Takk for all hjelp, dere! I aller verste fall, kan hun jo ta opp med ett videokamera, så nei, du kan ikke hindre dette. Høres ut som det er bedre å kutte ut vedkommende, enn å pønske ut tekniske løsninger. Still ett ultimatum: Enten kutt ut å ta opp, eller kutt kontakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå