AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Heihei! Jeg bare lurte på en ting. Nå skal ikke jeg søke videregående før til neste år, men det er jo greit å begynne planleggingen i god tid Jeg har VELDIG lyst til å begynne på en spesiell skole i Oslo, men kan jeg begynne på den hvis jeg bor i Bærum? Eller må man ha adresse i Oslo? Det er en offentlig skole sånn at dere vet det.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Du kan jo søke, men du stiller bakerst i opptakskøen etter alle elevene som søker fra Oslo.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 åå... men da hjelper det vel ikke stort å søke... Jaja, takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 åå... men da hjelper det vel ikke stort å søke... Jaja, takk for svar! Spørs hva du skal søke på! 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Hva tenker du på? Finnes det fortsatt håp? Jeg tenkte å søke studiespess hvis det er det du mener.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Jeg lurer på akkurat det samme som trådstarter! Jeg har hele tiden hørt at man måha adresse i Oslo får å kunne begynne på en offentlig skole der, derfor har jeg utelukket den muligheten. Men i dag sa en venninne til meg at det går an å bruke en bekjent sin adresse i Oslo, er det sant? Kan man for eksempel bruke onkelen sin adresse??
Fashionistaen Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 I følge denne linken står det at du kan melde flytting til en person som du kjenner, men at man ikke trenger å flytte dit fysisk. Fristen for å gjøre dette er 1. mars, eller sikkert når fristen for å søke vgs er. Om det er en privat skole du skal gå på, vil ikke at du har adresse i en annen kommune være noe problem. Hvilken vgs er det du vil gå på forresten? Takk for svaret Men hva betyr dette? "undersøk derfor om du kjenner noen i det fylket du vil søke skole i. Spør om du kan få melde flytting til deres adresse i mellomtiden. Dette slik at du overholder fristen for flytting, selv om du ikke fysisk skal flytte dit akkurat når fristen utløper. Når det står i mellomtiden? Betyr det at jeg etterhvert må skaffe meg en egen adresse i Oslo, eller kan jeg bare bruke en annen sin i alle tre årene? Det er forresten Foss jeg vil søke på
Fashionistaen Skrevet 1. mars 2012 #9 Skrevet 1. mars 2012 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 I følge denne linken står det at du kan melde flytting til en person som du kjenner, men at man ikke trenger å flytte dit fysisk. Fristen for å gjøre dette er 1. mars, eller sikkert når fristen for å søke vgs er. Om det er en privat skole du skal gå på, vil ikke at du har adresse i en annen kommune være noe problem. Hvilken vgs er det du vil gå på forresten? Jo, man må flytte dit fysisk, men ikke innen fristen for å melde flytting går ut i folkeregisteret, men før skolestart. Å melde flytting til en adresse man ikke bor (eller planlegger å bo ved skolestart) er ikke lovlig. Man skal ha folkeregistrert adresse der man fysisk bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå