Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiden er inne for å igjen søke sommerjobb. I fjor jobbet jeg som avisbud for lokalavisa. Pga arbeidstid og bruk av privat bil, vil jeg ikke det igjen i år, og tenker å søke på posten istedet. Selve jobben likte jeg godt. Har også erfaring fra bensinstasjon, og kunne godt tenke meg å jobbe der, dersom jeg kan jobbe fullt i 4-6 uker. Dessverre søker jeg sommerjobb i en annen by enn bensinstasjonen jeg jobbet på (flere timer unna), hvis ikke hadde jeg søkt der.

Lurer på om noen her inne har råd og tips til sommerjobber man kan prøve seg på? Snuser litt på noen jobber i helsesektoren, som man kan ha som ufaglært. Ser blant annet en rekke utlyste stillinger på psykiatrisk sykehus i hjembyen. Pleieassistent, hjelpepleier, omsorgsarbeidere osv. Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut der? Tungt/lett psykisk og fysisk?

Jeg ønsker å jobbe 90-100% i 4-6 uker. Kan godt jobbe kveld/turnus, men helst unngå natt. Andre forslag til stillinger jeg kan søke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her: Jeg ville bare legge til at jeg har førerkort klasse B, og trives med å kjøre.

Skrevet

Kommer veldig an på hvor i landet du bor! :)

AnonymBruker
Skrevet

I en av mjøsbyene ;)

Skrevet

Mange barnehager har åpent hele sommeren, og trenger ofte vikarer siden de fast ansatte skal ha ferieavvikling i løpet av sommerukene.

Jeg jobbet i barnehage en sommer for noen år siden, og det var absolutt en artig jobb å ha!

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt 100% sommerjobb ved butikk, ikke så veldig givende og intresangt - men helt okei for en sommer.

Sommerjobb ved sykehjem/hjemmesykepleien er veldig fint og utrolig godt å jobbe med. Jeg savner det så mye, fikk så utrolig mye igjen for det. Jeg jobbet på en "tung" avdeling hvor det var mye løft og demente mennesker. Dette trivdes jeg med, men om du vil ha det lettere er det avdelinger hvor de fleste klarer det meste selv. Mye turnus på sykehjem.

Ellers så trengs det kanskje folk ved resturanger, hotell eller kafeer? Det er jo ganske travelt om sommeren, så tiden går fort.

Lykke til! :)

Skrevet

Fabrikkstillinger. Kan være tungt, men man kommer seg gjennom et par uker. Blir også fort vant til jobben.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt deltidsjobb i posten i mange år. Veldig fin jobb om sommeren når det er bra vær da. Får være ute og kose seg i sola :) Ganske bra betalt også i forhold til mange andre jobber som butikk o.l. Lite post er det også i fellesferien, noe som er deilig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...