Gå til innhold

Menn blir kjekkere med årene, og kvinner forfaller.

51 stemmer

1. 1. Blir menn kjekkere med årene, og kvinner forfaller?

• Sant
      25
    • Usant
      26

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Jeg fikk meg akkurat et lite støkk da jeg så gjennom noen albumer fra mine glansdager på ungdoms- og videregående skole.

I dag er jeg 25, og føler at jeg har "forfalt" siden den tid. Jeg føler at mange jenter på ungdomsskolen/videregående er veldig pene, søte og "uskyldige". Med en gang man passerer 20åra og etterhvert får barn, så endrer jo kroppen naturlignok fasong etc. Samtidig føler jeg at når jeg endelig ble kvitt kvisene, så så de første rynkene dagens lys.....

Når jeg tenker på guttene jeg gikk med på skolen, så var de lenge tynne, hengslete og "babyface". De har utviklet seg i retningen kjekkaser med veltrente kropper.

Er dette noe bare jeg innbiller meg? Eller er det større "håp" for guttene i framtiden?

PS: IKKE SKYT MEG.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er delvis enig med deg. Synes menn stort sett eldes bedre enn kvinner, og det kreves mer av en kvinne for å holde seg godt enn det det kreves av en mann. Mens menn kan trene en gang innimellom og spise middels sunt eller usunt, så må kvinner spise sunt og trene. (Og ja, det finnes unntak.)

Når det er sagt, så har de færreste forfalt når de er 25. Jeg synes tvert imot at de aller fleste er vakrere som 25-åringer enn 16-åringer. Man har litt mer særpreg. Jeg mener også at litt linjer og rynker tilfører ansiktet noe og gjør det betydelig mer interessant. Legg på 5-10 så har du nok heller begynt å "forfalle".

Skrevet

Jeg er veldig glad i evolusjonsteorier.

Jeg mener at eldre menn ser bedre ut enn eldre damer. Dette tror jeg er fordi når kvinner runder 40 er de ikke like egna til å ta vare på barn som ei 20åring - og ikke burde være attraktiv for menn til å befrukte dem.

Samtidig, det viktigste for mannen er jo å spre sæden sin til flest mulig for å spre genene sine. Derfor er menn oppi årene også ganske attraktiv. De kan dessuten klare å hjelpe til med å forsørge et barn til de blir litt mer oppi årene (70 da er de ikke så attraktiv lenger).

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror vel at menn er på topp mellom 18 og 40(f.eks 25).

En annen sak er at menn på 16 ofte har lav selvtillit, og den bare vokser med åra. Derfor kan menn se bedre ut som 50 enn 40-åringer. Ikke fordi de er penere, men fordi de tror det selv.

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener at eldre menn ser bedre ut enn eldre damer. Dette tror jeg er fordi når kvinner runder 40 er de ikke like egna til å ta vare på barn som ei 20åring - og ikke burde være attraktiv for menn til å befrukte dem.

Samtidig, det viktigste for mannen er jo å spre sæden sin til flest mulig for å spre genene sine. Derfor er menn oppi årene også ganske attraktiv. De kan dessuten klare å hjelpe til med å forsørge et barn til de blir litt mer oppi årene (70 da er de ikke så attraktiv lenger).

Attraktiv for hvem? Jeg er sikker på at når et par eldes sammen vil de være vakre i hverandres øyne, uansett alder. :rodmer:

• Liker 1
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Samtidig, det viktigste for mannen er jo å spre sæden sin til flest mulig for å spre genene sine. Derfor er menn oppi årene også ganske attraktiv. De kan dessuten klare å hjelpe til med å forsørge et barn til de blir litt mer oppi årene

:opplyser:

Bare minner om at slike uttalelser er å betrakte som svært kjetterske i 2012 her på berget.

Vi har tross alt vokst forbi den slags primitive anakronismer, det er noen år siden vi bodde i huler...

Når det er sagt tror jeg du har ganske så rett.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av EvilQueen
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke, og jeg bryr meg ikke. Man har da livets rett selv om man har forfalt litt.

Gjest Cosette
Skrevet

Det er nok noe i det. (Men også her er det store individuelle forskjeller, enkelte kvinner forfaller liksom aldri, men går igjennom størstedelen av livet som svært vakre - se for eksempel på den nærmere femti år gamle og uopererte Monica Bellucci. Selv rynker og noen ekstra kilo over hoftene klarer ikke å tippe henne over. Jeg har også en mor på samme alder som blir regnet for å være veldig flott, og ikke bare flott-for-alderen, men en flott kvinne.)

Men det betyr jo ikke at menn aldri forfaller, de har bare sin blomstringstid senere. Menn generelt må gjerne ut av tyveårene og over i tredveårene for å bli virkelig kjekke, for å vokse av seg det litt hengslete preget og bli mer markerte og maskuline i trekkene. Så mens kvinner har sin beste periode skjønnhetsmessig fra tenårene og ut tredveårene, har menn sin periode fra rundt tredve og gjerne ut femtiårene. Helt generelt og upresist selvsagt, og med stor variasjon fra mann til mann.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Attraktiv for hvem? Jeg er sikker på at når et par eldes sammen vil de være vakre i hverandres øyne, uansett alder. :rodmer:

Man kan ikke nekte for at det finnes prosentvis flere attraktive 20åringer enn 50åringer. Er jo en romantisk tanke at et ektepar over flere tiår er perfekte i hverandres øyne, men hadde du spurt de om hun syntes en kjekkas/vakker kvinne i tyveårene var attraktiv, ville de nok ikke sagt nei.

Jeg tenker bare ut i fra biologien :)

:opplyser:

Bare minner om at slike uttalelser er å betrakte som svært kjetterske i 2012 her på berget.

Vi har tross alt vokst forbi den slags primitive anakronismer, det er noen år siden vi bodde i huler...

Når det er sagt tror jeg du har ganske så rett.

Ja, jøss. Sett hjernevask (Jeg har alle ep om du vil ha :lur: ?) Professorene og de som sitter i kjønns-og likestillingsdepartementet mener jo at så og si 100% handler om miljø. Artigste er at de ikke har noen konkrete studier å vise til, når flere arv-studier viser det motsatte av hva de påstår.

Jeg mener bl.a at menn har en større sexualdrift enn kvinner fordi de skal prøve å spre genene sine - da det er lettere for menn enn kvinner. Når jeg forteller dette til folk, så blir jeg hyllet av mennene :duskedame:, mens kvinnene hater meg :balltre: (Hehe, denne passer kanskje bedre :rasende:. :fnise:). Denne sexualdriften gjelder også mot andre kvinner, ikke bare det å ha masse sex med dama si. Derfor jeg tror menn gjerne lett kan bli kåte av andre damer, selv om de har kjæreste - iforhold til hva damer blir.

Endret av Micolina
  • Liker 2
Skrevet

Bare vent til det er 25 års jubileum for kullet ditt på ungdomsskolen da vil du se at damene ikke har et eneste grått hår, og er fulle av botox både her og der...

men ølmagene henger på mennene, sirompa i klærne som ikke er modernisert på 15 år og håret er grått, forsvunnet eller delvis forsvunnet opp på hodet.

• Liker 1
Skrevet

Så ei dame på 40 er mindre egnet til å ta vare på et barn en ei på 20?

Er du dum?

Eller mente du kanskje at en 40-åring er mindre fruktbar? Dette er jo et faktum.

Dette med hvor godt man holder seg er veldig individuelt for begge kjønn.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så ei dame på 40 er mindre egnet til å ta vare på et barn en ei på 20?

Er du dum?

Eller mente du kanskje at en 40-åring er mindre fruktbar? Dette er jo et faktum.

Dette med hvor godt man holder seg er veldig individuelt for begge kjønn.

Det å kalle meg dum fordi jeg har en teori er vel litt for hardt å ta i... :nei: du kan godt være uenig, men å gå til personangrep syntes jeg ikke man burde.

Vel, ut i fra evolusjonen, så lever jo vi mennesker mye lenger enn vi gjorde før. På slutten av 1800-tallet var forventet levealder 50år (!). Ut i fra sånn fakta - ja, 40åringer kvinner er mindre egna til å oppdra barnet, fordi barnet vil være maks 10år når moren dør. Men til dagens forventet levealder så er jo ikke dette noe problem. Sånn sett, så har en 40åring mer livserfaring og mest sannsynlig en mer stabil økonomi enn en 20åring.

Når det nå skal sies, som du selv sier, at kvinner er mindre fruktbare i eldre alder - og viktigst - så er det større risiko for komplikasjoner. Folkehelseinstituttet er jo urolig for at gjennomsnittsalderen på fødende kvinner har økt.

Endret av Micolina
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Menn og kvinner er forskjellige, og vi har mye å lære fra å se på hvordan apekatter sosialiserer seg.

Mennesket er fortsatt bundet til den primitive repitljernen og sosialdarwinismen.

Hvis dataene viser at menn har større behov for å finne flere partnere og dermed eldes bedre utsendemessig, så er dette nok riktig.

Bare det at menn dør tidligere enn kvinner burde være en pekepinne her.

Menn skal bare befrukte mange kvinner, og dø... mens kvinnene skal produsere barn og leve lenge nok til å ta vare på dem... sånn satt på spissen.

For mange herrens år siden levde menn til de var ca. 45, men skvinner levde til de ble 50.

Selv i dagens samfund er det helt normalt at 45-50 åringer gifter seg med 20 åringer...

så den samme "modellen" gjelder fortsatt...

siden steinaldern lissom...

Endret av AnonymBruker1
  • Liker 1
Skrevet

Vel, ut i fra evolusjonen, så lever jo vi mennesker mye lenger enn vi gjorde før. På slutten av 1800-tallet var forventet levealder 50år (!). Ut i fra sånn fakta - ja, 40åringer kvinner er mindre egna til å oppdra barnet, fordi barnet vil være maks 10år når moren dør. Men til dagens forventet levealder så er jo ikke dette noe problem. Sånn sett, så har en 40åring mer livserfaring og mest sannsynlig en mer stabil økonomi enn en 20åring.

Nå er det ganske stor forskjell på det å føde barn og oppdra barn. Jeg er med på det at unge kvinner har en bedre utgangspunkt for å føde barn enn godt voksne/flere kvinner, og at det er derfor naturen lar de se bedre ut. Men å dra inn oppdragelse mener jeg blir fullstendig feil. En voksen person med litt livserfaring er da minst like god til å oppdra barn som de unge og superfertile. Det at man blir eldre gjør jo ikke at man dårligere til å oppdra, kanskje snarere tvert imot.

Skrevet

Nå er det ganske stor forskjell på det å føde barn og oppdra barn. Jeg er med på det at unge kvinner har en bedre utgangspunkt for å føde barn enn godt voksne/flere kvinner, og at det er derfor naturen lar de se bedre ut. Men å dra inn oppdragelse mener jeg blir fullstendig feil. En voksen person med litt livserfaring er da minst like god til å oppdra barn som de unge og superfertile. Det at man blir eldre gjør jo ikke at man dårligere til å oppdra, kanskje snarere tvert imot.

Det er jo akkurat det jeg sier? At en 40åring har mer livserfaring.

Faren min har to kull med barn, hans første kom da han var 19år gammel, og hans siste da han var 40år. Det er jo ting pappa gjør anderledes i oppdragelsen med de to yngste barna enn hva han gjorde da jeg og mine eldre søsken var små - altså, anderledes som i forbedring. Ikke bare fordi han har "lært" men også fordi han er eldre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...