Gjest "gjest" Skrevet 28. mars 2012 #161 Skrevet 28. mars 2012 Et godt troll avslutter historien. De gjør det 7. 1
Samsulla Skrevet 30. mars 2012 #162 Skrevet 30. mars 2012 Ha ha ha... Hun klare å lure oss alle trill rundt.. Lol.. 1
CathFoto Skrevet 30. mars 2012 #163 Skrevet 30. mars 2012 Tipper at ts har glemt hele debatten jeg, ikke sikkert hun er troll selv om ikke henger her hele tiden. 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #165 Skrevet 9. april 2012 Er nå i en vanskelig situasjon. Jeg ble for en stund tilbake invitert i bryllupet til et venninne av meg. Jeg og bruden har vært nære venner i mange år, og jeg så virkelig fram til dagen. Bryllupet var et stykke unna, og de hadde bestilt felles overnatting for alle gjestene. Jeg var inneforstått med at jeg måtte dekke reise og opphold selv, men på grunn av anstrengt økonomi spurte jeg tidlig hva overnattingsprisen ville være, slik at jeg kunne sette av penger. Når bryllupet nærmet seg fikk jeg en faktura som var flere tusen kroner dyrere enn prisen de hadde gitt meg. Jeg konfontrerte bruden med dette, og hun sa det var en feil og at jeg kunne kaste fakturaen.... Jeg ringte heller direkte til hotellet og fikk beskjed om at den første prisen jeg hadde fått var riktig pris for rommet men at BRUDEPARET hadde bestemt hvilken pris gjestene skulle faktureres for?! Nå føler jeg meg alvorlig lurt og lei meg. Bruden vet veldig godt at jeg har dårlig råd, men har likevel bestemt at de synes det er greit at jeg skal betale nesten tre tusen ekstra. Og hva skal disse ekstra pengene gå til?? Jeg har kjøpt ny kjole, fin gave, bestilt og betalt fly, og har satt av penger til overnatting.. men likevel er tydeligvis ikke det nok... hva gjør jeg nå?? Er så skuffet at jeg ikke vet om jeg orker å konfrontere henne med dette. Dette tror jeg faktisk ingenting på. Hotellet kan kun fakturere for tjenester de tilbyr, og de må spesifisere hvilke tjenester det er. Det som evt. kommer i tillegg må paret kreve inn selv. Hvis dette, mot formodning er tilfelle, anmeld hotellet.
Gjest "gjest" Skrevet 10. april 2012 #166 Skrevet 10. april 2012 Utenlandsk hotell, så de kan jo sikkert finne på litt av hvert. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #167 Skrevet 10. april 2012 TS her. De andre gjestene jeg visste om fikk beskjed via bruden, da jeg ga henne tid til og si i fra, om ikke annet ble jeg og gjøre det. Etter hva jeg har hørt etter jeg kom hjem fra ferie, er de informert. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #169 Skrevet 10. april 2012 Du er ikke TS!!! Hvordan vet du et egentlig?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #170 Skrevet 11. april 2012 SELVFØLGELIG må de andre gjestene opplyses. Tenk om det var du som betalte 3000 mer enn du skulle i tillegg til ALT annet og noen visste at dette var SVINDEL av kjære og nære, men ikke ga deg beskjed. SI I FRA! TS? Hva sa de andre etterpå?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #171 Skrevet 11. april 2012 Hvis dette er sant gjorde bruden noe skikkelig umoralsk, ingen tvil om det. Men det å bli avslørt må ha vært skikkelig ødeleggende og flaut for bruden også... Jeg ser for meg søvnløse netter, vondt i magen hele brullupet og at hun sikkert tenkte mye på "hater alle meg nå?" etc. Halve bryllpet må vel ha blitt ødelagt for henne?
Gjest Nuppdupp Skrevet 11. april 2012 #172 Skrevet 11. april 2012 Hvis dette er sant gjorde bruden noe skikkelig umoralsk, ingen tvil om det. Men det å bli avslørt må ha vært skikkelig ødeleggende og flaut for bruden også... Jeg ser for meg søvnløse netter, vondt i magen hele brullupet og at hun sikkert tenkte mye på "hater alle meg nå?" etc. Halve bryllpet må vel ha blitt ødelagt for henne? jaja, hva forventet hun da.. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #173 Skrevet 11. april 2012 jaja, hva forventet hun da.. Hun forventet vel å ikke bli avslørt?
Gjest Nuppdupp Skrevet 11. april 2012 #174 Skrevet 11. april 2012 Hun forventet vel å ikke bli avslørt? med en så høy regning på et hotell i utlandet? hva med å være ærlig fra starten? da hadde ikke folk vært sure
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #175 Skrevet 11. april 2012 Hva skjedde? Ble det oppvask med bruden?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #176 Skrevet 11. april 2012 oi! TS her. Trodde denne tråden var "avsluttet" og henger vanligvis ikke på bryllupsforumet, så så det tilfeldigvis nå at folk har ventet på en oppdatering..... (forresten, den over her som hevder h*n er TS er ikke meg....) Uansett: Jeg snakket med de jeg kjente (6-7 stk). Jeg spurte om brudeparet hadde kontaktet dem angående mulig feil på fakturaen. Det hadde brudeparet ikke. Da sa jeg at det var en stor feil på min, og at jeg hadde bedt brudeparet kontakte flere gjester så ingen skulle måtte betale for mye.... Jeg ga de riktig overnattingspris, så de kunne sjekke fakturaen selv. Samtlige hadde blitt fakturert for mye.... Mine venner konfronterte brudeparet med hvorfor de ikke hadde prøvd å ordne opp. De fleste hadde allerede betalt fakturaen. De spredte infoen videre til de andre de kjente. Jeg kjenner ikke så mange av gjestene, men har hørt at noen trakk seg, og at det ble noe oppvask. Jeg har hatt null kontakt med bruden etter at jeg konfronterte henne. Bryllupet gikk over 3-4 dager på et flott slott i utlandet, alle hadde sett bilder osv, så vi visste at standarden var høy. Ikke sikkert jeg hadde reagert sånn på prisen heller, hvis jeg ikke visste hva en egentlig var (de fikk en god deal/grupperabatt). De har relativt pengesterk omgangskrets (så vidt jeg vet). Hvis de har lagt på noen hundrelapper på hvert rom/hver person, hver natt, så blir det fort penger av det. Det var over 70 gjester, så man kan jo regne sammen hva det ble til slutt hvis hver enkelt ble fakturert 1000-3000 ekstra. Nå tenker jeg bare om brudeparet: idioter!! 20
Portvinpiken Skrevet 11. april 2012 #178 Skrevet 11. april 2012 med en så høy regning på et hotell i utlandet? hva med å være ærlig fra starten? da hadde ikke folk vært sure "Utlandet" er et stort land... Hvorfor skulle ikke hoteller koste mer i andre land enn i Norge? Kommer jo helt an på hva slags hotell og hvor :-) 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #179 Skrevet 11. april 2012 oi! TS her. Trodde denne tråden var "avsluttet" og henger vanligvis ikke på bryllupsforumet, så så det tilfeldigvis nå at folk har ventet på en oppdatering..... (forresten, den over her som hevder h*n er TS er ikke meg....) Uansett: Jeg snakket med de jeg kjente (6-7 stk). Jeg spurte om brudeparet hadde kontaktet dem angående mulig feil på fakturaen. Det hadde brudeparet ikke. Da sa jeg at det var en stor feil på min, og at jeg hadde bedt brudeparet kontakte flere gjester så ingen skulle måtte betale for mye.... Jeg ga de riktig overnattingspris, så de kunne sjekke fakturaen selv. Samtlige hadde blitt fakturert for mye.... Mine venner konfronterte brudeparet med hvorfor de ikke hadde prøvd å ordne opp. De fleste hadde allerede betalt fakturaen. De spredte infoen videre til de andre de kjente. Jeg kjenner ikke så mange av gjestene, men har hørt at noen trakk seg, og at det ble noe oppvask. Jeg har hatt null kontakt med bruden etter at jeg konfronterte henne. Bryllupet gikk over 3-4 dager på et flott slott i utlandet, alle hadde sett bilder osv, så vi visste at standarden var høy. Ikke sikkert jeg hadde reagert sånn på prisen heller, hvis jeg ikke visste hva en egentlig var (de fikk en god deal/grupperabatt). De har relativt pengesterk omgangskrets (så vidt jeg vet). Hvis de har lagt på noen hundrelapper på hvert rom/hver person, hver natt, så blir det fort penger av det. Det var over 70 gjester, så man kan jo regne sammen hva det ble til slutt hvis hver enkelt ble fakturert 1000-3000 ekstra. Nå tenker jeg bare om brudeparet: idioter!! Helt utrolig. Men hvilken reaksjon ga de du snakket med når du fortalte dette, og hva har blitt sagt i ettertid? Har brudeparet betalt tilbake penger til de som ikke fant seg i dette?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #180 Skrevet 11. april 2012 "Utlandet" er et stort land... Hvorfor skulle ikke hoteller koste mer i andre land enn i Norge? Kommer jo helt an på hva slags hotell og hvor :-) Fremgangsmåten var uansett så sleip at hadde dette vært mine venner, så hadde jeg sagt det jeg mente høyt og tydelig, til alle som ville høre på. Hvilke drømmer en har vedrørende bryllup, det er en ting, men å trikse seg til at gjestene betaler gildet, det er så frekt at jeg hadde bannet høyt og lenge i kjerka! Drømmer man om storslagent bryllup, så får man sørge for å ha penger i boken selv! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå