Gjest Adriane Skrevet 6. mars 2012 #121 Skrevet 6. mars 2012 TS jeg skrev innlegget, ikke for å skape drama, men å lufte tanker. Skulle jeg nevnt dette for noen IRL hadde de visst hvem brudeparet er, og DET hadde skapt drama. uansett: bruden svarte ikke på e-post, så jeg ringte, og fikk beskjed om at hun ikke kunne prate nå, men ville komme innom senere. Det eneste jeg tok opp var det hotellet hadde sagt, og spurte hva hun trodde forklaringen var. Hun kom innom i går kveld og har nå innrømmet (etter mye om og men) at de har lagt på summen til flere eller alle gjestene og at mellomlegget skulle gå til å dekke inn de andre delene av bryllupet, slik at de fikk "bryllupet de hadde drømt om". Bryllupet er til helgen, men jeg har gitt henne beskjed om at jeg ikke er komfortabel med å være gjest slik ting har blitt, noe hun skjønte. Hun fikk med gaven sin når hun dro. Jeg har nå avbestilt hotellrommet til bryllupet. Flybilletten endret jeg til en annen destinasjon, og bruker feriedagene og noe av de oppsparte hotell/lommepengene til en rimelig storbyhelg i stedet (som vil koste meg mindre totalt enn bryllupsturen) Så får dere bare kalle meg guestzilla Jeg er glad for at du har funnet ut av saken, og sjokkert over at det virkelig finnes folk som gjør sånt. Man blir litt desillusjonert av slike historier. Jeg får vondt av deg, som med dette har mistet et vennskap jeg forstår har vart i mange år og betydd mye for deg. Utrolig trist! Må si jeg beundrer at du allikevel sendte med henne gaven da hun dro. Det viser at du er et bedre menneske enn henne. Kan ikke skjønne at noen vil kalle deg guestzilla basert på alle fakta i denne saken. Egentlig tror jeg ingen kalte akkurat deg for guestzilla heller. Det var en mer generell betraktning, slik jeg forsto det. Men jeg står allikevel fjellstøtt på de argumentene jeg kom med i mitt innlegg, som jeg skrev før alle fakta lå på bordet. For jeg mener fremdeles at ingen er tjent med å gå helt kanakas over en sak, før man vet med sikkerhet at det er noe å gå kanakas for. Og da tenker jeg ikke på deg spesielt, men på den totale lynsjestemningen som rådet her inne fra første stund ang denne saken. Lenge før noen virkelig visste hva som hadde skjedd. Jeg mener fremdeles at det ikke er noe galt i å mane til litt sunt bondevett for noen og enhver i slike situasjoner. Selv om det i akkurat denne situasjonen dessverre viste seg at bruden og hennes kommende ektemann strengt tatt hører hjemme bak lås og slå (for det er regelrett svindel de driver med) - så kan det i en annen situasjon være at alt er én eneste stor misforståelse. Jeg tok aldri stilling til hvorvidt bruden/brudeparet svindlet hele selskapet - jeg ønsket bare at man ikke skulle "henge" de før man hadde alle fakta på bordet. Ang å informere de andre gjestene. Den er vanskelig. På den ene siden er du på sett og vis litt "medskyldig" når du vet at alle blir svindlet, men du sier ikke i fra. Misforstå meg rett - det er selvsagt på ingen måte din skyld - men om andre gjester finner ut at du har visst om dette uten å si i fra, vil det være naturlig om de reagerer negativt på at du ikke har advart dem. På den annen side er det ikke lett å skulle være den som "outer" dette svindeforsøket, og dermed skape store problemer mellom brud/brudepar og alle inviterte gjester. Jeg misunner deg ikke den situasjonen du har havnet i, og vet ikke hvordan jeg selv ville løst den. Men jeg vet at jeg ville forsøkt å finne en løsning der de andre gjestene også blir advart, for jeg hadde ikke fått sove på nettene om jeg ikke avslørte svindelforsøket... 12
Gjest Adriane Skrevet 6. mars 2012 #122 Skrevet 6. mars 2012 Hvor blir det av dere nå, alle dere som forsvarte bruden og kom med alskens vidløftige forklaringer, at TS hadde misforstått osv.? Jeg antar jeg er en av de du sikter til, og jeg er her (Er ikke på KG hele tiden skjønner du, dermed hender det at det tar litt tid før det kommer respons ) Jeg har forøvrig ingen problemer med å stå for det innlegget jeg skrev. Alt jeg gjorde, var å peke på at vi på det tidspunktet hadde altfor lite fakta til å dømme brud/brudepar nedenom og hjem; samt at det kunne finnes andre forklaringer på det som hadde skjedd. Call me crazy, men jeg klarer ikke tro det aller verste om folk ved første anledning. Jeg er litt sånn "uskyldig inntil det motsatte er bevist", fremfor "skyldig inntil det motsatte er bevist". Jeg er vel litt sprø da. Nå som alle fakta er på bordet, føler jeg med TS som mister det hun trodde var en god venninne. Og jeg er dypt sjokkert over at noen faktisk vil gå så langt som å svindle sin egen familie og sine egne venner for å finansiere drømmebryllupet sitt. Det er... jeg vet ikke. Jeg har ikke ord for hva det er. 5
Gjest Adriane Skrevet 6. mars 2012 #123 Skrevet 6. mars 2012 Er det en vidløftig forklaring at misforståelser kan oppstå? Jeg er her fortsatt jeg, og står ved det jeg har sagt. Jeg har aldri påstått at det HAR vært en misforståelse, jeg har sagt at det KUNNE være det, og det står jeg ved. Neste gang noen opplever noe slikt, kan bakgrunnen være en misforståelse. Da håper jeg folk kan vente med lynsjestemninga til fakta er på bordet (fakta fra alle sider, ikke bare den ene siden som kan være den som har misforstått). Men det vil tydeligvis ingen ta til seg. Nå er alle fakta på bordet, og faktum er hårreisende. Det betyr ikke at man neste gang også skal klikke i vinkel før alle fakta er på bordet. Det har ingen godt av, bortsett fra drama queens på KG. Vil virkelig noen kritisere meg for å mene at man skal vente på alle fakta? Seriøst? Hehe, vi er så enige at vi til og med ordlegger oss nesten likt - det er ikke dårlig! Jeg har skrevet noe av det samme i tilsvar til samme person, og kunne ikke vært mer enig med deg. 2
Gjest "gjest" Skrevet 7. mars 2012 #125 Skrevet 7. mars 2012 Sa du i fra til de andre gjestene TS? Lurer på det samme.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #126 Skrevet 7. mars 2012 Og ikke minst.. Hvordan reagerte de? Flere som droppet bryllupet? 2
loffen Skrevet 7. mars 2012 #127 Skrevet 7. mars 2012 Så urtolig frekt gjort! Jeg hadde gjort det samme som deg TS! Håper de andre gjestene blir informert! Dette går da ikke an! Veldig pent gjort av deg å sende med bryllupsgave synes jeg. Vet ikke om jeg hadde vært like storsinnet altså. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #129 Skrevet 8. mars 2012 Jeg vil nå si at det er utrolig om ikke flere reagerer på dette, for 3000 kr ekstra på en regning er mye penger for de fleste. De fleste vet vel hva et hotellrom koster, og derfor forstår jeg ikke om ikke flere reagerer på dette. Hvor mange hotellrom koster over 3000 kr?
marsy Skrevet 8. mars 2012 #130 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Jeg vil nå si at det er utrolig om ikke flere reagerer på dette, for 3000 kr ekstra på en regning er mye penger for de fleste. De fleste vet vel hva et hotellrom koster, og derfor forstår jeg ikke om ikke flere reagerer på dette. Hvor mange hotellrom koster over 3000 kr? hvis det f.eks. er et luksushotell/slott eller lignende og de skal bo flere netter, er det kanskje ikke rart? Endret 8. mars 2012 av marsy
Evie Skrevet 8. mars 2012 #131 Skrevet 8. mars 2012 Forstod det slik at avreise var i dag, så venter i spenning på om ts har sagt ifra, og om de andre gjestene drar. Er jo ikke lett å si ifra, men som noen nevnte over - det er jo ille om folk finner det ut i etterkant...
Grisejenta Skrevet 8. mars 2012 #132 Skrevet 8. mars 2012 Hadde droppet bryllupet . Et bryllup skal ikke koste det hvite ut av øyet for en gjest. Og du kommer jo langveisfra også!
Evie Skrevet 8. mars 2012 #133 Skrevet 8. mars 2012 Hun skrev jo at hun droppet det, men spørsmålet er om hun sa ifra til de andre gjestene? :-) 1
hulaboer Skrevet 12. mars 2012 #135 Skrevet 12. mars 2012 Hvor blir det av dere nå, alle dere som forsvarte bruden og kom med alskens vidløftige forklaringer, at TS hadde misforstått osv.? Hva slags ufyselig utbrudd er dette? Det var ikke snakk om å forsvare bruden, men å påpeke at det faktisk kunne skyldes en feil. Det er tullingene som automatisk gikk til frontalangrep og omtrent mente at brudeparet skulle snikmordes fordi de åpenbart var skyldige som har et problem. Nå som sannheten har kommet for en dag vet vi jo fasiten. Men før man vet hva som faktisk foregår, er det greit å være forsiktig og ikke gjøre noe forhastet. 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #136 Skrevet 13. mars 2012 Syns godt TS kunne kommet tilbake og fortelle hvorvidt hun har snakket med andre gjester 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #138 Skrevet 14. mars 2012 Jeg er temmelig sikker på at dette rent juridisk er å regne som svindel. Om TS så forteller andre gjester om det hele etter at selve bryllupet har funnet sted og alle svindelregninger er betalt, så burde gjestene kunne kreve å få overbetalingen refundert. Jeg blir helt blek av å tenke på at noen kan finne på å gjøre noe sånt som dette brudeparet overfor venner og familie. 1
Gjest "gjest" Skrevet 15. mars 2012 #140 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er temmelig sikker på at dette rent juridisk er å regne som svindel. Om TS så forteller andre gjester om det hele etter at selve bryllupet har funnet sted og alle svindelregninger er betalt, så burde gjestene kunne kreve å få overbetalingen refundert. Jeg blir helt blek av å tenke på at noen kan finne på å gjøre noe sånt som dette brudeparet overfor venner og familie. Flere tråder her inne skal kunne gi deg en pekepinn om hva folk kan finne på å tillate seg selv når det kommer til bryllupp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå