Gå til innhold

lurt av brudeparet

Fremhevede innlegg

Gjest Emera
Skrevet

Wow! Det var... kreativt. :overrasket: Strek i regningen (!) for henne at hun ga deg en pris tidlig slik at triksingen ble avslørt. Bra du satte foten ned!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor blir det av dere nå, alle dere som forsvarte bruden og kom med alskens vidløftige forklaringer, at TS hadde misforstått osv.?

Jeg er her jeg ;-)

• Liker 5
Skrevet

Bra at du ikke drar TS. Si fra til alle du vet skal dra dit og be de fortelle det videre. Si evt fra til bruden først sånn at hun har mulighet til å si fra selv først. Gi henne en dag, så begynner du å ringe. Herregud, det er så frekt at jeg ikke har ord

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

TS: Det er neppe bare du som ikke har råd til å betale ekstra, så du bør hvertfall si fra til de gjestene du kjenner, helst bør du kontakte alle.

Når du vet hvor landet ligger så er det rimelig feigt av deg og ikke underrette resten av gjestene om at de betaler ekstra for dette.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

TS: Kontakt bruden og si at hvis hun ikke underretter gjestene sine om hvor mye de betaler for mye og hvorfor innen i morgen, så kommer du til å gjøre det.

Dermed gir du bruden mulighet til å innrømme det selv, eller så får hun ta konsekvensene av det. Dette er i mine øyne det samme som tyveri.

• Liker 17
Gjest alille
Skrevet

Hvor blir det av dere nå, alle dere som forsvarte bruden og kom med alskens vidløftige forklaringer, at TS hadde misforstått osv.?

Er det en vidløftig forklaring at misforståelser kan oppstå?

Jeg er her fortsatt jeg, og står ved det jeg har sagt. Jeg har aldri påstått at det HAR vært en misforståelse, jeg har sagt at det KUNNE være det, og det står jeg ved. Neste gang noen opplever noe slikt, kan bakgrunnen være en misforståelse. Da håper jeg folk kan vente med lynsjestemninga til fakta er på bordet (fakta fra alle sider, ikke bare den ene siden som kan være den som har misforstått). Men det vil tydeligvis ingen ta til seg.

Nå er alle fakta på bordet, og faktum er hårreisende. Det betyr ikke at man neste gang også skal klikke i vinkel før alle fakta er på bordet. Det har ingen godt av, bortsett fra drama queens på KG.

Vil virkelig noen kritisere meg for å mene at man skal vente på alle fakta? Seriøst?

• Liker 27
Skrevet

Jeg er her fortsatt jeg, og står ved det jeg har sagt. Jeg har aldri påstått at det HAR vært en misforståelse, jeg har sagt at det KUNNE være det, og det står jeg ved. Neste gang noen opplever noe slikt, kan bakgrunnen være en misforståelse. Da håper jeg folk kan vente med lynsjestemninga til fakta er på bordet (fakta fra alle sider, ikke bare den ene siden som kan være den som har misforstått). Men det vil tydeligvis ingen ta til seg.

Nå er alle fakta på bordet, og faktum er hårreisende. Det betyr ikke at man neste gang også skal klikke i vinkel før alle fakta er på bordet. Det har ingen godt av, bortsett fra drama queens på KG.

Vil virkelig noen kritisere meg for å mene at man skal vente på alle fakta? Seriøst?

Enig så enig :-)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS:

Jeg synes det er noe "ufølsomt"(egentlig ikke, men likevel bedre å vise mer gangssyn en de har klart selv) å si ifra til alle gjestene uten å la henne får en sjangse selv, men jeg hadde definitivt sagt til henne at jeg kom til å ta kontakt med mine bekjente i bryllupet etter X antall dager, og om hun ikke hadde gitt dem riktig pris til da kom jeg til å fortelle det - fordi dette er rett og slett tyveri og bedrag.

De lyver og stjeler faktisk penger - dette er like ille som om de hadde stjelt penger direkte fra gjestenes konto.

Du skal faktisk ikke se bort fra at det kan regnes som straffbart.....

Og uansett tilfelle ville jeg fortalt de jeg kjente sannheten etter bryllupet, for dette er faktisk veldig - veldig ille.

Det er tyveri fra venner. Det er ingen forskjell fra å stjele en "mindre" sum penger fra venner enn det er å rane en bank. Eller jo - faktisk, det er verre, fordi man i tillegg bryter tillit til gode venner.

• Liker 4
Gjest "gjest"
Skrevet

Det man kunne gjort er i ren Gossip Girl vending skrive en fellesmail og sende utover til alle på bryllupsdagen, man kan regne med at alle med smarttelefon får den på dagen da i hvertfall og på den måten lage en dag hvor fokus er på brura. Om enn kanskje ikke på viset hun hadde håpet.

Det er jo det de alle ønsker seg, sin egen dag. Er det ikke det, da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig at hotellet har gått med på å skrive ut uspesifiserte regninger.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det man kunne gjort er i ren Gossip Girl vending skrive en fellesmail og sende utover til alle på bryllupsdagen, man kan regne med at alle med smarttelefon får den på dagen da i hvertfall og på den måten lage en dag hvor fokus er på brura. Om enn kanskje ikke på viset hun hadde håpet.

Det er jo det de alle ønsker seg, sin egen dag. Er det ikke det, da?

Ikke overraskende fra en som ser ut til å ha en egen agenda her inne på bryllupsforumet. Nemlig å rope ut om alle drittsekker av bruder som finnes. Jeg begynner alvorlig å lure på hvorfor du har dette så utrolig sterke engasjementet mot alle som skal gifte seg. Hver gang du øyner sjansen så spyr du ut av deg dette med å fortelle "alle brudene der ute" om folkeskikk i dine øyne.

Jeg er ikke uenig at dette var helt uakseptabelt å gjøre, men jeg klarte ikke dy meg for å kommentere at du endelig får mulighet til å foreslå en hevn på en brud. Mon tro om du ble forlatt ved alteret - og det er derfor du har et stort engasjement i disse diskusjonene?

Forøvrig synes jeg ditt forslag vitner om en lite voksen måte å gjøre ting på. En behøver da ikke synke på et fjortisnivå for å ødelegge for bruden. Det har hun jo tydelig klart å gjøre selv.

• Liker 12
Gjest "gjest"
Skrevet

Forøvrig synes jeg ditt forslag vitner om en lite voksen måte å gjøre ting på. En behøver da ikke synke på et fjortisnivå for å ødelegge for bruden. Det har hun jo tydelig klart å gjøre selv.

Vel, det var ment som en spøk, synd du ikke tok den. :popcorn:

• Liker 4
Skrevet

Helt utrolig at hotellet har gått med på å skrive ut uspesifiserte regninger.

Det kan faktisk hende at hotellet har gått med på å lage en pakkepris som inneholder det spesifiserte antallet netter, middager etc per person. Om det er tilfellet er det ikke så rart at regningen blir uspesifisert. F.eks har de fleste hoteller pakkepriser når du arrangerer kurs og konferanser og prisen vil da f.eks være 1500,- per person og inneholde kurs i to dager, lunsj, middag og en overnatting.

Når det er sagt - jeg syns det er SÆRDELES spesielt av brudeparet å pålegge sine gjester utgifter utover hotell og reise. Folk har vær så god å arrangere det bryllupet de har råd til!!!!

• Liker 5
Gjest "gjest"
Skrevet

Når det er sagt - jeg syns det er SÆRDELES spesielt av brudeparet å pålegge sine gjester utgifter utover hotell og reise. Folk har vær så god å arrangere det bryllupet de har råd til!!!!

Nemlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden bruden har sagt at fakturaen er feil er det jo en stor sannsynlighet for at det har oppstått en feil eller misforståelse, og at den prisen som sto på fakturaen absolutt ikke er den prisen bruden har bestemt. Er det så vanskelig å forstå? Slike misforståelser skjer relativt ofte, så det er ingen grunn til å bli forbanna før bruden har fått mulighet til å oppklare saken.

TS skriver at hotellet sier at brudeparet vil at gjestene skal betale 3000kr ekstra siden måltider og aktiviteter er inkludert, men det står ikke informert om dette i innbydelsen. Jeg syns dette er ganske dårlig gjort, gjestene betaler ikke kun for overnatting og fly, men aktiviteter og måltider også.

AnonymBruker
Skrevet

hadde gjort det samme som deg!!!

Skrevet

Jeg er også her, og står for det jeg har skrevet.

Nå når vi VET hvordan det henger sammen, så er vel alle enige i at dette er hårreisende av brudeparet.

Godt sagt!

• Liker 4
Skrevet

Personlig synes jeg ikke vi kom med noen "vidløftige forklaringer" - vi ønsket bare å forstå hva det var som egentlig hadde skjedd. Forøvrig leser jeg ganske mye, men for meg var dette noe difust så derfor ønsket jeg å vite fakta.

Ingen av oss har forsvart bruden hvis tilfellet var at hun faktisk ville la gjestene betale for bryllupet sitt. Da har du nok misforstått. Ser du - det er ikke alltid like enkelt å forstå ;-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

jeg er også enig i at man skal få alle fakta på bordet før man trekker en slutning. Nå er det jo også sånn at jeg kjenner brudeparet, og har mine grunner til å være litt ekstra skeptisk.

Siden bryllupet er om få dager, og de fleste reiser på torsdag skal jeg i dag ringe til de gjestene jeg kjenner, og si at det var en stor feil på min faktura, og at det kan ha skjedd flere.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ta kontakt med dine venner snarest mulig, TS. Hvis jeg var en av dem, og fikk vite (i ettertid) at du hadde kunnskap om dette uten å advare meg om det, ville jeg nok følt meg temmelig sviktet. Av begge to :)

Huff, så synd at brudeparet finner på noe slikt, og ødelegger sånn for seg selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...