Gå til innhold

lurt av brudeparet

Fremhevede innlegg

Gjest Adriane
Skrevet

En ting er sikkert, etter denne tråden er jeg skremt fra enhver tanke om å arrangere fest. :ler: For skjer det en liten feil så er man plutselig på hatlista til alle gjestene før man i det hele tatt har rukket å få med seg at feilen har oppstått. Noen klager på bridezillas, men jeg merker at guestzillas er utrolig mye mer skumle... ;)

Oh yes! *adopterer det uttrykket*

:5:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, jeg skjønner ikke. Hvilken faktura var det bruden sa du skulle kaste? Den billige eller den dyre? Hvis du har fått to, og det var den billige du skulle kaste, så skjønner jeg problemet. Det er jo kjempefrekt!!

Hvorfor spør du meg? Det er ikke jeg som er TS. Jeg siterer bare.

Gjest Eurodice
Skrevet

Så det du sier er at bruden må lyve når hun sier at en feil har oppstått? Det er helt utenkelig at hotellet kan ha gjort en feil med faktureringen? Og det er absolutt ingen grunn til å puste med magen og vente til bruden får sett på saken - det er helt OK å bli forbanna på bruden før hun har fått mulighet til å forsvare seg? Er det slik det har blitt normalt å oppføre seg, nå til dags?

Jeg sier ikke at bruden garantert IKKE har vært slu. Jeg sier at det er en reell sannsynlighet for at en feil faktisk har oppstått (for dette er en ganske realistisk feil...), og at man kan vente med lynsjestemninga til man har alle kort på bordet - dvs. etter at bruden har undersøkt saken.

Slike misforståelser og feil er relativt vanlig, jeg forstår ikke hvorfor det er så forbanna vanskelig å forholde seg til.

Hvorfor tar du meg for dette? Jeg er ikke TS!.

AnonymBruker
Skrevet

Venter spent på svar på mailen fra bruden så vi her inne på KG får klarhet i hva som har skjedd... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Det jeg tenker er: kan språklige barrierer ha ført til misforståelse mellom brudeparet og hotellet? TS skriver at alt skjer i utlandet (ikke hvilket land). Det er jo ikke helt utenkelig at det kan oppstå noen språklige misforståelser da - hvis alt skjer pr mail og/eller telefon. Optimalt sett burde hotellet sendt brudeparet en oversikt over hvordan en slik faktura ser ut, før de ble sendt ut til gjestene, men det vet vi jo ikke om har skjedd eller ikke.

Det vi vet er at

- TS har fått en faktura på 3000,- mer enn estimert

- Bruden sier det har skjedd en feil, og at TS skal se bort fra fakturaen.

- TS ringer direkte til hotellet for å be om ny faktura, og får servert en forklaring derfra om at brudeparet har sagt det skal belastes et gitt beløp for måltider/aktiviteter

- TS + en haug med KG'ere bestemmer seg for at brudeparet er ute etter å svindle familie og venner til å betale for bryllupet sitt, og skaper total lynsjestemning. Dette uten at TS har hatt "baller" nok til å konfrontere bruden på en ordentlig og real måte på telefon med hva hotellet sier om saken.

Det er nesten så jeg håper at bruden det er snakk om er inne på dette forumet og ser hva hennes "venninne" har satt i gang her inne... Hadde det vært min venninne, hadde jeg satt pris på om hun kunne tatt opp saken skikkelig med meg personlig - aller helst på telefonen, sånn at jeg i det minste kunne rette opp i feilen.

Skulle det vise seg at det ikke er en feil, men en bevisst strategi fra brudeparet, så er det trist og utrolig stygt gjort. Og jeg klarer virkelig ikke å tro så vondt om andre, at de med viten og vilje kaldblodig ville forsøke å svindle familie og gode venner til å betale bryllupet deres. Sorry. Jeg klarer bare ikke se det.

K O M M U N I K A S J O N er like viktig i alle forhold man har her i livet - også i vennskapsforhold.

Takk for at du klarer å skrive så klart og tydelig hva jeg hele tiden prøver å få samlet i ett innlegg her! Jeg er HELT enig og signerer fullt ut det du skriver.

Helt fra TS sitt første innlegg har jeg ikke fått ting helt klart for meg, og jeg synes det er merkelig at så mange kommer med så sterke uttalelser på noe vi ikke har noe peiling på.

• Liker 5
Gjest bellabulla
Skrevet (endret)

Helt enig alille, det virker som om bryllup plutselig har begynt å handle om gjestene. Jeg har aldri vært i et bryllup der ingen gjester har klaget over et eller annet, alt fra maten til kjedelig musikk. Og på KG leser jeg om at "bruden har ikke invitert meg med følge", eller "gjestene maser om å få tilrettelegge for seg selv på den og den måten", "hvorfor må JEG reise så langt fordi HUN skal gifte seg?" osv. Makan..

Det handler da faen ikke om gjestene!

Edit: jeg leste startinnlegget som at det var et faktum at hun hadde blitt lurt, men så er det jo vanskelig å forstå alt hva folk mener når det er skriftlig også, så jeg er spent på å høre hva som egentlig har skjedd her.

Endret av bellabulla
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å forstå at dere IKKE forstår. Det står jo svart på hvitt, alt sammen. Bruden sa ikke "WHAT! Har du fått en SÅ DYR regning, HJELP det har skjedd en feil!" Burden sa "Pytt pytt.. Bare glem den du". (Siden hun vet TS har strikt økonomi).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å forstå at dere IKKE forstår. Det står jo svart på hvitt, alt sammen. Bruden sa ikke "WHAT! Har du fått en SÅ DYR regning, HJELP det har skjedd en feil!" Burden sa "Pytt pytt.. Bare glem den du". (Siden hun vet TS har strikt økonomi).

Og du vet nøyaktig hva bruden sa fordi du var til stede, eller?

• Liker 9
Gjest Adriane
Skrevet

Utrolig hvor mye du har klart å lese inn i denne setningen her: "Jeg konfontrerte bruden med dette, og hun sa det var en feil og at jeg kunne kaste fakturaen...."

På ditt "språk" ble dette til: "Bruden sa "Pytt pytt.. Bare glem den du". (Siden hun vet TS har strikt økonomi)."

Jøssenam... Du kunne tjent gode penger på å være tankeleser og spådame du! :fnise:

• Liker 11
Skrevet

Det står ihvertfall IKKE svart på hvitt - dette er DIN tolkning av det du antar har skjedd :-)

• Liker 6
Gjest alille
Skrevet

Det jeg tenker er: kan språklige barrierer ha ført til misforståelse mellom brudeparet og hotellet? TS skriver at alt skjer i utlandet (ikke hvilket land). Det er jo ikke helt utenkelig at det kan oppstå noen språklige misforståelser da - hvis alt skjer pr mail og/eller telefon. Optimalt sett burde hotellet sendt brudeparet en oversikt over hvordan en slik faktura ser ut, før de ble sendt ut til gjestene, men det vet vi jo ikke om har skjedd eller ikke.

Det vi vet er at

- TS har fått en faktura på 3000,- mer enn estimert

- Bruden sier det har skjedd en feil, og at TS skal se bort fra fakturaen.

- TS ringer direkte til hotellet for å be om ny faktura, og får servert en forklaring derfra om at brudeparet har sagt det skal belastes et gitt beløp for måltider/aktiviteter

- TS + en haug med KG'ere bestemmer seg for at brudeparet er ute etter å svindle familie og venner til å betale for bryllupet sitt, og skaper total lynsjestemning. Dette uten at TS har hatt "baller" nok til å konfrontere bruden på en ordentlig og real måte på telefon med hva hotellet sier om saken.

Det er nesten så jeg håper at bruden det er snakk om er inne på dette forumet og ser hva hennes "venninne" har satt i gang her inne... Hadde det vært min venninne, hadde jeg satt pris på om hun kunne tatt opp saken skikkelig med meg personlig - aller helst på telefonen, sånn at jeg i det minste kunne rette opp i feilen.

Skulle det vise seg at det ikke er en feil, men en bevisst strategi fra brudeparet, så er det trist og utrolig stygt gjort. Og jeg klarer virkelig ikke å tro så vondt om andre, at de med viten og vilje kaldblodig ville forsøke å svindle familie og gode venner til å betale bryllupet deres. Sorry. Jeg klarer bare ikke se det.

K O M M U N I K A S J O N er like viktig i alle forhold man har her i livet - også i vennskapsforhold.

Du vet, kommunikasjon skaper dårlig grunnlag for hysteri på KG, så det driter man i. ;) Men helt enig i det du sier, bra forklart.

Haha, seriøst? Bruden ba TS KASTE regninga - hvis bruden hadde planer om å lure folk for penger er hun veldig dårlig på det, for å be "ofrene" kaste regninga vil jo bare føre til et tap for henne.

Men det er jo fint å dikte opp sin egen versjon altså, mye gøyere det, så slipper man å bruke så mye tankekapasitet på hva som egentlig har skjedd.

• Liker 4
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Oj. Jeg aner at brudeparet lar gjestene betale for festen??

Høres slik ut ja. For ei møkkakjerring av en brud :kjefte:

Gjest "gjest"
Skrevet

Hva vet vel vi om hva bruden har gjort? TS har jo ikke akkurat spurt bruden om hun HAR satt himmel og hav i bevegelse, og TS har ikke ringt alle gjestene og spurt hva bruden har gjort... Men å endre en faktura er ikke alltids gjort på en dag, særlig ikke hvis det er misforståelser som må rettes opp.

Vel, hadde gjesten min blitt overfakturert med så mye som 3000kr for mye, så hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse med en gang.

Det at den her bruden ikke har svart på mail sier også sitt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spent på å få høre hva bruden svarer! :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Du vet, kommunikasjon skaper dårlig grunnlag for hysteri på KG, så det driter man i. ;) Men helt enig i det du sier, bra forklart.

Haha, seriøst? Bruden ba TS KASTE regninga - hvis bruden hadde planer om å lure folk for penger er hun veldig dårlig på det, for å be "ofrene" kaste regninga vil jo bare føre til et tap for henne.

Men det er jo fint å dikte opp sin egen versjon altså, mye gøyere det, så slipper man å bruke så mye tankekapasitet på hva som egentlig har skjedd.

Høres ut som at du har mye peiling på hva som egentlig har skjedd :filer:

• Liker 2
Skrevet

Helt enig alille, det virker som om bryllup plutselig har begynt å handle om gjestene. Jeg har aldri vært i et bryllup der ingen gjester har klaget over et eller annet, alt fra maten til kjedelig musikk. Og på KG leser jeg om at "bruden har ikke invitert meg med følge", eller "gjestene maser om å få tilrettelegge for seg selv på den og den måten", "hvorfor må JEG reise så langt fordi HUN skal gifte seg?" osv. Makan..

Da ser jeg ikke vitsen med at noen gidder å invitere så mange av dem, det er ikke akkurat sånn at folk tilber brudeparet (med mindre det er nærmeste familie kanskje).

• Liker 1
Skrevet

Da ser jeg ikke vitsen med at noen gidder å invitere så mange av dem, det er ikke akkurat sånn at folk tilber brudeparet (med mindre det er nærmeste familie kanskje).

Tilber brudeparet?

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Men du vil gjerne at de kommer i bryllupet ditt og tar med seg en fin gave til deg?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Det handlet om meg og mannen, og alle våre drømmer og fantasier.

Derfor dro vi to alene til utlandet, og brukte alle pengene på oss selv, gjorde det vi ville hele dagen, spiste den maten som passet oss når det passet oss, uten matallergier og kaffegjester.

Dersom vi hadde invitert 100 stykker hadde det selvfølgelig handlet om gjestene. Da kunne det ikke falt meg inn å være sur på gjester som er snurt fordi de ikke får med partneren, ikke gir fine nok gaver, kommer med feil farge på kjolen, og så videre.

• Liker 7
Gjest "gjest"
Skrevet

Helt enig. Det handlet om meg og mannen, og alle våre drømmer og fantasier.

Derfor dro vi to alene til utlandet, og brukte alle pengene på oss selv, gjorde det vi ville hele dagen, spiste den maten som passet oss når det passet oss, uten matallergier og kaffegjester.

Dersom vi hadde invitert 100 stykker hadde det selvfølgelig handlet om gjestene. Da kunne det ikke falt meg inn å være sur på gjester som er snurt fordi de ikke får med partneren, ikke gir fine nok gaver, kommer med feil farge på kjolen, og så videre.

Så bra.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...