Gå til innhold

lurt av brudeparet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS her

både fest, velkomstmiddag, vielse osv skal foregå på hotellet. Det er i et annet land, og eventuell annen overnatting ligger et godt stykke unna.

Det er et ganske eksklusivt sted, så faktisk ikke helt utenkelig at det kunne kostet mer - hadde jeg ikke fått en annen pris først er det ikke sikkert jeg hadde reagert

Jeg har bare fått en faktura (fra hotellet), men når jeg konfronterte bruden med den høye prisen sa hun bare at jeg ikke måtte bry meg om den, og kaste den, men det er ikke sånn jeg forholder meg til regninger.... Derfor ringte jeg hotellet for å høre om de kunne sende meg en ny regning. Jeg betaler kun for mitt rom, i riktig antall netter, men med en eller annen tilleggspris. Hotellet bekreftet også at brudeparet hadde bestemt en egen pris pga måltider/aktiviteter. MEN i invitasjonen står det at vi kun skal dekke overnatting og fly. Hvis de ville at vi skulle dekke andre ting, må de jo si det!

Ringte en annen venn i går, og forhørte meg forsiktig, og de har også fått en dyr faktura. Orket ikke ringe, men sendte en lang e-post i går til bruden der jeg forklarte hva hotellet sa når jeg ringte og ba om en ny, riktig, faktura.... har ikke fått svar..... :(

for meg er 3000kr MANGE penger, og det vet brudeparet :(

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og noen er bare født med frekkhetens nådegave, så sjokkert blir jeg ikke, men jeg blir rimelig matt på trådstarters vegne.

• Liker 7
Gjest Dorey
Skrevet

Dette er rett og slett det drøyeste jeg har hørt :sjokkert:

Gjest alille
Skrevet

Det eneste drøye i denne saken er lynsjestemningen som råder. Hjelpes, eier noen av dere ikke skam?

TS har fått en høy faktura. TS ringer bruden. Bruden sier at fakturaen er feil (og for alt vi vet er bruden kjempestresset nå og prøver å oppklare misforståelsen med hotellet). TS ringer hotellet, som tydeligvis ikke har fått med seg at fakturaen er feil (helt normalt, når feil skjer kan det ta tid før det blir rettet opp i, særlig hvis personen man snakket med ikke er direkte involvert). TS og 80% av de som svarer her blir forbanna SELV OM bruden sier at fakturaen er feil og skal være lavere.

Unnskyld meg, men hva f. feiler det folk? For alt dere vet holder bruden på å diskutere fakturarotet med hotellet, men neida, her skal vi gi totalt faen i sannhet, her slakter vi bruden basert på forhastede konklusjoner! Hurra! :roll:

Til og med i åpningsinnlegget står det at bruden sier at fakturaen er feil, men det overser alle glatt og legger henne for hat likevel.

• Liker 15
Skrevet

Det eneste drøye i denne saken er lynsjestemningen som råder. Hjelpes, eier noen av dere ikke skam?

TS har fått en høy faktura. TS ringer bruden. Bruden sier at fakturaen er feil (og for alt vi vet er bruden kjempestresset nå og prøver å oppklare misforståelsen med hotellet). TS ringer hotellet, som tydeligvis ikke har fått med seg at fakturaen er feil (helt normalt, når feil skjer kan det ta tid før det blir rettet opp i, særlig hvis personen man snakket med ikke er direkte involvert). TS og 80% av de som svarer her blir forbanna SELV OM bruden sier at fakturaen er feil og skal være lavere.

Unnskyld meg, men hva f. feiler det folk? For alt dere vet holder bruden på å diskutere fakturarotet med hotellet, men neida, her skal vi gi totalt faen i sannhet, her slakter vi bruden basert på forhastede konklusjoner! Hurra! :roll:

Til og med i åpningsinnlegget står det at bruden sier at fakturaen er feil, men det overser alle glatt og legger henne for hat likevel.

Trodde et øyeblikk det bare var meg som ikke helt forstod dette her... Jeg er enig, og jeg forstår egentlig ikke hele greia her skal jeg være ærlig... Synes det bare er merkelig at en kan gå ut ifra hva som har skjedd uten å høre fra bruden selv.

Mine venner holder fortiden på å booke rom på hotell i utlandet for vår egen vielse, og hadde noe slikt skjedd ville jeg satt stoooor pris på om jeg fikk muligheten til å evt oppklare misforståelsen selv før det ble lagt ut og diskutert med fremmede folk på et forum.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

ts fikk stor regning og ringte venninnen som ba henne kaste regningen. Da ringer ts hotellet og de sier at brudeparet har bestemt pris. Så da har brudeparet gjort regningen dyrere.

Hva er det dere ikke skjønner?

• Liker 10
Gjest alille
Skrevet

ts fikk stor regning og ringte venninnen som ba henne kaste regningen. Da ringer ts hotellet og de sier at brudeparet har bestemt pris. Så da har brudeparet gjort regningen dyrere.

Hva er det dere ikke skjønner?

Siden bruden har sagt at fakturaen er feil er det jo en stor sannsynlighet for at det har oppstått en feil eller misforståelse, og at den prisen som sto på fakturaen absolutt ikke er den prisen bruden har bestemt. Er det så vanskelig å forstå? Slike misforståelser skjer relativt ofte, så det er ingen grunn til å bli forbanna før bruden har fått mulighet til å oppklare saken.

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Til dere som kritiserer TS og forsvarer bruden:

Les innlegg nr. 41 omigjen, spesielt de siste linjene i det midterste avsnittet!

• Liker 5
Skrevet (endret)

Les innlegg nr. 41 omigjen, spesielt de siste linjene i det midterste avsnittet!

Det jeg leser er at bruden har bedt TS kaste fakturaen fordi den er feil. Hva hotellet sier behøver jo nødvendigvis ikke å stemme. Jeg må antagelig være litt treg for jeg synes det er vanskelig å forstå hva TS mener. Men slik jeg har oppfattet det så har hun fått en faktura på et betydelig høyere beløp enn tidligere avtalt med bruden, og så sier bruden at hun skal kaste den og at den ikke stemmer, mens hotellet sier at den er riktig og at brudeparet visstnok har lagt til et ekstra beløp. Har jeg forstått det riktig da?

Angående at brudeparet hadde bestemt egen pris på aktivieter etc. så står det jo vitterlig ikke om disse er høyere eller lavere enn det de egentlig koster.

Vi har selv "bestemt" pris som gjestene skal betale, og disse er LAVERE enn hva det egentlig koster, og siden det ikke står noe videre om dette i innelgget så forholder jeg meg til hvordan jeg selv ville gjort det ;-)

Endret av Portvinpiken
  • Liker 3
Gjest alille
Skrevet

Så det du sier er at bruden må lyve når hun sier at en feil har oppstått? Det er helt utenkelig at hotellet kan ha gjort en feil med faktureringen? Og det er absolutt ingen grunn til å puste med magen og vente til bruden får sett på saken - det er helt OK å bli forbanna på bruden før hun har fått mulighet til å forsvare seg? Er det slik det har blitt normalt å oppføre seg, nå til dags?

Jeg sier ikke at bruden garantert IKKE har vært slu. Jeg sier at det er en reell sannsynlighet for at en feil faktisk har oppstått (for dette er en ganske realistisk feil...), og at man kan vente med lynsjestemninga til man har alle kort på bordet - dvs. etter at bruden har undersøkt saken.

Slike misforståelser og feil er relativt vanlig, jeg forstår ikke hvorfor det er så forbanna vanskelig å forholde seg til.

• Liker 7
Gjest alille
Skrevet

En ting er sikkert, etter denne tråden er jeg skremt fra enhver tanke om å arrangere fest. :ler: For skjer det en liten feil så er man plutselig på hatlista til alle gjestene før man i det hele tatt har rukket å få med seg at feilen har oppstått. Noen klager på bridezillas, men jeg merker at guestzillas er utrolig mye mer skumle... ;)

• Liker 7
Gjest alille
Skrevet

Vi har selv "bestemt" pris som gjestene skal betale, og disse er LAVERE enn hva det egentlig koster, og siden det ikke står noe videre om dette i innelgget så forholder jeg meg til hvordan jeg selv ville gjort det ;-)

Det var sånn jeg umiddelbart tenkte at tanken til bruden faktisk var, og det uten at jeg noensinne har vært i samme situasjon selv. Men å la tvilen komme noen til gode er sikkert ganske utdatert i disse dager, særlig når det kommer til de som arrangerer bryllup.

Du får bare passe på å lese alle fakturaene som sendes til gjestene dine, slik at du oppdager eventuelle feil før dem, så du ikke risikerer å selv være hatobjektet på KG en dag. ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres rimelig suspekt ut...

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Hvis man er ei brud og en gjest viser frem ei regning som er 3000kr for mye og det faktisk er sant, så setter man da vel himmel og hav i bevegelse for å sjekke med flere gjester og hotellet om flere slike feil?

3000kr her og 3000kr der er mye penger etterhvert det. Brura er nok på sluestien ja. Godt TS har vett i hodet.

• Liker 5
Gjest alille
Skrevet

Hvis man er ei brud og en gjest viser frem ei regning som er 3000kr for mye og det faktisk er sant, så setter man da vel himmel og hav i bevegelse for å sjekke med flere gjester og hotellet om flere slike feil?

3000kr her og 3000kr der er mye penger etterhvert det. Brura er nok på sluestien ja. Godt TS har vett i hodet.

Hva vet vel vi om hva bruden har gjort? TS har jo ikke akkurat spurt bruden om hun HAR satt himmel og hav i bevegelse, og TS har ikke ringt alle gjestene og spurt hva bruden har gjort... Men å endre en faktura er ikke alltids gjort på en dag, særlig ikke hvis det er misforståelser som må rettes opp.

• Liker 5
Skrevet

Noe så sykt frekt.. Men syns du bør snakke med bruden først og håpe på at alt er en misforståelse!

• Liker 1
Skrevet

Det var sånn jeg umiddelbart tenkte at tanken til bruden faktisk var, og det uten at jeg noensinne har vært i samme situasjon selv. Men å la tvilen komme noen til gode er sikkert ganske utdatert i disse dager, særlig når det kommer til de som arrangerer bryllup.

Du får bare passe på å lese alle fakturaene som sendes til gjestene dine, slik at du oppdager eventuelle feil før dem, så du ikke risikerer å selv være hatobjektet på KG en dag. ;)

Hehe ja en burde lese alt med lupe ;-). Men heldigvis så har vi voksne venner som ikke ville diskutert dette på en forum før de hadde snakket med meg ihvertfall :-)

Skrevet

En ting er sikkert, etter denne tråden er jeg skremt fra enhver tanke om å arrangere fest. :ler: For skjer det en liten feil så er man plutselig på hatlista til alle gjestene før man i det hele tatt har rukket å få med seg at feilen har oppstått. Noen klager på bridezillas, men jeg merker at guestzillas er utrolig mye mer skumle... ;)

Der sa du det! Guestzillas må være det nye uttrykket altså! Etter å ha vært her en liten stund å sett hva som rører seg opp i hodene til alle som blir invitert i bryllup, og de som ikke blir invitert men som dog har sterke meninger - så blir jeg rent redd selv jeg. Noen ting er det kanskje best man ikke vet, lurer jeg på nå ;-)

• Liker 4
Gjest Adriane
Skrevet

Det jeg tenker er: kan språklige barrierer ha ført til misforståelse mellom brudeparet og hotellet? TS skriver at alt skjer i utlandet (ikke hvilket land). Det er jo ikke helt utenkelig at det kan oppstå noen språklige misforståelser da - hvis alt skjer pr mail og/eller telefon. Optimalt sett burde hotellet sendt brudeparet en oversikt over hvordan en slik faktura ser ut, før de ble sendt ut til gjestene, men det vet vi jo ikke om har skjedd eller ikke.

Det vi vet er at

- TS har fått en faktura på 3000,- mer enn estimert

- Bruden sier det har skjedd en feil, og at TS skal se bort fra fakturaen.

- TS ringer direkte til hotellet for å be om ny faktura, og får servert en forklaring derfra om at brudeparet har sagt det skal belastes et gitt beløp for måltider/aktiviteter

- TS + en haug med KG'ere bestemmer seg for at brudeparet er ute etter å svindle familie og venner til å betale for bryllupet sitt, og skaper total lynsjestemning. Dette uten at TS har hatt "baller" nok til å konfrontere bruden på en ordentlig og real måte på telefon med hva hotellet sier om saken.

Det er nesten så jeg håper at bruden det er snakk om er inne på dette forumet og ser hva hennes "venninne" har satt i gang her inne... Hadde det vært min venninne, hadde jeg satt pris på om hun kunne tatt opp saken skikkelig med meg personlig - aller helst på telefonen, sånn at jeg i det minste kunne rette opp i feilen.

Skulle det vise seg at det ikke er en feil, men en bevisst strategi fra brudeparet, så er det trist og utrolig stygt gjort. Og jeg klarer virkelig ikke å tro så vondt om andre, at de med viten og vilje kaldblodig ville forsøke å svindle familie og gode venner til å betale bryllupet deres. Sorry. Jeg klarer bare ikke se det.

K O M M U N I K A S J O N er like viktig i alle forhold man har her i livet - også i vennskapsforhold.

• Liker 22
Skrevet

Det jeg tenker er: kan språklige barrierer ha ført til misforståelse mellom brudeparet og hotellet? TS skriver at alt skjer i utlandet (ikke hvilket land). Det er jo ikke helt utenkelig at det kan oppstå noen språklige misforståelser da - hvis alt skjer pr mail og/eller telefon. Optimalt sett burde hotellet sendt brudeparet en oversikt over hvordan en slik faktura ser ut, før de ble sendt ut til gjestene, men det vet vi jo ikke om har skjedd eller ikke.

Det vi vet er at

- TS har fått en faktura på 3000,- mer enn estimert

- Bruden sier det har skjedd en feil, og at TS skal se bort fra fakturaen.

- TS ringer direkte til hotellet for å be om ny faktura, og får servert en forklaring derfra om at brudeparet har sagt det skal belastes et gitt beløp for måltider/aktiviteter

- TS + en haug med KG'ere bestemmer seg for at brudeparet er ute etter å svindle familie og venner til å betale for bryllupet sitt, og skaper total lynsjestemning. Dette uten at TS har hatt "baller" nok til å konfrontere bruden på en ordentlig og real måte på telefon med hva hotellet sier om saken.

Det er nesten så jeg håper at bruden det er snakk om er inne på dette forumet og ser hva hennes "venninne" har satt i gang her inne... Hadde det vært min venninne, hadde jeg satt pris på om hun kunne tatt opp saken skikkelig med meg personlig - aller helst på telefonen, sånn at jeg i det minste kunne rette opp i feilen.

Skulle det vise seg at det ikke er en feil, men en bevisst strategi fra brudeparet, så er det trist og utrolig stygt gjort. Og jeg klarer virkelig ikke å tro så vondt om andre, at de med viten og vilje kaldblodig ville forsøke å svindle familie og gode venner til å betale bryllupet deres. Sorry. Jeg klarer bare ikke se det.

K O M M U N I K A S J O N er like viktig i alle forhold man har her i livet - også i vennskapsforhold.

Godt sagt! :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...