AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #21 Skrevet 29. februar 2012 Det jeg ikke skjønner er at hotellet går med på dette. Er det en kjede, så tror jeg faktisk jeg ville klaget til kjeden også. Ikke bare advart andre potensielle gjester mot å gå i svindelfellen. Om et hotell hjelper sine kunder med å tyne penger ut av hotellgjester med uspesifisert regning, så går det jo på ryet til hotellet løst. Tja - det kommer jo an på hvordan det blir presentert. Hvis noen arrangerer f.eks. gjenforeningsfest for en gammel skoleklasse og har festen på hotell, er det klart at regningen (for festen) deles på antall gjester og legges til overnattingsregningen. Ikke noe rart med det, og hotellet kan jo ikke begynne å legge seg opp i hvordan arrangørene fordeler regningen på deltakerne. 1
Gjest Tirkes Skrevet 29. februar 2012 #22 Skrevet 29. februar 2012 Tja - det kommer jo an på hvordan det blir presentert. Hvis noen arrangerer f.eks. gjenforeningsfest for en gammel skoleklasse og har festen på hotell, er det klart at regningen (for festen) deles på antall gjester og legges til overnattingsregningen. Ikke noe rart med det, og hotellet kan jo ikke begynne å legge seg opp i hvordan arrangørene fordeler regningen på deltakerne. Selvsagt ikke, men da bør det opplyses. Jeg var med på et jubileum der man betalte for hotellrom - del av middag og del av levende underholdning på kvelden. Men dette var spesifisert på regningen for hotellrommet. Altså, hvor store summer og hva jeg betalte for. Om man forventer å betale for hotellopphold og får uspesifisert regning som er 3000 høyere enn hotelloppholdet, da synes jeg det er litt suspekt. 6
Jade Skrevet 29. februar 2012 #23 Skrevet 29. februar 2012 Med teskje: 1) Hotellrommet koster kroner x 2) Bryllupsfesten (på samme hotell?) koster en ukjent sum (en større sum enn brudeparet egentlig har råd til, kan det se ut som) 3) Brudeparet får den geniale idé å skyve litt av regningen for festen over på gjestene ved å fortelle hotellet at gjestene skal faktureres kroner x+3000 Ja, jeg skjønner det. Men jeg ble forvirret da TS sa at bruden sa at fakturaen var feil og at hun skulle bare kaste den. Da trodde jeg at hun snakket om den høye fakturaen, siden jeg ikke hadde fått med meg at hun hadde fått en mindre faktura tidligere (den som egentlig var "riktig" i følge hotellet) 7
Gjest "gjest" Skrevet 29. februar 2012 #24 Skrevet 29. februar 2012 Med teskje: 1) Hotellrommet koster kroner x 2) Bryllupsfesten (på samme hotell?) koster en ukjent sum (en større sum enn brudeparet egentlig har råd til, kan det se ut som) 3) Brudeparet får den geniale idé å skyve litt av regningen for festen over på gjestene ved å fortelle hotellet at gjestene skal faktureres kroner x+3000 Hva er det som ikke er forståelig med det her innlegget>? 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #25 Skrevet 29. februar 2012 dette er snikbetaling. for noen rasister!!!!! 1
Gjest navnelapp Skrevet 29. februar 2012 #26 Skrevet 29. februar 2012 dette er snikbetaling. for noen rasister!!!!! Herregud.... 23
Gjest Eurodice Skrevet 29. februar 2012 #27 Skrevet 29. februar 2012 dette er snikbetaling. for noen rasister!!!!! Rasister? Hvor tar du det fra? 1
Gjest "gjest" Skrevet 29. februar 2012 #28 Skrevet 29. februar 2012 Håper TS kommer tilbake og forteller oss hva hun planlegger og gjøre. Håper hun tillater seg en liten hevn, det har den her venninna hennes grundig fortjent. 2
kakemonsteret Skrevet 29. februar 2012 #29 Skrevet 29. februar 2012 (endret) Står det noe sted at TS har fått to fakturaer? Jeg forsto det sånn at beløpet var opplyst muntlig tidligere. Deretter var det utsendt faktura på et mye høyere beløp, som hun så ble bedt om å kaste. Venninnen sa jo at det var en feil. Hvorfor er det utenkelig at det ikke faktisk er en feil, slik som hun sier. Kanskje du har blitt fakturert for noen av de andre gjestenes hotellrom, noen som skal være der flere dager eller skal ha større rom/suite. Dette kan enten være hotellets feil, at de har sett på feil linje på listen da de laget fakturaen. Eller så kan det være brudeparets glipp, de kan ha skrevet feil beløp på feil linje på listen som de gav til hotellet. Sånne feil kan faktisk skje uten at det er gjort med hensikt. Før du avgjør om du har en dårlig og gjerrig venninne som prøver å lure deg, så syns jeg du bør SPØRRE henne om de faktiske forhold. Jeg finner det merkelig om de fakturerer alle hotellrom med flere tusen ekstra. ALLE gjestene vil jo reagere på dette. Man skal overnatte mange dager før man ikke reagerer på at hotellregninga er 3000kr for høy. Endret 29. februar 2012 av kakemonsteret 27
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #30 Skrevet 29. februar 2012 Rasister? Hvor tar du det fra? Min lenke 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #31 Skrevet 1. mars 2012 Det er jo klart at du må ta det opp med henne (en gang til) for å få klarhet. Si at du har snakket med hotellet, og fortell henne hva de oppgav som grunnlag for summen. Om du ikke får en tilfredstillende forklaring fra venninna di så tror jeg at jeg ville fisket litt rundt hos noen av de andre som skal i bryllupet, om de har opplevd liknende. 2
Portvinpiken Skrevet 1. mars 2012 #32 Skrevet 1. mars 2012 Står det noe sted at TS har fått to fakturaer? Jeg forsto det sånn at beløpet var opplyst muntlig tidligere. Deretter var det utsendt faktura på et mye høyere beløp, som hun så ble bedt om å kaste. Venninnen sa jo at det var en feil. Hvorfor er det utenkelig at det ikke faktisk er en feil, slik som hun sier. Kanskje du har blitt fakturert for noen av de andre gjestenes hotellrom, noen som skal være der flere dager eller skal ha større rom/suite. Dette kan enten være hotellets feil, at de har sett på feil linje på listen da de laget fakturaen. Eller så kan det være brudeparets glipp, de kan ha skrevet feil beløp på feil linje på listen som de gav til hotellet. Sånne feil kan faktisk skje uten at det er gjort med hensikt. Før du avgjør om du har en dårlig og gjerrig venninne som prøver å lure deg, så syns jeg du bør SPØRRE henne om de faktiske forhold. Jeg finner det merkelig om de fakturerer alle hotellrom med flere tusen ekstra. ALLE gjestene vil jo reagere på dette. Man skal overnatte mange dager før man ikke reagerer på at hotellregninga er 3000kr for høy. Signerer. Synes også det var litt vanskelig å forstå hva TS forklarte og så det som om hotellet hadde gjort en feil og at det fremdeles er det muntlige som gjelder. Men her har jo mange allerede dratt sine konklusjoner, så da så... 7
Portvinpiken Skrevet 1. mars 2012 #33 Skrevet 1. mars 2012 Ja, jeg skjønner det. Men jeg ble forvirret da TS sa at bruden sa at fakturaen var feil og at hun skulle bare kaste den. Da trodde jeg at hun snakket om den høye fakturaen, siden jeg ikke hadde fått med meg at hun hadde fått en mindre faktura tidligere (den som egentlig var "riktig" i følge hotellet) Jeg forstod det på samme måte som deg, og for meg ser det ut til at en del deltakere her har dratt sine egen konklusjoner. Hehe skjønner ingenting jeg ;-). Og TS har jo forsvunnet...? 4
Gjest Kim Skrevet 1. mars 2012 #34 Skrevet 1. mars 2012 (endret) Jeg hadde fortalt henne rett ut hva du har funnet ut. Skal man ha et jævla prinsessebryllup, så får man faen meg ta kostnadene også! Endret 1. mars 2012 av Kim
Portvinpiken Skrevet 1. mars 2012 #35 Skrevet 1. mars 2012 Leste TS sitt innlegg om igjen og tror jeg forstod det riktig nå :-). Jeg ville ihvertfall ha snakket med bruden før jeg postet dette som et problem på et nettforum, for å se om dette i det hele tatt stemmer. Høres jo unektelig veldig pussig ut.
hulaboer Skrevet 1. mars 2012 #36 Skrevet 1. mars 2012 Hva er det som ikke er forståelig med det her innlegget>? Hva mener du? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #37 Skrevet 1. mars 2012 Jeg ringte heller direkte til hotellet og fikk beskjed om at den første prisen jeg hadde fått var riktig pris for rommet men at BRUDEPARET hadde bestemt hvilken pris gjestene skulle faktureres for?! Jeg ser at jeg tolker dette på en annen måte enn alle (?) dere andre. Jeg oppfatter det som at brudeparet sponser litt av hotellrommene til gjestene (=de bestemmer prisen), også siden venninnen sa TS kunne kaste regningen som var feil (for høy). Er dette en venninne av deg må du da kunne spørre henne om dette? Å gå bak ryggen og snike og lage intriger med de andre gjestene uten å prate med venninna synes jeg forøvrig er helt uhørte forslag. 11
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #38 Skrevet 1. mars 2012 Skal også gifte meg langt unna der alle gjestene og vi bor. Derfor har vi lagt opp til at gjestene må betale reise og overnatting selv. Vi har forhandlet frem gode priser på overnatting, men gir gjestene mulighet til å velge hvor de vil bo selv. Med gode så mener jeg 50 % av normal pris, de får nemlig booket opp fullt pga oss, og normalt er belegget der 20-30 % den helgen. Men alle andre kostnader, inkl mat hele helgen, tar vi på vår egen kappe. Kunne aldri tenkt tanken på å fakturere gjestene for kostnaden til bryllupet vårt. Hadde dette skjedd meg hadde jeg nok konfrontert brudeparet, og hørt med andre også hva som har skjedd i deres tilfelle. Deretter hadde jeg booket alternativ overnatting, og gitt beng i den overnattingen brudeparet mente jeg skulle bruke.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #39 Skrevet 1. mars 2012 Jeg tolker det også som at det faktisk var en feil på fakturaen til TS, at brudeparet hadde forhandlet frem en egen pris, men skrevet feil på TS sin faktura. Jeg ville tatt kontakt med noen jeg kjenner som skulle i samme bryllup, og hørt hva som står på deres faktura, bare for å forsikre meg, eller høre om jeg var den eneste med feil faktura. Og betalt det venninnen sa på telefonen / det jeg hadde fått stipulert på forhånd. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #40 Skrevet 1. mars 2012 Godt mulig brudeparet prøver seg på en spansk en, der de som betaler regningen dekker noe av kostandene mens de som protesterer får beskjed om å kaste fakturaen. Når hotellet sier at brudeparet har sagt at regningen skal være på det, er det nok riktig at brudeparet har gjort dette. Det er nok noen som betaler uten å gi beskjed, og da får de jo inn litt ekstra penger den veien.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå