Portvinpiken Skrevet 11. april 2012 #181 Skrevet 11. april 2012 Fremgangsmåten var uansett så sleip at hadde dette vært mine venner, så hadde jeg sagt det jeg mente høyt og tydelig, til alle som ville høre på. Hvilke drømmer en har vedrørende bryllup, det er en ting, men å trikse seg til at gjestene betaler gildet, det er så frekt at jeg hadde bannet høyt og lenge i kjerka! Drømmer man om storslagent bryllup, så får man sørge for å ha penger i boken selv! Det er jeg ikke uenig i. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #182 Skrevet 11. april 2012 Helt utrolig. Men hvilken reaksjon ga de du snakket med når du fortalte dette, og hva har blitt sagt i ettertid? Har brudeparet betalt tilbake penger til de som ikke fant seg i dette? TS her De jeg kjenner har fått tilbakebetalt - de er heller ikke så konfliktsky som jeg kan være, så de har virkelig spredd "ryktet" videre. Vet ikke nøyaktig hva som skjedde der nede, men vet at noen hadde spurt hotellet direkte hva romprisen var, og fått samme historie som meg, så da var det jo ikke tvil om at brudeparet sto bak. Hotellet trodde jo dette kanskje var tradisjon for oss. Ble visst et oppvaskmøte med brudeparet og nærmeste familie med en del grining gitt. I invitasjonen står det svart på hvitt at "dere betaler kun for flyreise og overnatting". De burde vel inkludert at "jo forresten bryllupsmiddag og en del av blomstene og fotografen må du også betale for" Vil faktisk tro de nesten ville ha gått i null, hvis alt hadde gått som planlagt 14
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #183 Skrevet 11. april 2012 TS, tror du bruden hadde en fin dag på tross av dette, eller ble stemningen i brullupet liksom lagt en demper på? Bare litt interessant å høre om det psykologiske aspektet også...
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #184 Skrevet 11. april 2012 Jeg kan tenke meg at det flotte bryllupet brudeparet hadde drømt om ble ett minne de aldri vil glemme, av skam. Jeg håper virkelig at de to skammer seg, dypt og inderlig. Tror nok at dette vil lage en god del problemer for brudeparet i fremtiden. Noe jeg lurer på er, når i alle dager fikk de for seg at det var greit liksom, å gjøre noe slikt? 7
Gjest "gjest" Skrevet 11. april 2012 #185 Skrevet 11. april 2012 Forholdet vil ikke vare pga det her. Begge to er seriøst syke mennesker.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #186 Skrevet 12. april 2012 Det her hadde blitt en veldig flott bok! Drama, løgner og bryllup, og en total bombe på selve bryllusdagen! 2
Gjest "gjest" Skrevet 12. april 2012 #187 Skrevet 12. april 2012 Det her hadde blitt en veldig flott bok! Drama, løgner og bryllup, og en total bombe på selve bryllusdagen! Føl deg fri til å stjele ideen.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #188 Skrevet 27. desember 2012 Jeg ble fysisk kvalm av å lese den tråden! Anonym poster: db3788e14e7f5d5d504f3cca6dd81a54
Petalouda Skrevet 27. desember 2012 #189 Skrevet 27. desember 2012 my god ..... kjenner jeg er enda gladere nå for at vi betaler all overnatting på hotell for alle våre gjester. makan.
Gjest lisha Skrevet 27. desember 2012 #190 Skrevet 27. desember 2012 det der var direkte drøyt og frekt av brudeparet. håper de skammer seg! tenk å være slik overfor familien og venner! 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #191 Skrevet 28. desember 2012 Jeg kom tilfeldigvis over denne. Jeg har nylig vært i bryllup i utlandet. Det var ett sånt fint sted. Jeg fikk beskjed om hvor mye jeg skulle betale av bruden så skulle de ordne med alt. Prisen var i overkant da jeg overførte penger på hennes konto, men tenkte ikke noe mer over det da. Jeg sjekket prisen på hotellet vi var på etter å ha lest dette og fant ut at den var mye lavere (1000nok natta) enn det bruden oppga. Utrolig at man kan gjøre det mot sine venner og familie. Er det virkelig mulig?? Jeg advarer dere som skal i bryllup i utlandet om å sjekke prisen på egenhånd. Jeg driver selv og planlegger mitt eget bryllup, men ville aldri i verden lurt mine venner på den måten. Takk for at du gjorde oss oppmerksom på dette, TS. Anonym poster: b5478b4a981218a3cefac32c2d6900b8 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #192 Skrevet 28. desember 2012 Tror spesielt nær familie bør være oppmerksomme på slike ting som blir nevnt her. Plutselig har burdeparet et rom til overs eller har kjøpt hotellrom som de kan kjøpe av dem for X antall kroner, man sier ja og tar over så ikke brudeparet blir sittende med dette og før man vet ordet av det viser det seg at rommet kostet egentlig en tusenlapp mindre enn hva man gav til brudeparet. Anonym poster: db3788e14e7f5d5d504f3cca6dd81a54
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #193 Skrevet 28. desember 2012 Men hva er greia med at man betaler på forhånd? Det er da vanlig å betale direkte til hotellet når man først ER der? Hvis brudeparet har forhandlet fram en gunstig pris for gjestene sine, så gjør man jo bare personalet oppmerksom på at man er i følget til brudeparet. Det er i hvert fall sånn vi har gjort det når vi har vært i bryllup med hotellovernattinger. Har aldri vært noe problem med det. Anonym poster: 0b847934f04f1d7114588d13e0c9a457 2
Gjest kiara_pusen Skrevet 28. desember 2012 #194 Skrevet 28. desember 2012 Det er jo den eneste måten å gjøre det på spør du meg. Men skal man finansiere herregårdsbryllup er det kanskje litt andre spilleregler enn det lokale hotellet med pris på 890,- natten. Denne tråden er trist.
Portvinpiken Skrevet 1. januar 2013 #196 Skrevet 1. januar 2013 Men hva er greia med at man betaler på forhånd? Det er da vanlig å betale direkte til hotellet når man først ER der? Hvis brudeparet har forhandlet fram en gunstig pris for gjestene sine, så gjør man jo bare personalet oppmerksom på at man er i følget til brudeparet. Det er i hvert fall sånn vi har gjort det når vi har vært i bryllup med hotellovernattinger. Har aldri vært noe problem med det. Anonym poster: 0b847934f04f1d7114588d13e0c9a457 Signerer. Høres rart ut alt sammen. Med mindre det kanskje er en chartertur eller noe? Da vet jeg ikke hva som gjelder, men man må kanskje betale på forhånd nrå man bestiller reisen eller noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå