Gå til innhold

lurt av brudeparet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i en vanskelig situasjon.

Jeg ble for en stund tilbake invitert i bryllupet til et venninne av meg. Jeg og bruden har vært nære venner i mange år, og jeg så virkelig fram til dagen.

Bryllupet var et stykke unna, og de hadde bestilt felles overnatting for alle gjestene. Jeg var inneforstått med at jeg måtte dekke reise og opphold selv, men på grunn av anstrengt økonomi spurte jeg tidlig hva overnattingsprisen ville være, slik at jeg kunne sette av penger.

Når bryllupet nærmet seg fikk jeg en faktura som var flere tusen kroner dyrere enn prisen de hadde gitt meg. Jeg konfontrerte bruden med dette, og hun sa det var en feil og at jeg kunne kaste fakturaen.... Jeg ringte heller direkte til hotellet og fikk beskjed om at den første prisen jeg hadde fått var riktig pris for rommet men at BRUDEPARET hadde bestemt hvilken pris gjestene skulle faktureres for?!

Nå føler jeg meg alvorlig lurt og lei meg. Bruden vet veldig godt at jeg har dårlig råd, men har likevel bestemt at de synes det er greit at jeg skal betale nesten tre tusen ekstra. Og hva skal disse ekstra pengene gå til??

Jeg har kjøpt ny kjole, fin gave, bestilt og betalt fly, og har satt av penger til overnatting.. men likevel er tydeligvis ikke det nok... hva gjør jeg nå?? Er så skuffet at jeg ikke vet om jeg orker å konfrontere henne med dette.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj. Jeg aner at brudeparet lar gjestene betale for festen??

• Liker 44
Skrevet

Jeg hadde spart kjolen til en annen anledning, tatt gaven selv og brukt pengene spart opp til overnattingen til å skjemme meg bort (vet ikke hva man kan gjøre med flybestillingen?)... det bryllupet der hadde jeg gitt f i.

• Liker 32
Gjest Nuppdupp
Skrevet

avbestill og bestill hotellrom på egenhånd.

• Liker 18
Skrevet

avbestill og bestill hotellrom på egenhånd.

Jepp.

• Liker 4
Gjest navnelapp
Skrevet

Du bør vel først spørje henne om dette beror på ein misforståelse. Det kan jo ikkje vere berre du som reagerer på dette.

• Liker 8
Skrevet

Å kjære vene, dette var drøyt....

• Liker 4
Skrevet

Det her er drøyt, jeg ville faktisk vært så freidig at jeg hadde kontaktet de andre gjestene og advart mot denne regningen og forklart dem hva hotellet sa.

• Liker 8
Skrevet

Sa du ikke at bruden sa at det var en feil? Hva er problemet da?

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Sa du ikke at bruden sa at det var en feil? Hva er problemet da?

Sitat fra åpningsinnlegget:

"Når bryllupet nærmet seg fikk jeg en faktura som var flere tusen kroner dyrere enn prisen de hadde gitt meg. Jeg konfontrerte bruden med dette, og hun sa det var en feil og at jeg kunne kaste fakturaen.... Jeg ringte heller direkte til hotellet og fikk beskjed om at den første prisen jeg hadde fått var riktig pris for rommet men at BRUDEPARET hadde bestemt hvilken pris gjestene skulle faktureres for?!"

Forstår du nå hva problemet er?

• Liker 3
Skrevet

Herregud for noe lureri. Ring henne og forklar at hotellet fortalte deg dette, og si at "dette må jo være en misforståelse?", så får hun forklare seg, og hvis det faktisk er sånn at alle gjestene må BETALE CASH for å få dra i et bryllup de er invitert til så får du si akkurat hva du mener om det. Si det rett ut at du ikke kan komme om det er slik, og at du mener at hun bør fortelle dette til de andre gjestene også om hun tenker å leve ut denne svindlingen..

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hehe, første gang jeg har hørt om kryssfinansiering av et bryllup der gjestene betaler overpris for noe for å få bryllupet gratis.

Tenker du er eneste som vet dette ettersom folk stoler på at de får god pris av venner, og ville tatt det opp med bruden i stillhet. Tenker du da får beholde "innkjøpspris", og at det vil vise seg at brudeparet har et dyrere bryllup enn det de har råd til. Mao det er lite de får gjort med det i ettertid.

Er vel bare å konstatere at noen ikke har hodet helt på rett plass til tider.

Endret av hmmz
Skrevet (endret)

Sitat fra åpningsinnlegget:

"Når bryllupet nærmet seg fikk jeg en faktura som var flere tusen kroner dyrere enn prisen de hadde gitt meg. Jeg konfontrerte bruden med dette, og hun sa det var en feil og at jeg kunne kaste fakturaen.... Jeg ringte heller direkte til hotellet og fikk beskjed om at den første prisen jeg hadde fått var riktig pris for rommet men at BRUDEPARET hadde bestemt hvilken pris gjestene skulle faktureres for?!"

Forstår du nå hva problemet er?

Nei, jeg skjønner ikke. Hvilken faktura var det bruden sa du skulle kaste? Den billige eller den dyre? Hvis du har fått to, og det var den billige du skulle kaste, så skjønner jeg problemet. Det er jo kjempefrekt!!

Endret av Jade
  • Liker 7
Skrevet

Så utrolig dårlig gjort!

Jeg forstår ikke hvordan det i det hele tatt går an/er lov. De kan jo ikke overfakturere for rommene for så å la noe av den prisen gå til noe annet (jeg forstår det slik at de skal feire bryllupet på hotellet)?

• Liker 2
Skrevet

Jeg fatter og begriper ikke hvor frekke folk klarer å være...

...men mot venner og familie?!

:sjokkert:

• Liker 5
Skrevet

Nei, jeg skjønner ikke. Hvilken faktura var det bruden sa du skulle kaste? Den billige eller den dyre? Hvis du har fått to, og det var den billige du skulle kaste, så skjønner jeg problemet.

Med teskje:

1) Hotellrommet koster kroner x

2) Bryllupsfesten (på samme hotell?) koster en ukjent sum (en større sum enn brudeparet egentlig har råd til, kan det se ut som)

3) Brudeparet får den geniale idé å skyve litt av regningen for festen over på gjestene ved å fortelle hotellet at gjestene skal faktureres kroner x+3000

• Liker 13
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er at hotellet går med på dette.

Er det en kjede, så tror jeg faktisk jeg ville klaget til kjeden også. Ikke bare advart andre potensielle gjester mot å gå i svindelfellen. Om et hotell hjelper sine kunder med å tyne penger ut av hotellgjester med uspesifisert regning, så går det jo på ryet til hotellet løst.

• Liker 22
Gjest "gjest"
Skrevet

Den voksene metoden: Ta opp telefonen og ringe din venninne. Høre hva dette her er, og om hun har gjort det samme mot resten av gjestene. Formidle din mening om dette. Deretter ta stilling til om dette er en person du ønsker å fortsette å pleie omgang med.

Den barnslige metoden: Ombooke billettene til en weekendtur du har lyst til å ta, bytte gaven til noe du trenger eventuelt få penger igjen, spare kjolen til neste bryllup, melde frafall dagen før på grunn av "sykdom", ta opp telefonen og ringe rundt til venninnegjengen og høre om bruden også har fakturert dem ekstra, og generelt lage litt faenskap for den kreative bruden.

Jeg ville gått for den der uansett jeg, fordi jeg ville straffe den her venninna mi litt.

• Liker 9
Skrevet

Det har da vært en tråd om det samme her tidligere. Kanskje bruden har fått ideen herfra.

Uansett så er det helt uhørt å snikoverføre selskapsutgiftene over på gjestene. Har de ikke råd til selskapet - så får de enten begrense seg, eller si at de ikke ønsker gaver, men et tilskudd til festen i stedet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...