Gå til innhold

Døgnåpne barnehager?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg fikk barn, tenkte jeg at dette var en supergod løsning, siden både jeg og min mann jobber turnus med tre skift.

Nå tenker jeg nei- ihvertfall for mitt eget vedkommende.

Hvertfall hvis barnet ikke har noen regelmessighet i oppholdene, dvs at det er dag/kveld/natt om hverandre. Det blir rimelig forvirrende for en liten kropp!

Skrevet

Høres jo kjekt ut i teorien, men det ville hjelpe utrolig få - til en temmelig høy pris. Klart mange foreldre jobber skift, men vanligvis har barnet to foreldre (de fleste barn bor fremdeles sammen med begge foreldrene). Dessuten er det mange som har skolebarn også, og de kan ikke la en sjuåring være hjemme alene om natta selv om lillebror er i barnehagen.

Kort sagt vil dette være en god løsning bare for de som er alene med barn (eller hvor to foreldre jobber samme turnus) og bare har barnehagebarn (og begge/alle har plass i den nattåpne barnehagen). Er det virkelig behov for en så dyr løsning som døgnåpne barnehager da?

I tillegg har man spørsmålet om oppholdstid. Den som jobber nattevakt, må sove etter vakt. Altså må barnet være i barnehagen fra leggetid (selv om mors/fars vakt begynner seinere - barnet må vel nesten legges der hvor det skal sove om natta) og fram til neste ettermiddag. Blir ikke det lenge?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...