Gå til innhold

Hvor bra virker imodium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld fikk jeg plutselig akutt diaré. Måtte springe på toalettet konstant. Tok to idoform, og det roet seg kjapt ned. Spiste kjeks og chips, og har ikke hatt noen plager etter. Men i dag skal jeg egentlig på jobb om en time. Kjenner at jeg har litt småvondt i magen, men ikke mye. Har også hatt ganske mye rumling i magen i dag. Har spist kjeks og chips i dag også.

Men jeg er altså redd for å bli dårlig mens jeg er på jobb. Så lurer på om noen vet hvor lenge og hvor bra idoform virker? Tenkte å kanskje ta en til før jeg går. Ville dere satset på å gå da?

Bør kanskje nevne at jeg er veldig sikker på at jeg ikke har noe smittsomt. Tror det er noe jeg har spist, siden det ikke er så uvanlig at dette skjer. Jobber også i helsevesenet, så blir en del bevegelse i løpet av dagen.

Vet det kanskje er dumt å spørre her, men er bare så usikker på hva jeg bør gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen erfaringer med imodium? Begynner å haste litt nå :P

Skrevet

Først spør du om idoform, så om imodium? :gjeiper:

Idoform virker godt mot ustabil mage ja. Ihvertfall min erfaring :)

Skrevet

Ulempen med Imodium er at det kan virke litt for godt, det blir full stopp. Om magen er tålelig bra ville jeg latt være; med mindre jeg skulle på tretten timers flytur og fortsatt måtte på do hvert femte minutt.

Verre er det om det kan være virus el, som du tar med deg på jobb. Alle kan ha dager hvor magen bare er helt vill, uten at det trenger å være sykdom. Men arbeider man med mennesker som er syke, nedsatt immunforsvar ol så bør man være ekstra forsiktig.

Skrevet

TS her. Mente imodium hele tiden, gikk litt i surr med alle navn på legemidler her. :)

Men nå har jeg jo allerede tatt to stk i går, vil magen da mest sannsynlig holde seg bra på jobb da?

Skrevet

Veldig individuelt. Noen må ta 2 for at det skal virke, andre tar 1/2 og har forstoppelse i 2 dager etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...