AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Hei! Trenger litt råd og hjelp her. Gikk på lavkalori i et halvt år med et daglig inntak på ca 1000 kcal. Spiste kun mager mat som fisk, kylling og knekkebrød samt magert pålegg som skinke. Holdt meg unna brød, ost og sauser. Nå har jeg gått ned det jeg skulle og litt mer, og har funnet ut at jeg ikke kan leve slik lenger. Savner så utrolig mye mat som jeg har nektet meg selv å spise. Vet at det ikke er bra å gå ned på den måten, men nå har jeg altså gjort det. Når jeg begynte å spise 1000 kcal om dagen var dette svært vanskelig, sulten hele tiden. Etter 2 mnd ble jeg vandt til det, og ble mett, kvalm og oppblåst bare jeg tok meg en skive ekstra. Nå har det derimot snudd igjen; føler meg sulten hele tiden og får perioder hvor jeg hiver i meg masse brød da jeg er skrubbsulten. Får dårlig samvittighet etterpå, og begrenser da resten av måltidene så jeg ikke skal komme over 1000 kcal om dagen. Vet dette er helt feil å gjøre, men nå har jeg kommet inn i et slikt mønster, og jobber med å komme ut av det. Blir helt gal av alt snakket om hva som er sunt eller ikke, føler at jeg bare må spise mat som er lite kcal i for ikke å få masse fett i meg. Så, hva kan jeg egentlig spise mer av som er sunt? Jeg er veldig kresen i matveien, liker ikke grønnsaker, men spiser en del lapskausblanding med svinekjøtt. Før spiste jeg f.eks brunost hver dag til flere måltider, gikk dog ikke opp i vekt av dette. Har ikke spist det på flere mnd, og jeg savner det! Men hører jo at det er like ille som sjokolade, så da blir jeg litt skeptisk. Og dersom jeg øker kaloriinntaket til f.eks 1600, kan jeg gå opp i vekt da? Og hva kan jeg spise mer av?
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 jeg har det som deg! bare at jeg ligger på ca 1300-1400 kcal om dagen! jeg blir helt surrete av at jeg er blitt så ekstrem som jeg har blitt... leser innhold på alle matvarer, og er det for mye lar jeg være å spise det! vist jeg spiser noe jeg ikke burde, som i helgene av og til får jeg kjempe dårlig savittighet og blir helt uttafor... Det jeg merker er at vist jeg unner meg noe ekstra, og faktisk spiser mer enn vanlig, så går jeg bare enda mer nedover.. ? Vet dette ikke er noe svar for deg, jeg måtte bare få det ut
Gjest *Maja* Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Pøs på med egg, valnøtter, solsikkeolje, frukt, avocado. Spis gjerne litt brød, men hold deg til den grove varianten(litt fibramel, natron og vann og du har digg hjemmebakt rundstykke på 17 minutter på 200 grader ) Begynn heller å trene fremfor å sulte deg selv. Du vil ikke bare få mer overskudd og en sterkere kropp av det, men det vil hjelpe deg å fokusere på annet enn bare å spise minst mulig. Kroppen trenger en balanse mellom fett, karbs og proteiner for å fungere optimalt. Ikke bry deg om vekta, men om kroppsfasongen En stram, trent og sterk kropp er mye mer sexy enn en mager kropp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå