Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2002 #1 Del Skrevet 23. mai 2002 Heisann! Jg lurer på hvordan jeg blir flyvertinne??? Hvilke krav stilles med tanke på alder, utseende, utdanning osv? Og hvorddan forgår utd? Har hørt at det bare r snakk om korte kurs... Jeg er 21 år gammel, 181 høy, slank, normalt utseende...Har fullført allmennfag og har egentlig gode karakterer..fordypning i engelsk og tysk! Så hva gjør jeg for å bli flyvertinne? Og kan noen si litt om hvordan det er å jobbe med dette??? Blir kjempetakknemmelig for svar!!!! Hilsen Mia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 23. mai 2002 #2 Del Skrevet 23. mai 2002 Tror ikke markedet for flyvertinner er det beste om dagen... med mindre du velger å jobbe for et utenlandsk flyselskap, da Mener jeg hørte en gang at Braathens (eller var det SAS) annonserte et flyvertinnekurs. Tror det fungerer slik at man melder seg på, og om man kommer med betaler man for kurset. Tror ikke det stilles spesielle krav til hverken høyde, vekt eller utseende forøvrig (vi lever tross alt i 2002!) -men det kan jo være greit å være "normalt" dannet/høflig/velstelt. Anbefaler deg å ta en telefon til aktuelle flyselskap (kanskje personalavdelingen?) og forhøre deg litt. Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 23. mai 2002 #3 Del Skrevet 23. mai 2002 Krav til vakkert utseende er det ikke, men til størrelse, ja... man skal kunne greit bevege seg inne i en trang flykabin. Du må også ha godt syn, tidligere kunne mna ikke være evhengig av briller eller linser. Av sikkerhetshensyn. Men følg rådet til Nelle, ring et selskap og forhør deg. Sterling er jo på full fart inn i Norge, samme med Ryanair. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 23. mai 2002 #4 Del Skrevet 23. mai 2002 Vet det er krav til minimumshøyde, lurer på om det er 165 cm eller noe sånt. Man må jo nå opp i bagasjehyllene. Ellers så vet jeg dette temaet har vært oppe før, med masse svar. Søk etter flyvertinne her eller i det gamle forumet så finner du det sikkert! Men med de nedskjeringene som er i norsk flytrafikk nå, tror jeg ikke det blir lett å få jobb...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnie Skrevet 23. mai 2002 #5 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei!! Jeg har svart på dette ganske utfyllende før, men kan si litt her fordet... Jobbet som flyvertinne i Premiair, der har de e naldergrense på 21 år, så det går jo bra, sas og Braathens må du være eldre... høyde over 165, for å kunne rekke opp, jeg er 167 og sleit litt noen ganger... Du må sende inn søknad, og blir du plukket ut, må du på intervju. Selv var jeg på gruppe "intervju" først, for å senere bli tatt inn til to intervjuere...Blir du valgt ut, beg du på kurs, alt fra en- to måneder. Spør om søknadsjemaer der du har lyst å jobbe, men trur nok de fleste har ansetelses stopp nå. Jobben er tøff, (mye tøffere enn du trur!!!), men det gir deg masse, kjemepe gøy!!! Du kan gjerne sende meg en melding om du vil vite mer... Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå