Gjest Valiumsjunkie Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Er sovende medlem på SATS, og tenkte å benytte meg av muligheten til å trene nå før sommerferien, og spesielt nå som jeg om en måned skal reise til sydligere strøk. Kan ikke vise folk de dissete lårene mine pluss dissearmene. Hva kan jeg trene på SATS for å motvirke dette? Har nå meldt meg på Cycling og så tenkte jeg på BODYPUMP i morgen. Skal prøve å kjenne etter veldig, og ikke overdrive, er redd for å gå for hardt i gang, og dette helt av lasset. Heller begynne i det små, men nå har jeg jo fridager, greit å benytte seg av dem. Noen spesifikke treningsgreier jeg kan gjøre? Spesielt mot grevinneheng, de vil jo aldri helt forsvinne helt, ei heller noe dissete lår, men tenkte å stramme dem opp litt. Har aldri trent noe særlig, men er ikke overvektig, er på 66 kg fordelt på 171 cm. Har dårlig kondis, og blir ærlig talt litt redd av beskrivelsene de har av gruppe-øktene. "Utfordrende treningsøkt for deg som liker å ta den helt ut!". Vrææl! JAJA, råd og tips?? :gjeiper:
Envy Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Som jeg sikkert har skrevet hundre ganger før her inne, så finnes det ikke noe som heter punktslanking. Grevinneheng og disselår er noe som kan rettes opp over tid, med trening og kosthold. Det vil være hensiktsmessig for deg å fokusere på muskelgruppene i disse områdene. Vil tro at du kan få greit has på grevinnehenget ved å stramme triceps brachii godt opp. Hva disselårene angår (nå bruker jeg bare dine ord) vil jeg tro det er nødvendig å få ned fettprosenten, samt stramme opp quadriceps og triceps femoris. Vil anbefale deg på det sterkeste at du snakker med en treningsveileder på sats og får satt opp et treningsprogram som er skreddersydd for deg og det du ønsker å utrette. Gruppetimer er vel og bra, men vil du oppnå spesifikke ting, kommer du ikke langt med gruppetimer alene.
Spøkelse Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Om du kun har en mnd på deg, så er det superviktig at du spiser som en gud. Begynn NÅ! All slags ren mat som kylling, biff, fisk, kyllingkjøttdeig innimellom, og så mye frukt og grønnsaker du bare orker Du kan komme LANGT på en mnd om du er strikt med maten (på en sunn måte, altså ikke sulter deg) og samtidig stepper opp treningen litt.
drosophilia Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Som jeg sikkert har skrevet hundre ganger før her inne, så finnes det ikke noe som heter punktslanking. Grevinneheng og disselår er noe som kan rettes opp over tid, med trening og kosthold. Det vil være hensiktsmessig for deg å fokusere på muskelgruppene i disse områdene. Vil tro at du kan få greit has på grevinnehenget ved å stramme triceps brachii godt opp. Hva disselårene angår (nå bruker jeg bare dine ord) vil jeg tro det er nødvendig å få ned fettprosenten, samt stramme opp quadriceps og triceps femoris. Vil anbefale deg på det sterkeste at du snakker med en treningsveileder på sats og får satt opp et treningsprogram som er skreddersydd for deg og det du ønsker å utrette. Gruppetimer er vel og bra, men vil du oppnå spesifikke ting, kommer du ikke langt med gruppetimer alene. Enig her. Sliter selv med det TS beskriver (jeg var svært overvektig som barn/ungdom). Jeg har mye ekstra hud som sannsynligvis aldri kommer til å forsvinne uansett, men det hjelper svært mye å trene seg til normalvekt, og fokusere mer enn "vanlig for damer" på styrketrening. Jeg etter overgangen fra maskin-trening til trening med løse vekter, har jeg sett en markant forskjell i armene mine. "Dissingen" er mindre pga større muskler og mindre fett. IKKE vær redd for å trene styrke. PS: du må trene regelmessig. Du har ikke sjans til å opprettholde en god form hvis du bare trener i sommer. Du vil heller ikke se spesielt gode resultater etter så kort tid. Hvis du ikke trener regelmessig nå, bør du begynne med en gang.
Gjest *Maja* Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Skal du stramme opp anbefaler jeg en god balanse mellom kardio og styrke. Jogging med intervaller er supert for da bygger du muskler samtidig som du brenner fett. I tillegg kan jeg anbefale Yoga og Pilates(de har vel sånne kombi timer på sentere?), samt tung styrke med få reps. Kostholdet er jo også alfa omega. Rene proteiner fra kylling, egg, fet fisk, karboandedeig. Sunne fettkilder fra solsikkeolje, valnøtter, avocado etc. Trege, grove karbs. Frukt og grønt i massevis. Drikk kun vann som tørste drikk.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Takk for råd og tips! Er ikke her inne på dette forumet så mye. Vet punktslanking ikke er mulig, men er ikke slanking jeg er ute etter, mer det at jeg vil stramme opp. En fastere kropp, rett og slett. Og et par kg ned skader ikke heller, det blir mer en bonus. Hehe. Skal spørre de på treningssenteret hvilke treningsapparater, samt hvilke vekter og hvordan jeg skal bruke dem.
edderkoppdame Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Jeg endret kroppen min totalt på bare få måneder ved å satse på de gode gamle øvelsene som markløft, knebøy, benkpress mm samt gåturer og jogging utenom. Nå er ikke jeg noe særig glad i hopp og sprett gruppetimer, men liker tung styrketrening så dette passet utmerket for min del. Krever mye motivasjon og selvdisiplin, men er absolutt verdt det. Haddde dvask husmorkropp og trente aldri før. Nå har jeg trent i to år og med frivekter det siste året og det var da man virkelig kunne se det på meg. Vi er alle forskjellige og det viktigste er at man gjør noe man kan klare å gjennomføre og ser seg selv drive med på lang sikt. Jeg prøvde mye forskjellig før jeg prøvde styrke, og det var for meg det mest effektive. Sant skal sies at jeg også er veldig nøye med kostholdet på generelt basis til hverdags men det meste av det jeg putter i meg er gjennomtenkt. Startet forresten med spinning og andre hysteriske gruppeaktiviteter og det syntes jeg var fælt. Det går nok bra ja! 1
Gjest Odd Molly Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Jeg endret kroppen min totalt på bare få måneder ved å satse på de gode gamle øvelsene som markløft, knebøy, benkpress mm samt gåturer og jogging utenom. Nå er ikke jeg noe særig glad i hopp og sprett gruppetimer, men liker tung styrketrening så dette passet utmerket for min del. Krever mye motivasjon og selvdisiplin, men er absolutt verdt det. Haddde dvask husmorkropp og trente aldri før. Nå har jeg trent i to år og med frivekter det siste året og det var da man virkelig kunne se det på meg. Vi er alle forskjellige og det viktigste er at man gjør noe man kan klare å gjennomføre og ser seg selv drive med på lang sikt. Jeg prøvde mye forskjellig før jeg prøvde styrke, og det var for meg det mest effektive. Sant skal sies at jeg også er veldig nøye med kostholdet på generelt basis til hverdags men det meste av det jeg putter i meg er gjennomtenkt. Startet forresten med spinning og andre hysteriske gruppeaktiviteter og det syntes jeg var fælt. Det går nok bra ja! Støtter innlegget ditt! Best resultat av styrketrening! Definitivt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå