AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Del Skrevet 29. februar 2012 Noen som har peiling på hjul lager? Jeg er veldig sikker på at det er defekt men nå er ikke jeg bil ekspert, hvordan kan jeg skjekke det ? Har bare en lyd som kommer og går, høres ut som eksospotta som dunker opp og ned men er ikke det. Billig verksted i Østfold? Eller vgs skoler som gjør dette på mekken linja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #2 Del Skrevet 29. februar 2012 Bare hold deg langt unna Kultorp bilservice. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epifant Skrevet 3. mars 2012 #3 Del Skrevet 3. mars 2012 Defekt hjullager høres som oftest i form av en romlelyd som følger bilens fart (litt som et fly som tar av når man akselerer), og blir sterkere i sving. Sterkere lyd i høyresving = defekt venstre hjullager. Du kan også forsøke å jekke opp bilen og bevege hjulet frem og tilbake (samme hjulbevegelse som ved sving) for å kjenne etter slakk. Sporadisk klunkelyd høres mest ut som en foring i understellet. Kommer den når du kjører over humper eller ujevnheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå