AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Jeg spiser fisk til middag 5-6 dager i uka, lite rødt kjøtt og helst vilt eller lam. Skal begynne å bake knekkebrød og lavkarb.brød, men helst et brød med litt størrelse som også mannen i huset kan spise slik at jeg slipper å bake daglig. Synes det er vanskelig å forholde seg til to forskjellige kosthold, men han spiser det samme som meg, bare mer brødmat, frukt og poteter. Fint om noen har oppskrift på brød som dere vil dele. Er det noe jeg kan forbedre i mitt kosthold og som er så drevne i lavkarbo og som lett kan se cirka hvor mange karbohydrater jeg får daglig? Etterhvert som vekten stabiliserer seg vil jeg spise mer av frukt og brødmat, sunne kaker og desserter. Dagsmenyen: Frokost: 1/2 skvive Ingers Lavkarbo med tynt lag smør 2-3 skiver røket laks 1 - 2 ss creme fraiche litt purre 1/2 tomat Litt paprika en reddik 1 bit blåmuggost (ca en spiseskje) 1 skive edamer eller annen med en skive skinke rullet sammen 3- 4 grønne oliven Usøtet urtete Lunsj: rester fra middagen eller eggerøre av 1 egg og 2 skiver laks creme fraice som til frokost litt purre, tomat, 1/2 skive lavkarbobrød eller 1-2 fiberrik knekkebrød 3-4 nøtter 2-3 dager i uka også liten skål skogsbær med 2 ss kesam vanilje Middag: Torsk, sei eller laks (ca 250-300 gram), fiskesuppe, stekt, kokt eller ovnsbakt med purre, brokkoli, blomkål, bladpersille, gressløk, løk, litt gulrot, sellerirot, hvitløk, fløteskvett, (og 1-2 ss creme fraice eller rømme ved servering.) Eller kjøtt servert med brokkoli, blomkål, noen ganger sellerirotgrateng, fløtesaus, purre og andre grønnsaker som vokser over bakken. Mellommåltid: Litt ost eller laks med creme fraice, eller et lavkarboknekkebrød med ost og majones.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Lag det en dag, skriv opp hvor mange gram du bruker av hver og legg det inn på diett.no Da får du en bedre oversikt enn noen her inne kan gi deg.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Lag det en dag, skriv opp hvor mange gram du bruker av hver og legg det inn på diett.no Da får du en bedre oversikt enn noen her inne kan gi deg. Takk for svar. Det skal jeg gjøre en dag jeg har tid og anledning. Helst vil jeg holde meg under 20 karbo per dag, men det er vanskelig å gjennomføre og jeg er egentlig en livsnyter som setter pris på god mat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå