Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere :)

Jeg har riktignok akkurat startet opp som "prøver", men allikevel kan jeg ikke fordra ventetiden fram til jeg eventuelt kan få to blå streker etter den forhåpentligvis ikke kommende menstruasjonen. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har klart å la vær å teste enda, for det KAN jo hende at det hadde dukket opp to streker, right? Hehe, uansett, jeg er klar over at det kan være et altfor tidlig stadie til at en prøve kan slå ut positivt. Det er hele 7 dager igjen til IKM - det føles så vanvittig lenge! :sjenert:

Jeg hadde EL rundt 20.02 og forventet mens skal være rundt 06.03. Jeg har hatt mensmurringer siden første dag etter EL. Samtidig hadde jeg en liten blødning dagen etter EL(noe jeg håper var en festeblødning). Det stikker og "knyter" seg av og til i nederste del av magen, og jeg føler meg litt rar, har også hatt noe stikking i puppene.

Håper for all del at symptomene faktisk er virkelige og at det ikke er kroppen min som tuller med meg! :rodmer:

Fler som er utålmodige her inne? Krysser fingrene for dere :klemmer:

Skrevet

Hei! :)

Så spennende! Krysser fingrene for at du snart får en positiv test.

Vi har også nettopp blitt prøvere; vi kuttet prevasjon i går, så vi kan vel ikke klassifiseres som prøvere en gang.

Så spennende tid vi har foran oss. Så mange tanker, så mange forventninger, håp og ønsker. Kjenner godt igjen med det å være utålmodig. Mentalt sett har jeg lenge vært klar for å få en liten yogababy, og nå er tiden inne for å prøve på alvor..

Masse lykke til i tiden fremover! :klem:

Skrevet

Hei! Er helt vanlig å være utålmodig. Huske så godt selv da vi ble prøvere. Ofte har man kanskje hatt lyst på barn en god stund før man blir prøvere, og når man endelig kommer i gang kan det liksom ikke gå fort nok! :ler:

Lykke til iallefall, krysser fingrene for deg! :)

Skrevet

Så spennende :) Jeg fikk positiv test 4-5 dager før jeg skulle ha mens, så håper du snart får to streker. Husk også at for noen vil ikke testen bli positiv på opptill 14 dager...Satser uansett på at du har en spire i magen veldig snart.

Lykke til med prøvingen og svangerskapet! :klemmer:

Skrevet

Når man først bestemmer seg for at man skal prøve å få barn, skulle man helst vært gravid i går.

Sannsynligheten for at det skal gå deres vei veldig fort er høy. I mellomtiden er det bare å nyte prøvingen, og spenningen som er knyttet til dette.

Egget fester seg ca 7 dager etter EL, festeblødning (som under 50% opplever) skjer samtidig med dette. Før det er man ikke gravid en gang, og alle symptomer er garantert innbilte. Etter det kan noen ytterst få oppleve symptomer, men det vanligste er å først merke graviditeten fra uke 5-6. Det er lov å være spent og å håpe, men husk samtidig at man aldri har så mange symptomer som da man nettopp har blitt prøver ;)

Skrevet (endret)

Når man først bestemmer seg for at man skal prøve å få barn, skulle man helst vært gravid i går.

Sannsynligheten for at det skal gå deres vei veldig fort er høy. I mellomtiden er det bare å nyte prøvingen, og spenningen som er knyttet til dette.

Egget fester seg ca 7 dager etter EL, festeblødning (som under 50% opplever) skjer samtidig med dette. Før det er man ikke gravid en gang, og alle symptomer er garantert innbilte. Etter det kan noen ytterst få oppleve symptomer, men det vanligste er å først merke graviditeten fra uke 5-6. Det er lov å være spent og å håpe, men husk samtidig at man aldri har så mange symptomer som da man nettopp har blitt prøver ;)

Det er sååå sant, det kan virkelig ikke gå fort nok! Tviler ikke på at alle symtomene bare kan være ren innbilning altså, men jeg liker liksom å tro på at det er tegn på at det skjer noe i kroppen også :sjenert: Samtidig er det veldig kjedelig å bli skuffet. Jeg prøøver å la være å stresse med tanken egentlig, innbiller meg at det er lettere for at det setter seg en spire der nede da. Det skal jo være kos å lage barn med sin kjære, ikke en "oppgave" liksom - selvom man har erklært seg som prøvere :fnise:

Men tusen takk for koselige tilbakemeldinger! :rodmer:

Endret av Moije
Skrevet

Så spennende!! =) Kjenner meg veeeldig igjen i utålmodigheten din! Vi har ikke en gang begynt på prøvingen, men har bestemt oss for å starte!!

Lykke til =)

Skrevet

ÆÆÆ! Dette er ren tortur.. Jeg skulle fått TR i går! Hadde mensmurringer som bare det, og har det fortsatt(men det har jeg faktisk hatt siden EL), men ingen tegn til tanta.

Meeen, negativ test.. :(

Denne tante GRUSOM dukker vel opp når hun selv føler for det :kjefte:

Skrevet

Så spennende!! =) Kjenner meg veeeldig igjen i utålmodigheten din! Vi har ikke en gang begynt på prøvingen, men har bestemt oss for å starte!!

Lykke til =)

Tusen takk for lykkeønskninger forresten! Kjempekoselig :)

Ønsker deg masse lykke til med prøvingen! :klemmer:

Skrevet

Kjenner helt klart denne utålmodigheten på kroppen! Utrolig frustrerende, klarer nesten ikke å tenke på noe annet :(

Vi har prøvd siden august og det klaffet på første forsøk, men dessverre så mistet vi i uke 8. I og med at det klaffet så fort da, så føler jeg meg kanskje enda mer utålmodighet siden jeg vet at vi kan. Fryktelig frustrerende at det ikke klaffer nå...

Jeg er alltid ganske hormonell fra EL til IKM så tror omtrent hver gang at det har klaffet. Det hjelper jo ikke på for å si det sånn. Nå har jeg ømme pupper, mye trøtt, tørre såre slimhinner (tendens til soppinfeksjon som jeg kun har hatt som gravid) og murringer nederst i magen. I dag var det rosa tynn utflod som plutselig ble borte og det er 5-6 dager til IKM - Kan det være festeblødning?!

Føler at kroppen min har inbildt svangerskap hver eneste syklus! Husker hunden min hadde det og stjal sokker og diverse og prøvde å amme de. Lurer på om jeg snart sitter å ammer puta i sofaen... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...