AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Er det flere enn meg som har problemmermed å gå uten sminke? Jeg skulle ønske jeg klarte å la huden min puste mer... Jeg sover tilogmed med mascara!! Jeg har heldigvis begynt å ta av alt annet om kvelden, men mascaraen og øyebryns sminken blir på... Hatt et langvarig forhold i fire år hvor jeg tok av alt, det gikk bra, men med den nye kjæresten har mascaraen blir permanent på med mindre jeg har grene, eller den er kommet av på andre måter.. Slitsomt!
Wildy Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Jeg går ofte uten sminke. Er jeg hjemme hele dagen er det jo såvidt jeg kommer meg ut av pysjen før kvelden kommer, langt mindre sminke meg. Jeg trener mye, og min kjære har etterhvert blitt vant til å se meg både svett og rød. Man er jo syk med ujevne mellomrom også; og snørr og forkjølelse gjør sjelden underverker for utseende. For ikke å snakke om magesjau! Hvor man sitter på do hele natten med bøtte foran seg, og samboer er fram og tilbake med drikke med jevne mellomrom for å sørge for hydreringen.... Eller som den gangen jeg kom hjem fra sykehus etter et ublidt møte med en bil og asfalt; med sting over halve kroppen ( ok , var ikke mer enn 35 fordelt på fire steder da...;-)), full av blåmerker og skrubbsår, og så øm overalt at jeg knapt klarte å tørke meg selv bak. Måtte ha hjelp i dusjen i en uke, klarte ikke hverken å vaske eller tørke meg selv, langt mindre kle på meg. Så, etter mange år i samme hus har han sett meg langt verre enn uten mascara, så det bekymrer meg minimalt! 4
KaDust Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har ingen problemer med å gå uten sminke, problemet mitt er heller å gå med! :gjeiper: Men du får starte å sminke deg mer naturlig, så blir det kanskje lettere å gå uten sminke etterhvert? 3
She_Leiva Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Jeg klarer å gå ut uten sminke på huden (foundation, pudder o.s.v), men jeg klarer ikke å gå ut uten å ha fikset brynene mine og heller ikke uten ett strøk med maskara. Føler meg helt blottet uten det... 2
ara Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har ingen problemer med å gå uten sminke, hverken hjemme eller ute blandt folk. Men om jeg føler meg vel er en annen sak. Jeg sminker meg gjerne når jeg skal ut på noe, for velværet sin skyld! Og jeg går jo ofte med sminke hjemme også, for å se grei ut for kjære. Jeg mener man burde gjøre seg litt i flid hver dag så lenge man har tid til det.
drosophilia Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Er det flere enn meg som har problemmermed å gå uten sminke? Jeg skulle ønske jeg klarte å la huden min puste mer... Jeg sover tilogmed med mascara!! Jeg har heldigvis begynt å ta av alt annet om kvelden, men mascaraen og øyebryns sminken blir på... Hatt et langvarig forhold i fire år hvor jeg tok av alt, det gikk bra, men med den nye kjæresten har mascaraen blir permanent på med mindre jeg har grene, eller den er kommet av på andre måter.. Slitsomt! Du SOVER med mascara? Det er ikke bra for hverken øyne eller øyevipper. Hver gang jeg sovner med mascara (glemt å fjerne sminke, fjernet dårlig) mister jeg øyevipper og får mascara både i øyne og over hele fjeset. Og den er vannfast. Du bør fjerne alt ved leggetid. Hvis du tenker å være sammen med kjæresten, vet han jo at du bruker sminke. Og både du og han vil sikkert at du skal ha sunn hud. Jeg synes du skal fjerne den hver kveld. Jeg pleide å gå med sminke HELE tiden (til trening og alt), men stasjer meg nå bare opp når jeg skal ut/på skole/jobb. Ellers har jeg bare god foundation, kanskje bittelitt maskara hvis jeg skal på handletur og har en hviledag. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Jeg synes vel egentlig det ser tusen ganger verre ut med sminke man har sovet med kontra å være usminket. 1
Gjest 89-modell Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Ja, jeg VET dette, er bare vanskelig å avvendes, føler ingen andre enn jeg er så stygg uten sminke..
KaDust Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Tro meg, jeg er stygg uten sminke jeg og.
Gjest 89-modell Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Skulle postet bilder uten sminke her
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Ingen problemer med å gå uten sminke. Tror kanskje det er litt vanesak.
Gjest 89-modell Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 Kan vi ikke legge ut usminkede bilder da? :gjeiper: Ja, er vel kanskje det. Føler meg som at jeg ikke har øyenvipper når jeg går uten...
KaDust Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Du kan jo lage en ny tråd å se hvor mange som faktisk legger ut bilder hvor de er uten sminke.
Athene Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Jeg var slik før. Sminket meg for trening, for hjemmedag, for en tur på butikken, og brukte også litt mascara, concealer og øyebrynssminke når jeg sov med kjæresten. Men det gikk over av seg selv. Etter at vi ble samboere har han sett meg på tre dagers tur i fjellet uten sjangs til å dusje eller sminke seg, og liggende å kaste opp på soveromsgulvet med omgangssyke med spy i håret og over hele meg (charming). Jeg trur vi som jenter ofte trur at gutta vil dumpe oss på dagen om de ser oss uten sminke, ser oss nakne, ser strekkmerkene, og så videre. Mens de egentlig ikke bryr seg i det hele tatt. KJæresten din er nok glad i deg fordi at du er deg, og vil nok ikke legge merke til det en gang om du legger deg uten sminke en dag. 3
Gjest 89-modell Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Jeg var slik før. Sminket meg for trening, for hjemmedag, for en tur på butikken, og brukte også litt mascara, concealer og øyebrynssminke når jeg sov med kjæresten. Men det gikk over av seg selv. Etter at vi ble samboere har han sett meg på tre dagers tur i fjellet uten sjangs til å dusje eller sminke seg, og liggende å kaste opp på soveromsgulvet med omgangssyke med spy i håret og over hele meg (charming). Jeg trur vi som jenter ofte trur at gutta vil dumpe oss på dagen om de ser oss uten sminke, ser oss nakne, ser strekkmerkene, og så videre. Mens de egentlig ikke bryr seg i det hele tatt. KJæresten din er nok glad i deg fordi at du er deg, og vil nok ikke legge merke til det en gang om du legger deg uten sminke en dag. Det var godt å høre... At det ikke bare er meg som er insane! Hvor lenge pågikk dette?
Athene Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Det var godt å høre... At det ikke bare er meg som er insane! Hvor lenge pågikk dette? Til jeg var 20. Sluttet omtrent samtdig som jeg møtte han jeg i dag er gift med. Det var ett eller annet med det forholdet som gjorde at jeg følte meg pen uansett, og at han var glad i meg uansett hvordan jeg så ut og hva jeg gjorde.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 Hehe, har ingen problemer med at samboeren min ser meg uten sminke. Han har sett meg spy ut innvoller (omtrent) pga svangerskapskvalme, han har sett meg høygravid og helt ødelagt med fett hår, svær mage og nugatti på genseren, han har sett meg føde (lignet nok mer på et monster enn et menneske!) og han har sett meg totalt ødelagt og full i morfin etter keisersnitt... Så litt mascara til eller fra ligger han neppe merke til. Sminker meg når jeg skal på jobb/skole/generelt ut, men sminker meg ikke for å f.eks gå på trening. Ikke alltid jeg gidder hvis jeg "bare" skal til svigers / mine foreldre heller.
Gjest 89-modell Skrevet 29. februar 2012 #19 Skrevet 29. februar 2012 Til jeg var 20. Sluttet omtrent samtdig som jeg møtte han jeg i dag er gift med. Det var ett eller annet med det forholdet som gjorde at jeg følte meg pen uansett, og at han var glad i meg uansett hvordan jeg så ut og hva jeg gjorde. Men du sov med litt sminke i begynnelsen der også?
Surriball Skrevet 29. februar 2012 #20 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har aldri gått med noe særlig mer sminke enn eyeliner og maskara, fordi huden min blir dårligere av sminke... Men jeg gikk nesten aldri ut av huset uten linser og maskara før jeg fikk virus på øynene og måtte gå med briller et helt år, og dessuten kaste all sminken min for å unngå å smitte meg selv på nytt... Kjæresten min likte meg likevel og nå har jeg et mye mer avslappet forhold til det. Så lenge jeg er ren og velstelt og har ordnet håret er jeg stort sett fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå