AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Ahrgh! Så sitter man her da. Og stirrer på telefonen. Og den stirrer tilbake. Jeg har en ganske spesialisert utdannelse, og har lyst til å ringe opp endel steder jeg kunne tenke meg å jobbe for, for å se om de trenger folk på prosjekter/engasjementer og om jeg bør sende en åpen søknad/presentasjonsbrev. Men det er så inn i hampen skummelt! Jeg vet ikke hva jeg skal si! Og jeg er så dårlig til å ordlegge meg i sånne situasjoner! Så da utsetter man. Og sitter på KG og diskuterer sex, bolleoppskrifter og miniatyrhunder i stedet. Hva SIER man når man ringer om sånt? "Hei, dette er AnonymBruker. Jeg er nyutdannet Kvinneguider og prøver å etablere meg i Norge. Jeg har jobbet litt med Kvinneguiding hos en lignende bedrift før. Bruker dere Kvinneguidere?" Er det teit? 2
kaprifolen Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 (endret) Nei, det er ikke teit! Dessverre finner jeg ikke noen tupp-i-ræva-smiley, men jeg kan gi deg en og litt hvis det hjelper? Endret 29. februar 2012 av kaprifolen 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Det hjalp litt. Takk! *kvinne seg opp* 1
Bachata Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Og hva er det værste som kan skje? At de sier at de ikke trenger Kvinneguidere, evt akkurat nå? Dersom de sier at di ikke trenger noen Kvinneguider akkurat nå, så kan du jo alltids spør om du kan sende vedkommende du snakker med CV'n din, i tillegg til at du selv følger med selvfølgelig. Her jeg jobber har vi faktisk ofte folk som kommer innom og vil levere CV og åpen søknad, ofte utledninger, så det er nok langt mer vanlig i andre land virker det som. Her hos oss har vi egentlig en policy om å ikke ta imot åpne søknader, noe vi også skriver på nettsiden vår, men vi har nok en tendens til å ta imot likevel. Av og til kan det hende det klaffer akkurat med noe vi trenger, andre ganger er det enten helt feil for oss, eller vi trenger ikke akkurat nå. Ingen av delene vil gjøre det værre for vedkommende. Dersom en person har ringt oss, eller kommet og levert åpen søknad, og vi på ett senere tidspunkt trenger folk, så vil det aldri virke negativt inn at vedkommende tidligere har tatt kontakt med oss og vist interesse for å jobbe hos oss. Det er ikke sikkert det utgjør noen forskjell i det hele tatt, når vi trenger folk, ser vi på alle som søker, men det KAN utgjøre en positiv forskjell, og jeg har ikke sett noen tilfeller der det har hatt negativ innvirkning uansett. Go for it!! 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 jeg har ringt noen! :happy: Menneh... én er i møte til kl 13. én nådde jeg frem til, men h*n mente at jeg heller burde snakke med kollegaen som kunne mer om dette. Kollegaen svarer ikke. på det tredje stedet er alle i lunsj. det fjerde venter jeg med, siden de sikkert er i lunsj der og. Ny ringerunde kl 13, tenker jeg. Skal ikke være så lett. 1
Gjest mari kontrari Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Heia! Skal ringe for å høre om muligheter for å sende åpen søknad et sted selv i morgen, så skjønner godt hvordan du har det. Men du verden så deilig når man har fått det overstått, og tenk om det er akkurat den telefonen som skaffer deg drømmejobben. Så, skjerpings og heia fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå