AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Vi er et par på 23 og 26 år som i 1,5 år har prøvd å bli gravide uten å lykkes. Jeg har PCOS, fikk diagnosen pga svært uregelmessige blødninger og endel andre symptomer. Nå lurer vi på om vi kan få hjelp til å bli gravide, selv om vi er såpass unge som vi er. Eller er det kanskje slik at eldre barnløse førsteprioriteres? Vi giftet oss i fjor, har kjøpt hus, er ferdig med utdanning osv, og føler oss egentlig mer enn klar nok til å få barn. Vi har ikke dårlig tid altså, men det er et stort savn der etter et barn, og nå har vi jo prøvd såpass lenge at sannsynlighetene for å klare det på egenhånd ser ut til å minke veldig...
Athene Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Selvfølgelig har dere rett på hjelp. Selv om dere kan oppleve at enkelte leger og gynekologer vil si at dere har god tid til å få dette til å klaffe i og med at dere er så unge (det får jeg også høre, og jeg er nesten 31). Ta kontakt med legen, som henviser til gynekolog. Også ber dere mannen sin lege om en henvisning til sædprøve. Så får dere den hjelpen dere trenger derfra. Behandling av deg blir nok Pergotime, som gir en fremprovosert eggløsning. Til tross for din problemer er det viktig å få sjekket ut mannen før dere starter behandling. Selv opplevde vi at all behandling fokuserte på meg i over ett år (det var jo jeg som hadde uregelmessige sykluser og manglende eggløsnin), før det ble oppdaget at mannen også var et problem.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Takk for svar :-) Får ta det opp med legen min. Samboeren min har en ganske dårlig fastlege, men skal bytte til samme lege som meg snart. Får håpe vi kan få litt hjelp selv om vi er unge :-) Det blir vel ikke akkurat lettere med årene... Skal sørge for at de sjekker oss begge!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Vi er 22 å 25 å vi får hjelp fra det offentlige, så vil tru dere også får det Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har PCO og var kun 20 da jeg fikk pergotime først gang.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 vi er 23 og 24 år og får hjelp av det offentlige:)
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Vi søkte IVF når jeg var 21 og hadde vårt første forsøk når jeg var 22. Ingen sa noe om at jeg var for ung.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå