AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Vi skal til med en skikkelig rundvask av kjøkkenet. Regner med at det dukker opp noe heftig inngrodd fett her og der, blant annet skal komfyren dras frem (og det har den ikke vært på skikkelig lenge...). Dessuten har vi et vifteuttrekk uten filter hvor det fort kan bli litt fettete. Der vasker vi oftere, men jeg synes liksom ikke at det blir ordentlig rent. Så - hva er DITT beste triks for å bli kvitt slikt? Er det salmiakk som er det beste, eller finnes det annet det er verdt å prøve? Komfyr og vegger som står tildekket tåler vel rimelig sterke saker, ellers har vi oljemaling på veggene som jeg helst ikke vil skade mer enn nødvendig...
Pingting Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Jeez! Jeg fortjener en premie for "bruker som presterer å trykke imponerende ofte på anonym-knappen når hun ikke mener det".
^^Belle^^ Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Cillit Bang Anti-Fedt Power. Den er bare magisk! 1
Pingting Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 (endret) Cillit Bang Anti-Fedt Power. Den er bare magisk! Tro'kke på magi! (takk for tips!) Endret 29. februar 2012 av Pingting
^^Belle^^ Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Men den er jo det! (og den inneholder nok en del uhumskheter for å bli så god. Man skal jo ikke puste det inn noe særlig, så... )
Pingting Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 OK, OK, jeg tror deg! Hvordan er den på maling, vet du det? (jeg innbiller meg at alt som tar kverken på fett også er døden for maling)
^^Belle^^ Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Det vet jeg ikke, men jeg tror ikke det er en god match. Men prøv på en bitteliten ikke synlig flekk, så ser du det ganske fort. Jeg bruker vår på kjøkkenviften og mikroen, men den kan visst brukes til det meste bortsett fra keramiske topper, ubehandlet tre og marmor.
Wombat Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Jiff skurekrem kombinert med fettoppløsende zalo i varmt vann og en god dose elbow-grease (som hun gamla fra skrekk- og gru programmet fra tv promoterer flittig) er det som fungerer godt her. Men Cilit Bang har jo mye sterkere stoffer på lur, og er sikkert en finfin venn i kampen mot ekkelheten, bare husk verneutstyr, gummihansker og gode lunger
Gjest navnelapp Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Eg brukar vanleg zalo-vatn med 2 ts salmiakk i, ca. ei halv bøtte eller fylt i halve oppvaskkummen. Det tek feittet veldig bra. Det skal nok meir salmiakk til enn som så for å matte ned maling.
Amys Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Jeg bruker også salmiakk, synes det fungerer bra Tror jeg har litt mer salmiakk i enn Alt Godt, men jeg har aldri målt.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Flere her har pratet veldig varmt om den rosa sprayen fra Plumbo. Tenkte jeg skulle teste den, men fant den ikke på Rimi, Kiwi og Meny.
Minya Skrevet 1. mars 2012 #13 Skrevet 1. mars 2012 Takler ikke lukten av salmiakk selv, så her går det i fire korker Ajax til en bøtte vann, eller "alt for mye" zalo rett på fettet som skal fjernes. Billig skuresvamp og varmt vann i tillegg fjerner alt jeg har villet ha vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå