Gå til innhold

Drikke etter middag

Mjurf

Anbefalte innlegg

Heisann

Satt i går å prøvde å lage et budsjett.

Men hvor mye drikke bør en beregne pr.pr etter middagen.

Middagen starter 17.30 og vi skal ikke sitte lenger en tre timer (iallefall). Det vil si at vi har 5 timer til festing! Vi satser ikke på å ha noen spesiell form for underholdning/leker bare dans og musikk. Det kan jo også føre til at folk drikker mer.

Da jeg satt og beregnet brukte jeg en mal på 2 øl, 2 vin og 2 drinker pr. person. Er dette mye/lite. Hva drikker egentlig folk?

Hjelp, hjelp, hjelp!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har det samme dilemaet som meg. Utrolig vanskelig. Nesten sånn at man må ta for seg en og en person. Alle drikker så ulikt.

Ditt eksempel, tilsammen 6 "drinker" i løpet av 5 timer, synes det virket lite. Man drikker vel mer enn 1 drink i timen.

Nei dette er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Hva med å ta kontakt med polet,kanskje de kan komme med tips og råd.Det er sikkert en slags mal man kan bruke!

Koz:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, takk for svar.

Hvis en allerede har hatt 4 glass vin + noe godt til kaffen, så kommer en med 6 glass etter middagen opp i 10 enheter. Det er jo endel det. Jeg drikker ikke så veldig mye selv så jeg vet ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare på at det er fem timer. Jeg vet ihvertfall med meg selv at jeg drikker mer enn en enhet i timen. Kanskje ikke på den dagen, men når jeg er ute på byen gjør jeg det. Men når jeg tenker over det så er kanskje ikke 6 enheter så ille å ta utgangspunkt i. De eldre drikker kanskje ikke noe særlig alkohol etter middagen/kaffen, mens de yngre drikker kanskje mer. Uff det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha fri bar og har tatt utgangspunktet i at vi IKKE SKAL GÅ TOMT! Vi har beregnet ca 1/2 liter sprit per pers,(skal ikke ha vin i det hele tatt), utenom dette skal vi ha øl på avtale fra butikken at vi kan levere resten vi ikke bruker tilbake, så da kan man ta litt ekstra men ca 3 øl per pers tror jeg. Konjak til kaffen vet jeg ikke enda men det blir mye, et vennepar av oss hade ca 100 gjester å de brukte 12 flasker konjak! I tillegg skal vi ha noe Baileys, wiskey og blue curaqao.

Vi skal ha ca 70 gjester og festen skal holde på så lenge gjestene vil og orker...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ja det er ikke lett å vite hvor mye det går. Jeg har faktiskt hørt om et bryllup det drikket tok slutt. Det vil jeg ikke at det skal gjøre i mitt. Det var faktiskt det gjesterne snakket om etterpå. TRIST

Men det koster jo mye. Har sett at folk omtalet vinklubb/ kjedjebrev. Har fått tilbud om et og takket ja. Har kanskje ikke så stor tro på det men 100 kr har jeg råd at satse. Mine venner vet jeg skal gifte meg og går med pga å hjelpe meg. Har noen brev igjen ( skal gi ut 6 )Mailer gjerne til andre gifteklare som vil prøve å spare litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synne

Turnips;

Bra at dere beregne rikelig,men 1/2 liter sprit pr.pers er vel i meste laget.

Det går 4 cl. i en drink.Visst vi grovregner litt blir dette 2 drinker pr.desiliter.Dette vil da si 12 drinker pr.pers...

Har vært i mange bryllupp,men tror ingen er i nærheten av å drikke 12 drinker.

En drikker jo vin til middagen..ca 3-4 glass(4 glass er en hel flaske),så drikker en 1 baileys/cognac til kaffien,

så blir det vel noen drinker 3-4 til selve festen.

Da har man altså drukket nesten en hel flaske vin eller 3-4 pils til maten

1 cognac eller baileys

og 3-4 drinker til festen..

Men uansett så lager en jo avtale med polet slik at en får levere tilbake det som er igjen av uåpnete flasker..

Synne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med turnips...

Vi regner også en halv liter pr.pers.

I tillegg skal vi ha øl,snaps,Baileys,og Konjak.

Det høres kanskje ut til at dette blir en fyllefest,og kanskje blir det nettopp DET.

Det spiller ingen rolle,det viktigste er at det blir gøy! icon_biggrin.gif

Jeg kan styre meg for den sakelige og stive selskaps-greia. Vi vil heller ha litt action. icon_razz.gif

Regner med at det tar helt av når de "gamle" har takket for seg.

icon_rolleyes.gif ismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Vi har regnet 1 glass per.pers til velkomstdrink. Et galss vin til foretten og tre glass vin til middagen! Da har vi regnet med at 90% av gjestene drikker alkohol. Når det gjelder regne ut hvor mye brus det går har vi satt 1/2 liter per pers. Det er da drikke til mat og blandevann. Vi skal ha åpen bar! Resten av drikkevarer og sånn er vi ikke helt sikre på enda...

Lykke til videre icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene.

Vi har nå fått prislisten på drikkevarene.

20 kroner for en flaske mineralvann

30 kroner for øl

200 kr. for en flaske vin

er dettte dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hadde en god ide om dette tidligere: lag et regneark med alle navnene, og gjett så på hvor mye den enkelt drikker. Husk at det finnes gamle tanter, besteforeldre, brud, barn og gravide som ikke drikker noe særlig. Mange syns også det er nok etter 5-6 enheter under middag og avec, og går over på brus. I et bryllup jeg hørt om hadde det gått 1,5 drinker per pers (de hadde ikke så lang tid etter middagen) etter kaffe avec'en, og det hadde hotellet sagt var heeelt normalt.

Jeg tror kanskje det ville være lettere å spørre noen fra et bryllup dere har vært i, der sammensetningen av mennesker ikke var så ulik deres egen. I mitt bryllup gikk det ihvertfall ikke så mye som 3 enheter per person (og det var nesten bare unge mennesker).

Husk at det noen syns er en gøyal fest syns andre er et fylleslag - folk er forskjellige!

Polyanna vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Polyanna den 2002-03-04 14:38 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjurf - forhold til hva vi betaler er det vel forholdsvis rimelig. Vi betaler:

Vin: 265 pr flaske for rimeligste type

Øl: 50 kr pr halvliter

Mineralvann: 35 kr pr halvliter12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Synne

Vel,jeg er ikke uenig med Turnips..det var ikke det.

Men vil bare si at jeg har vært i MANGE bryllupp + servert i MANGE bryllupp,så jeg tror jeg vet hva jeg snakker om.

Vennebryllupp som jeg har vært i er de fleste VELDIG FESTSTEMTE mennesker,men alikevel.. 1/2 liter sprit blir FOR mye(og ikke snakke om FOR dyrt).De fleste klarer 3-4 drinker,så blir det øl eller cider eller vin..visst de i det hele tatt orker mer..

I vårt bryllupp skal/vil vi også at det skal være "tjo og hei",men realistisk sett er mine beregninger helt optimale...det er dette en faktisk drikker.... sann mine ord.

Men uansett...så lenge en lager avtale med polet om å kunne få levere tilbake uåpnete flasker er det jo ingen problem..

Synne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Slettet. Det er ikke tillat med denne typen reklame - moderator1212[ Dette Innlegg er endret av: HMSP den 2002-03-10 12:52 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...