AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg står dessverre uten jobb etter i morgen (vikariat som går ut, og jeg søker masse på jobb men ser dessverre dårlig ut til at jeg har noe fra 1 mars), og må derfor søke dagpenger hos NAV. Jeg er veldig redd for å gjøre noe som helst feil, og vil derfor bare høre her med noen som har erfaring med dette. Det står at man skal ha med krav om dagpenger (det vedlegget er jo greit), bekreftelse på sluttårsak og kopi av arbeidsavtale/sluttårsak. Jeg vil få en attest fra arbeidsplassen i morgen hvor sluttårsaken står (har bedt om dette), må jeg også få arbeidsgiver til å fylle ut bekreftelse for sluttårsak? Jeg har også kopi av arbeidsavtalen hvor det står at kontrakten går ut i morgen, så den burde jo også holde i forhold til arbeidsavtalen de vil ha. Jeg har også kopiert opp alt av trekkoppgaver, men vet ikke om dette er nødvendig. Leste at når jeg søker 1 mars må jeg ikke sende inn sånne ting, men jeg vil heller være føre var... Ah, liker absolutt ikke at jeg må innom Nav systemet, men er en nødløsning til jeg kan få noe nytt! Kjempefint om noen som har litt erfaring med dette kan gi meg litt tips til hva jeg må ha med Må bare legge til at jeg har saumfart nav sidene flere ganger, men føler det er tryggere å spørre en gang for mye enn for lite.
Gjest Koala Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Du bør ha en bekreftelse på sluttårsak i tillegg til kontrakten. Årsaken til det er at NAV må få bekreftet at du ikke fikk tilbud om å forlenge vikariatet. Dersom du har papirene i orden fungerer NAV systemet greit og du vil normalt få det du har krav på. Hvis noe mangler av papirer vil du få beskjed om det og en rimelig frist til å ordne det.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Du trenger ikke fylle ut bekreftelse på sluttårsak så lenge du har fått det fra arbeidsgiver
Pingting Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Står det sluttdato på kontrakten du fikk? Hvis det gjør det, trenger du mest sannsynlig ikke bekreftelse på sluttårsak. Om du likevel er i tvil, så kan du jo ta med deg det du har av papirer til ditt lokale NAV-kontor og få de til å se gjennom det for deg
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Tusen takk for tilbakemelding Ja, sluttdatoen står på kontrakten jeg har, og sluttdatoen + sluttårsak vil stå på attesten jeg får fra arbeidsgiver(forhåpentligvis, har ikke fått den i henda enda men har som sagt bedt om det). Jeg samler sammen papirene jeg har og tropper opp på nav i morgen! Om de vil ha bekreftelse av sluttårsak mailer jeg det til arbeidsgiver så de kan fylle ut så snart som mulig. Er ikke store jobben, men er jo fint om arbeidsgiver slipper det. 6 timer til jeg er arbeidsledig. Kjenner jeg blir stresset.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Uff. Ikke gøy å bli arbeidsledig! Høres ut som du har skikkelig god styring på dette. Dersom det stod sluttdato, så antar jeg du enten var vikar for en gitt periode eller konsulent ansatt til spesifikt oppdrag? I slike tilfeller vil som regel arbeidsgiver flette dette inn i attesten. "Anonymbruker jobber hos KvinneGuiden AS fra 01.09.11 til 29.02.12 i vikariat/i forbindelse med utbygging av..." Men senk skuldrene littegrann. Dersom sjefen din (nå ekssjefen) er pittelitt OK, så kan de nok fremskaffe evt dokumentasjon som NAV måtte kreve. Om de ikke er ålreite, har du organisasjon i ryggen så kan evt de hjelpe deg å etterskaffe. Vet en venninne av meg brukte organisasjonen for å få nødvendige attester etter endt arbeidsforhold. Håpe du møter en blid arbeidsgiver. Fint om du kan dele litt mer om opplevelsene dine... Er greit at andre kan finne litt mer info eller svar på det de lurer på, om de lurer på det samme som deg. For du virker oppegående og beskriver situasjonen din godt.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Uff. Ikke gøy å bli arbeidsledig! Høres ut som du har skikkelig god styring på dette. Dersom det stod sluttdato, så antar jeg du enten var vikar for en gitt periode eller konsulent ansatt til spesifikt oppdrag? I slike tilfeller vil som regel arbeidsgiver flette dette inn i attesten. "Anonymbruker jobber hos KvinneGuiden AS fra 01.09.11 til 29.02.12 i vikariat/i forbindelse med utbygging av..." Men senk skuldrene littegrann. Dersom sjefen din (nå ekssjefen) er pittelitt OK, så kan de nok fremskaffe evt dokumentasjon som NAV måtte kreve. Om de ikke er ålreite, har du organisasjon i ryggen så kan evt de hjelpe deg å etterskaffe. Vet en venninne av meg brukte organisasjonen for å få nødvendige attester etter endt arbeidsforhold. Håpe du møter en blid arbeidsgiver. Fint om du kan dele litt mer om opplevelsene dine... Er greit at andre kan finne litt mer info eller svar på det de lurer på, om de lurer på det samme som deg. For du virker oppegående og beskriver situasjonen din godt. Tusen takk Nei, dette er absolutt ikke noe gøy, og det er tungt selv om det har vært et tidsbestemt vikariat. Det som gjør akkurat dette vanskeligere å svelge er at det er mye gjennomtrekk på dette stedet, og jeg som vil bli får ikke bli, mens det sikkert ikke tar lange tiden før de tar inn nye (som igjen finner ut at de ikke passer til dette, og slutter etter 4 uker med opplæring). I tillegg har jeg den siste måneden blitt utfryst/mobbet, og det er bare helt tåpelig... De visste jeg skulle gå, så hvorfor ikke bare la meg gå uten å gjøre et nummer ut av det? (Et spørsmål jeg aldri helt vil få svar på.) Jeg er organisert og har vært i kontakt med representanten på arbeidsplassen som er enig i at jeg ikke har blitt riktig behandlet/fått riktig opplæring og tilbakemeldinger underveis, og han skal ta den delen videre. Jeg håper virkelig jeg har kontroll på papirene. Jeg har to kontrakter fra den siste arbeidsplassen da den vikariatet ble forlenget en gang, så begge er kopiert opp og klare og viser når jeg startet og det at jeg sluttet i dag! I tillegg har jeg kopiert trekkoppgaver, lønnsslipp fra desember (tror virkelig ikke jeg trenger det, men var bare en fiks ide jeg fikk om at det kan ikke skade), og attesten som jeg fikk i dag, som også har startdato/sluttdato og hvorfor (at den jeg vikarierer for kommer tilbake og er altså ikke selvforskyldt). Jeg avsluttet med en god tone med arbeidsgiver i dag, og hun ga meg MASSE tips i forhold til videre jobbsøking/intervjuer, forsikret meg at jeg får gode referanser, og så videre. Hun fyller ut en sluttatest som blir sendt til HR avdelingen, som igjen visstnok gir beskjed til NAV at jeg ikke jobber der lenger og hvorfor jeg ikke jobber der osv. Så gjør de jobben sin der, vil nok ting gå bra. Kjenner veldig på følelsen av å ikke ha jobb nå, og tenker mye "oi, jeg har virkelig ikke en grunn til å stå opp i morgen". Men som du, og mange andre nå sier til meg; jeg må slappe av. Det hjelper ikke at jeg stresser hvert sekund med dette. Jeg har jo en grunn til å stå opp, selvklart! Jeg skal fylle dagene mine med å søke på jobber (heltidsjobb i seg selv), hoppe på toget for å dra på intervjuer, og så tenkte jeg at jeg skal holde meg i aktivitet og holde humøret oppe på den måten! Dette må gå bra! Om ikke annet, så har dette lært meg at jeg faktisk liker å jobbe veldig godt, og at jeg har god arbeidsmoral, så det er da i hvert fall noe. En erfaring rikere! Dette blir jo forferdelig langt. Om det er ønskelig, kan jeg oppdatere etter turen på NAV i morgen, for da vil jeg forhåpentligvis ha konkrete svar på spørsmålene mine Og om det kan hjelpe andre som lurer på dette senere så er det bare fint! TS
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Oj! Utfryst og mobbet på toppen av det hele? Usj da. :/ Kanskje like greit å forlate det arbeidsstedet. Håpe du tok det opp med sjefen din, hun virker ganske fin om hun gav masse tips og hjelper deg til å få dagpenger så raskt som mulig. - AB nr 6 - 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Om det er ønskelig, kan jeg oppdatere etter turen på NAV i morgen, for da vil jeg forhåpentligvis ha konkrete svar på spørsmålene mine Og om det kan hjelpe andre som lurer på dette senere så er det bare fint! TS Gjerne! Er så mange som spør og graver, men få som hjelper til å fylle en tråd med god info. Har aldri vært mye borti NAV selv, frykter jeg kanskje må selv, så om du føler for å dele litt erfaringer så JA TAKK!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Jauda, februar har ikke akkurat vært den beste måneden, for å si det sånn. Sjefen var faktisk en del av det hele, men jeg har ikke tatt det opp med henne. Jeg skyr konflikter som pesten, og det at jeg ikke har tatt det opp har vel gjort det sånn at jeg har kunne gå på en god tone, og ikke være redd for å sette opp arbeidsplassen som videre referanser osv, noe som er veldig viktig for meg at jeg kan. De vet ikke at jeg vet hva de har gjort mot meg, men jeg har hatt følelsen lenge og sist uke fikk jeg bevis. Selv om jeg ble veldig lei meg, tenker jeg sånn at det er viktig for meg selv at jeg vet det og at jeg faktisk ikke har vært paranoid eller for følsom/ømfintlig. En annen ting jeg har lært: stol på magefølelsen og intuisjonen! Helt skremmende hvor riktig den har vært i det siste. Men, mine erfaringer så langt Jeg har fortsatt ikke møtt opp enda hos NAV, men jeg tok en telefon til de. Er ikke noe vits å møte opp uten at papirene er klare . Jeg fikk beskjed om at det ER viktig å ha med bekreftelse av sluttårsak utfylt av arbeidsgiver selv om man har en attest som bekrefter dette, for at de skal fylle ut hvor mye du har jobbet. Det gir bedre uttelling jo mer NAV har dokumentasjon på at du har jobbet osv, så vidt jeg forstod det, og man sikrer jo at de får riktig informasjon, og at man derfor får riktig sum. Han jeg snakket med var hyggelig, dog litt stresset men jeg følte jeg i hvert fall fikk svar på det jeg lurte på. Jeg registrerte meg som arbeidssøker allerede på søndag for at det ikke skulle eksplodere i dag med alt som må gjøres (er en smule sliten etter hvordan situasjonen på jobb har vært. Men jeg møtte opp tiden ut, og det er jeg stolt av!), så da må jeg bare fylle ut på meldekortet at jeg jobbet m,t og o, og at i dag er første dagen jeg er arbeidsledig, så det var ikke noe problem. Med fare for at jeg vil skrive lange avhandlinger hver gang jeg oppdaterer, kan jeg jo stoppe det her. Dette er erfaringen så langt, og syntes det var viktig å fastsette en gang for alle at skjemaet må med. Var det jeg sleit med å finne svar på noen steder. Jeg kunne klart ha ringt med en gang, men nå kan jo kanskje andre få svar på det som lurer på det samme. Jeg oppdaterer gjerne igjen jeg etterhvert med hvor lang tid det tar osv. Håper virkelig min erfaring med NAV vil bli en god en Er også i dialog med vikarbyråer, så for alt jeg vet kan jeg jo være i jobb igjen allerede neste uke! TS
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #11 Skrevet 1. mars 2012 Jeg gjorde det samme i fjor sommer. Da meldte jeg meg ledig 1. juli 2011, og leverte inn alle papirer de ville ha, inkludert siste lønnsslipp. Trengete ikke bekreftelsen fra arb.giver, da kontrakten jeg hadde hatt var tidsbegrenset. Alt gikk som smurt og jeg begynte å sende meldekort uken etter. Det eneste kjipe jeg kan si om dette var at første utbetaling skjedde først i slutten av august. Dette fordi det var ferieavvikling. Så jeg gikk helt uten penger fra 1. juli. Jeg fikk ny jobb allerede 1. august, så jeg klarte meg jo, og det jeg da fikk utbetalt i slutten av august, var det jeg hadde rett på for juli. for fra første august, skrev jeg jo på meldekortet at jeg jobbet fulle dager.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #12 Skrevet 8. mars 2012 Noen oppdatering å møter med Nav? Jeg lurer på om du får dagpenger fra første dag etter endt kontrakt når du har sluttårsak? Hvordan får du dette? En egen attest liksom? Unnskyld at jeg spør litt dumt Er kanskje i samme båt snart og lurer på hvor lenge jeg må vente til jeg får penger igjen. Stemmer det at man får 66%? Så dersom jeg vanligvis får 15 000 i lønn så får jeg ca 10 000 i dagpenger i mnd??
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #13 Skrevet 8. mars 2012 Noen oppdatering å møter med Nav? Jeg lurer på om du får dagpenger fra første dag etter endt kontrakt når du har sluttårsak? Hvordan får du dette? En egen attest liksom? Unnskyld at jeg spør litt dumt Er kanskje i samme båt snart og lurer på hvor lenge jeg må vente til jeg får penger igjen. Stemmer det at man får 66%? Så dersom jeg vanligvis får 15 000 i lønn så får jeg ca 10 000 i dagpenger i mnd?? Tja, ikke så mye oppdatering egentlig. Jeg var med alle papirene hos NAV sist fredag, og leverte med alt av trekkoppgaver, attest fra arbeidsgiver, sluttvedlegget som arbeidsgiver skrev under (fikk den spydige bemerkningen da jeg fikk den fra arbeidsgiver, men det er en annen sak), og... ja, førstesiden og selve søknaden. Jeg måtte dit på mandag igjen for smarte meg glemte å skrive opp kontonummeret mitt... Smart når du liksom prøver å få penger. Når du ikke er skyld i oppsigelsen selv (som man ikke er når vikariater osv går ut), så er det bare 3 ventedager før du har krav på penger (så sant det blir innvilget, men jeg tror og håper ikke det er vanskelig når det er klart at du ikke er skyld i selv at du ikke har jobb). Jeg ble arbeidsledig sist onsdag, så torsdag, fredag og mandag får jeg ikke betalt for. Sett tilbake burde jeg slappet av litt mer da og tatt det som en liten "ferie", men det er ikke så veeeldig lett å slappe av når man står uten jobb. Herregud, blir litt rotete det her Men det er en skjemaveileder på nav. Der får man førstesiden, søknaden og bekreftelsen på sluttårsak som arbeidsgiver skal fylle ut. Det er en a4 side (to om du ikke har faste timer, og det må fylles inn manuelt), så det tar ikke så lang tid for den personen å fylle ut! Jeg la også ved attesten jeg fikk for der står også sluttårsaken, bare for å legge ved alt jeg kan som viser at kontrakten var tidsbestemt. Forresten, jeg la også ved arbeidskontrakten som viser dette og Jeg har fortsatt ikke fått det innvilget enda, men det hadde jeg ikke regnet med heller. Står at det er 3 ukers behandlingstid, så jeg håper at det ikke tar mye lenger tid enn det, og at jeg så klart får det innvilget Jeg søker og søker som bare det på jobber (ok, har kanskje vært litt sløv de siste to dagene, men jeg har vært på et intervju da), så jeg håååper jeg får jobb snart! Vet ikke hvor mye til hjelp dette var da, men lykke til om du kommer i samme båt
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #14 Skrevet 8. mars 2012 Noen oppdatering å møter med Nav? Jeg lurer på om du får dagpenger fra første dag etter endt kontrakt når du har sluttårsak? Hvordan får du dette? En egen attest liksom? Unnskyld at jeg spør litt dumt Er kanskje i samme båt snart og lurer på hvor lenge jeg må vente til jeg får penger igjen. Stemmer det at man får 66%? Så dersom jeg vanligvis får 15 000 i lønn så får jeg ca 10 000 i dagpenger i mnd?? Oi, glemte også å tilføye at du må registrere deg som arbeidssøker på NAV, men det tar heller ikke så lang tid, og du kan gjøre dette noen dager før du er arbeidsledig. Jeg gjorde det og ble plutselig redd for at jeg gjorde noe feil da, men fikk beskjed fra en jeg snakket med på NAV at det gjorde ingenting, da bare skrev jeg på meldekortet dagene jeg jobbet og lot det være i null dagen jeg ble arbeidsledig. TS
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #15 Skrevet 11. april 2012 Hei TS, AB nummer 6 her igjen. Hadde nesten glemt denne tråden, men nå skal samboeren min trolig slutta pga vikariat som går ut på kontrakten i slutten av august, så da kom jeg til å tenke på denne tråden. Hvordan går det med deg, jobbsøking og NAV? Fikk du greit med dagpenger så du klarte deg, og var de samarbeidsvillige med de papirene du hadde? Føler meg litt ”ny” på NAV og sånt, kunne du forklart hvilke papirer du hadde med til NAV og hvor mye penger de gir? (Noen % av bruttolønn som er fast eller...?) Håper det går bedre med deg uten forrige arbeidsstedet, for det hørtes ikke ut som de satte pris på deg. Håpe du har fått deg ny jobb og at alt går bra!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #16 Skrevet 11. april 2012 TS her. Har ikke fått summet meg til å oppdatere denne, så det kan jeg gjøre Jeg har fortsatt ikke fått jobb, men jeg skal få svar på en i dag, også har jeg 2 gangs intervju på fredag. Den siste er den jeg virkelig vil ha, så om jeg får ja i dag på den jobben jeg ikke ser fører noensted, da vet jeg ikke hva jeg gjør... Hehe, men det skal jeg ikke ta her Dagpengene fikk jeg svar på nøyaktig 3 uker etter jeg sendte søknaden. Eller det vil si, jeg gikk inn på NAV sidene og så at de plutselig var ferdig beregnet. Jeg fikk ikke for de 3 første dagene jeg var arbeidsledig, det er såkalt "ventedager". Jeg får en ganske grei sum utbetalt, har brutto litt over 16.000. Jeg har samboer som jobber fullt, så vi klarer oss bra sånn sett. Men jeg hviler ikke av den grunn, jeg har søkt mange jobber, vært inne på 2 og 3 intervjuer i uken, og jobber hardt med å få jobb. Føler meg litt mislykket at jeg ikke har fått napp helt enda, men mye har vært samtaler med vikarbyråer hvor jobben jeg søkte på ikke lenger er tilgjengelig, også har det bare blitt med det. Og ting tar tid med å få svar, komme inn på intervjuer, og jah... Det har vært utrolig irriterende, men sånn er det. Papirene jeg leverte med var: Førstesiden Bekreftelse på sluttårsak (jeg tvang nesten sjefen til å fylle den ut fordi jeg fikk beskjed fra NAV om at det var viktig den var med) Arbeidskontrakt som viste at jeg var vikar og når den gikk ut Attest som sjefen hadde skrevet. Jeg fikk beskjed om at den trengte jeg ikke ta med, men jeg sa bare at den kan være med for å bekrefte sluttårsaken. Dette her tror jeg egentlig ikke han trenger siden det er etter 1 mars og NAV henter alle opplysninger fra skatteetaten, men jeg gjorde det uansett: Alle lønns og trekkoppgaver jeg hadde fra 2011. Jeg fikk ingen kommentar på det, så det var greit å ha det klart i hvert fall. Jeg leverte alt personlig på NAV og sa at jeg ville være sikker på at jeg gjorde det riktig. Fikk ingen sure kommentarer på det. Så hun stemplet alt der, og alt var i orden. Og som sagt, 3 uker etter var det innvilget. Det tok noen dager etter før jeg fikk selve vedtaket i posten, men det står i hvert fall på NAV sidene. Jeg leverte også meldekort helt fra starten, før det ble innvilget. Dette tror jeg også var lurt. Var ganske ny på NAV selv, og er vel fortsatt ingen ekspert, hehe. Men det er vel 62 % av bruttolønna fra året før/gjennomsnitt av de 3 siste årene (det som er best) man får i dagpenger, om jeg ikke tar helt feil. Alt dette står ordentlig i vedtaket man får med summer og sånt, men det kan jo gi en viss pekepinn på hvor mye han kan få. Lykke til om det blir dagpenger på samboeren din Jeg tror ikke NAV er vanskelige når det gjelder sånne ting og man har dokumentasjonen på at det ikke er selvforskyldt at man er arbeidsledig. Jeg var utrolig nervøs før jeg troppet opp med papirene og mens jeg ventet på svar, men alt gikk i orden (Herregud, unnskyld. Jeg har en tendens til å skrive så utrolig mye!)
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #17 Skrevet 4. juni 2012 Hmmm... beklager for å dytte opp dette emnet men hater å sarte nye tråder når det finnes lignende... ikke skyt meg forum politi! Jeg skal slutte i en stilling nå, jeg har fast jobb men er utrolig lei av jobben. Jeg har spart opp penger, er klar over at det blir noen måneder uten sikkerhet når jeg selv velger å si opp, men er ikke motivert for å finne ny jobb først også slutte, jeg er så mektig lei. Er det negativt for nye arbeidsgivere? At jeg har slutta uten nytt å gå til, det kan jo fort bli et hull i CVen på noen måneder? Kan man få en typ attest på sluttårsak fra sjefen kanskje, ikke bare en "har jobbet fra X til X med Y type arbeidsoppgave og forsover seg aldri"-attest men "X har valgt å si opp stillingen sin da Z arbeidsted ikke kan tilby X de utfordringer hun trenger lenger"? Vil det være mer positivt? Unnskyld at jeg gjennopplivde en gammel tråd. Håpe du har fått deg jobb nå TS, fortell gjerne om intervju og hvordan du forklarte "hull" i cven. Jeg er kjempenervøs for den biten, for jeg har alltid gått fra en jobb til en annen med få dagers mellom i hele mitt liv... Oj oj, i morgen leveres oppsigelse. Spennende.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #18 Skrevet 13. februar 2014 Beklager å dra opp en gammel tråd her, men tråden dukket opp ved et søk på google, og tar for seg mange av de tingene jeg lurer på. Ihvertfall. Jeg skal søke om dagpenger nå, og har litt problemer med det såkalte skjemaet "Bekreftelse på sluttårsak" som skal leveres til tidligere arbeidsgiver. I teorien/på fasaden har jeg sagt opp etter eget ønske, og føler meg derfor usikker på om jeg i det hele tatt kan få dagpenger. Grunnen til at jeg sa opp var urimelige arbeidsforhold (på det psykiske plan), noe som resulterte i at jeg ble sykmeldt på slutten av arbeidsperioden, og derfor ikke så noen annen utvei enn å si opp jobben. Arbeidsgiver har ikke krav på å vite den faktiske diagnosen (noe jeg heller ikke ønsket å glede henne med), og er i derfor under den oppfatning av at jeg sa opp etter eget ønske, fordi jeg ønsket nye utfordringer. Dette er jo selvsagt ikke helt korrekt. I tillegg har jeg absolutt ikke noe som helst ønske om å måtte være i kontakt med arbeidsgiver, i og med at hun var den primære årsaken til at jeg måtte sykemeldes. Så. Jeg forstår at det forutsettes at sluttårsak dokumenteres, men er det noen som har erfaring med lignende situasjoner? Kan sykemelding fungere som en slags dokumentasjon/kompensasjon på sluttårsak? Eller er det ingen annen utvei enn å måtte rippe opp vonde sår og ta kontakt med arbeidsgiver? Jeg skulle gjerne bare ha fått meg en jobb så jeg kunne ha sluppet dette, men erfaringsmessig tar slikt tid. Anonymous poster hash: 4c76f...9b5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #19 Skrevet 13. februar 2014 Så lenge du har sagt opp selv, så er det vel en karantene på 8 uker før du kan søke. Anonymous poster hash: f2552...56d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #20 Skrevet 13. februar 2014 Så lenge du har sagt opp selv, så er det vel en karantene på 8 uker før du kan søke. Anonymous poster hash: f2552...56d Takk. Det har nå gått over 8 uker, så jeg skal være klar for å søke. Jeg tenkte jeg skulle gå til NAV direkte for å undersøke, men det er et ganske ømfintlig tema for meg, så jeg er kjemperedd for å ikke klare å holde tårene tilbake. Skal prøve å stålsette meg til i morgen. Anonymous poster hash: 4c76f...9b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå