AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg er på tur med noen venninner til kanskje en av verdens beste shoppingbyer. Her finner man alt man bare kan drømme om! Nå har det dukket opp et problem jeg aldri trodde jeg skulle få: etter noen merklige situasjoner tror jeg at ene venninna mi hermer etter det jeg kjøper. Jeg mener, vi er i en enorm by med tusenvis av butikker, og hun ender ofte opp med å kjøpe det samme som meg - etter meg! For noen dager siden fant jeg meg ei jakke, perfekt snitt for meg, super farge og god pris. Venninnene mine ser på at jeg prøver, inkludert hun som hermer. Så stiller jeg meg i køa og skal betale, og etter hvert ser jeg hun stå med samme jakka i en litt annen fargenyanse! Dette er bare ett av mange slike eksempler. En annen dag tok jeg på meg en sort- og hvitstripete genser, når jeg kommer ut fra badet sitter hun ved kofferten og lurer på hva hun skal ha på seg. Så ser hun på meg og roter i kofferten sin, før hun sier: Skal du ha på deg sort-og hvitstripete genser i dag og? Så leter hun fram en ganske lik genser. Jeg sa at jeg kunne gjerne skifte om hun ville ha på seg den, men da skjønte hun ikke problemet.. Andre ting hun har likt nå er bukse, noen topper og en genser. Alt kjøpt først av meg. Er det ikke litt spesielt å herme? Vi er over 25 år. Byen er stor med et stort utvalg og vi går ganske mye sammen så det ser jo bare dumt ut å ha like klær.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Det er en fri verden. Du kan jo ikke kreve at hun skal la være å kjøpe noe hun har lyst på fordi du har noe lignende? Hun synes vel du har god smak, da. 5
lilljan Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Kanskje hun er usikker. Prøv å hjelpe henne med å finne noe som kler hun. 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Sikkert usikker på egne valg og synes du bare ser bra ut, eller kanskje hun ser litt opp til deg. Du kan jo begynne å holde øynene opp for ting som kanskje kan kle henne, og hjelpe til litt på den måten? 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Klart det er et fritt land, men det er vel uansett litt spesielt å kjøpe de samme tingene som ei venninne? TS 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har flere ganger latt være å kjøpe noe fordi venninnen min fant det først. Litt surt at det skal være slik og da. :gjeiper: 3
murray Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Haha, er det ikke bare slik det blir av og til med venninner da? Man ender opp med å ligne hverandre :gjeiper: Synes det er litt artig jeg, hehe..
Gjest Tirkes Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Sier som andre her, ta det som et kompliment. Enten liker hun stilen din, eller så synes hun du tar deg godt ut. I begge tifeller er hun nok litt usikker på egen stil. Ta deg litt tid til henne også, spør om det er noe antrekk hun har drømt om, en type kjole eller sko og sett av litt hennetid, der du finner kjoler/sko som kan passe henne, i farger/snitt hun ønsker eller som du tror kan kle henne? Skjønner det er litt irriterende, men dere er 25, ikke 5, så det er egentlig ingen grunn til å bli irritert. Litt spesielt er det jo. Lykke til med shoppingen! 2
Thorn Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Skjønner så utrolig godt hva du mener, TS. Har ei venninne som var slik før. Det går ikke an å ta det opp med henne på en snill måte? Bare nevne at du liker å ha litt unike klær som ikke alle har maken til, og om ikke hun føler det på samme måte? Du kan jo skryte av klærne hun finner til seg selv, eller evt foreslå klær som du syns hun kler bedre. I verste fall får du kanskje prøve å shoppe uten henne, om dere er mange nok til å dele dere?
Ethereal Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Er det noen big deal, a? Hu synes vel du har fin stil, og liker klærne du kjøper. Ta det som en kompliment. 1
Hanne20 Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 ikke bry deg om at andre kjøper akkurat, eller nesten akkurat det samme som deg! Klærne er designet for at folk skal kunne kjøpe og bruke det. Plagget er ikke bare til EN person. Hermer hun, synes hun sikkert at du har god stil, smak, eller at hun bare rett og slett har samme stil som deg. 2
Gjest grapefrukt Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Hvis du ikke liker det så får du slutte å shoppe med henne, samt slutte å fortelle hvor du kjøper klærne dine. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 Klart det er et fritt land, men det er vel uansett litt spesielt å kjøpe de samme tingene som ei venninne? TS Jeg synes ikke det er noe å bry seg med. I de eksemplene du trakk frem hadde hun jo ikke engang kjøpt noe helt likt, men noe som lignet/en annen farge. For meg er det mer sært å bry seg med hva andre kjøper, enn det er å kopiere andre. Hvis hun hadde kledt seg HELT likt som deg HELE tiden kunne jeg vært enig i at det var sært. Men å kjøpe samme jakke i en annen fargenyanse er ikke noe å henge seg opp i. Kunne ikke falt meg inn å la en venninne være avgjørende for hva jeg kjøper eller ikke kjøper. Skulle hun latt jakka ligge bare fordi du hadde kjøpt nesten lik? 1
Gjest "gjest" Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Til TS. Se på deg selv som en trend setter og gi ellers fanden. For det her er bare kjerringpreik. 1
Pene sko... Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Jeg blir heller fornøyd hvis noen kler seg i samme gate som meg selv, for det betyr ikke annet enn at de vet hvordan man skal kle seg. Da kan jeg til og med gå bort og gi dem et kompliment for antrekket.
Gjest Swipper Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Du kan aldri regne med å være den eneste som har forskjellige ting, men dette syns jeg var litt spesielt. Du får ta det som et kompliment på at du har en god smak
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Du vet jo: HVA hun gjør HVORDAN hun gjør NÅR hun gjør Hva som plager deg Og du vet nok GANSKE sikkert hva som sikkert er problemet hennes. Kanskje er hun i en usikker periode? Du vet: Den perioden en har når alt man skal finne til seg selv er kjedelig og en vet ikke lenger hva man skal kle seg fint i. Når du faktisk vet alt dette. Sitter du å koser og fråtser deg med å høre at du er "trendy" nok for henne? eller er du venninne nok til å Sjå På Henne og inspirere henne...gi henne litt innspill.. Du har vel vært der selv? eller har du hatt den samme stilen siden du var tennåring? Høres mulig bare frekk ut, men er bare seriøs. Bli en god venninne. Tenk litt bedre om henne enn det du fråtser deg over. 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 Jeg hadde ei venninne som farget håret likt som meg, kjøpte like klær som meg osv. Egentlig ganske irriterende, for jeg ville ha en litt egen stil. Men men. Hun har hermet etter MANGE nå i de siste årene. Spesielt med hårfarge, frisyre osv.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #19 Skrevet 29. februar 2012 Shoppingspropaganda.. hjeeeeeeeeeeeeeeelp. Hva med å utnytte neste ferie med å få litt inspirasjon og kreativitet og et venninnekurs. 1
Edvarda Skrevet 29. februar 2012 #20 Skrevet 29. februar 2012 Hehe, dette minner meg om filmen "Enslig ung kvinne søker.."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå