Gå til innhold

Hvordan se eldre ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hvordan man kan se eldre ut?

Jeg er ei jente på 28 år, jeg er ca. 1.68 cm høy og tynn, i tillegg til dette ser jeg VELDIG ung ut! Jeg blir nesten flau når folk spør hvor gammel jeg er, for jeg har ikke forandret meg i det hele tatt siden jeg var 16 eller noe!

Dessuten har jeg ikke former, som pupper, rumpe og lår, føler derfor ikke å gå med utringede topper osv..

Tips til klær/frisyrer (og hårfarger) som får en til å se eldre ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på officewear eller work appropriate. Da finner du bilder av klassiske voksne plagg, som også funker veldig fint her i norge selv om vi har en joggebuksekultur også på jobb.

Skrevet

Du siter lite om hår, klær og sminke...

Styr unna hestehalen, og det lange formløse håret, pent strøket bak ørene.

Mine lettere tips: Litt sminke. Ikke for dratisk, og ha en lipgloss i nærheten. Det er uhyggelig hvor mange hakk freshere enkelte ser ut når de bruker lipgloss og har litt maskara og lett sminke. Vet ikke om du vanligvis sminker deg, men littegrann er lov.

Håret: Hestehalen og det lange/halvlange håret med midtskill som du bare vasker og bruker balsam i: Er ungpikeaktig. Kan dra ned alderen din. Forsøk en litt mer formet frisyre, noe litt mer sofistikert og kvinnelig. Fargen kan piffes litt opp kanskje med noen helt diskre highlights om du ikke vil forandre så drastisk. Til eksempel jobbet jeg med ei jente på noen og tredve som så ut som en 19åring, en litt sliten 19åring. Hun hadde en veldig kald brunfarge (jeg vil ikke si kommunegrå, men det er det jeg mener) på håret. Hun farget det i en varmere tone, klippet det til litt nedenfor skulderen og pent formet til hennes ansikt.

Det alene gjorde at hun så fresh ut. Fresh er feil ord, hun mistet barnligheten i utseendet sitt.

Klær og tynn kropp: Jeg har bitteliten midje og overdrevne former. Jeg forsøker å tone det ned. Du har motsatte problemet. Det finnes mye tøy som kan fremheve den tynne midjen du har, som har snitt som lurer frem illusjonen av hofter og større byste. Jakker, dressjakker, topper og kjoler som er formsydd og innsnevret i livet. Unngå spagettistropper, jeg ville kjørt endel tre-kvartserm (når det ikke er for varmt) for å balansere litt. Styr unna de mest inntilsittende klærne og for tynne stoffene (bomullstrikot og diverse stretchtopper).

Hæler. Litt høyde på hælene gir litt mer rumpe på enkelte jenter. Ikke stor ræv, men.. man retter seg gjerne mer opp i ryggen og svaien i ryggen blir litt mer fremtredende, samt en litt mer kvinnelig gange. Trenger ikke overdrive om det ikke er behagelig. Er mye søtt i kitten heels og halvhøye hæler ute og går.

Er mye tips. Håpe du får mange mange flere. For jeg er ingen moteekspert. :)

• Liker 3
Skrevet

Takk takk for mange gode råd! :D

Jeg går som oftest i tettsittende jeans og tunika.

Sminke bruker jeg. Fundation, rouge, mascara, øyenskygge og lipgloss :)

Skal ta til meg tipsene dine, de hørtes gode ut! :klemmer:

Skrevet

Noen som har tips til hvordan man kan se eldre ut?

Jeg er ei jente på 28 år, jeg er ca. 1.68 cm høy og tynn, i tillegg til dette ser jeg VELDIG ung ut! Jeg blir nesten flau når folk spør hvor gammel jeg er, for jeg har ikke forandret meg i det hele tatt siden jeg var 16 eller noe!

Dessuten har jeg ikke former, som pupper, rumpe og lår, føler derfor ikke å gå med utringede topper osv..

Tips til klær/frisyrer (og hårfarger) som får en til å se eldre ut?

Vil du se eldre ut? De fleste ønsker jo å se yngre ut så denne var ny.

Om jeg hadde vært 28 og sett ut som en 16 - 18 åring, skulle jeg ikke klagd :-)

Skrevet

Vil du se eldre ut? De fleste ønsker jo å se yngre ut så denne var ny.

Om jeg hadde vært 28 og sett ut som en 16 - 18 åring, skulle jeg ikke klagd :-)

har noen venninner som sliter med at de ikke blir (eller føler de ikke blir) tatt seriøst fordi de ser ut som tenåringer og ungjenter når de egentlig er rundt 30, eller gjerne midt i 30åra. Er nok ikke det at man vil se gammel ut - men et ønske om at utseende skal reflektere den man er.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...