theaab Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Hei, jeg er på jakt etter en flytende foundation som ikke får huden til å se tørr ut. Særlig på vinteren får jeg raskt sånne tørre flekker på huden når jeg tar på foundation, selv om huden min ikke ser tørr ut før jeg påfører foundation. Regner uansett med at jeg har tørr hud. I tillegg sliter jeg med litt urenheter, og særlig røde kinn, hater det. Det blir verre på vinteren, med kulde-varme-kulde-varme om hverandre, det er nok det som gjør at kinnene blir så røde da. Jeg er altså ute etter en flytende foundation som: Funker for tørr hudDekker røde kinn og urenheterIkke gir meg mer urenheter Disse flytende foundationene har jeg prøvd; Loreal True Match Foundation - gir meg kviser Maybelline The Eraser - gir meg kviser Bobbi Brown Natural Finish Long Lasting Foundation - gir meg tørre flekker i ansiktet I tillegg har jeg også prøvd disse mineralfoundationene; Id bare minerals, Everyday Minerals, Mineral Hygenics. Alle fikk meg til å se veldig tørr ut, med mindre jeg tok på veldig lite og da var jo egentlig poenget vekke..
heleneo Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Hei. Jeg har også slitt med det samme, at det ser ut som jeg har tørr hud. Men hvis du bruker en primer fra BareVitamins, den er veldig bra, og en foundation fra Makeup Mekka. Jeg bruker det samme, og jeg slet med urenheter før og tørr hud, men min hud har blitt mye bedre Du kan jo prøve og se hvordan det funker på deg
Lykkelitenen Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 I tilegg til å lete etter en god foundation vil jeg anbefale deg å finne en krem som gir masse fukt til huden din (F.eks decleor hydra floral, Sensilis Glacier essence o.l) og en god primer. Primeren gjevner ut huden din, låser inne fuktigheten og skjuler tørrere partier så foundationen legger seg gjevnt og huden ser mindre tørr og ugjevn ut Tro meg, en primer kan utgjøre stor forskjell til tørr og fuktfattig hud som sliter med tørrere partier og flekker! Av foundations er det ikke like lett, da jeg selv har fet hud, men jeg har venninner som er fornøyd med Maxfactor the smoother og kanebo sine flytende til tørr hud.
theaab Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2012 Bruker en fuktighetskrem fra Decleor hver dag, pluss at jeg skrubber huden min med en skrubb fra Clean Start rundt 3 ganger i uken Takk for tips angående primer, har tidligere prøvd en primer fra ELF, men likte den ikke, den gav meg mer urenheter.. ikke at det kom som et sjokk heller, den var jo utrolig billig. Jeg bør nok lete etter gode primere da. Hva med foundationene og primerene fra Smashbox, er de noe tess? Leser jo mye bra om de på blogger, men så stoler jeg ikke blindt på betalte meninger heller... Eller foundationene fra Glominerals?
Gjest "gjest" Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Chanel Perfection Lumiere. Elsker, elsker, elsker den. Les en grundig anmeldelse av den her.
mEditari Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Chanel Perfection Lumiere. Elsker, elsker, elsker den. Les en grundig anmeldelse av den her. Den ble jeg litt nysgjerrig på. Hva slags hudtype har du? Jeg har fet hud, men fuktfattig og får lett urenheter, og flytende foundation ser helt forferdelig ut på meg. Hadde vært så deilig med en flytende og ikke alltid pudder :D
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har tørr hud (men god ansiktskrem) og røde kinn og bruker Chanel Vitalumière. Nå er det jo ikke så kald vinter lenger, og jeg synes denne passer best i litt varmere vær.
Gjest "gjest" Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Den ble jeg litt nysgjerrig på. Hva slags hudtype har du? Jeg har fet hud, men fuktfattig og får lett urenheter, og flytende foundation ser helt forferdelig ut på meg. Hadde vært så deilig med en flytende og ikke alltid pudder :D Fet T-sone og tøre kinner med roscasea oppå der igjen. Perfection Lumiere er nydelig de dagene jeg ikke ser ut, pga den kan bygges opp og ser ikke "kakete" ut. Holder i ca 8-10 timer før jeg må ha på litt til og jeg legger ikke pudder over. Jeg har tørr hud (men god ansiktskrem) og røde kinn og bruker Chanel Vitalumière. Nå er det jo ikke så kald vinter lenger, og jeg synes denne passer best i litt varmere vær. Jeg har Vitalumiere Aqua, som også er genial. Den bruker jeg når jeg ser "normal" ut i huden. ------------------
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Når jeg hadde knusktørr hud(av typen skikkelig feite kremer var det eneste som hjalp) så brukte jeg Cliniques foundation for tørr hud. Alt annet sved på huden og gav tørre flekker. Spør om å få litt tester, så kan du sjekke hjemme. Er umulig å se skikkelig i butikklys, synes jeg.
Gjest "gjest" Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 skrubbekrem holder de tørre flekkene unna for meg.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Dere har mest sannsynlig en litt fet hud, med en fuktfattig overhud (derav flassingen) dere trenger produkter med fukt, men uten fett/olje. har man en TØRR hudtype,så sliter man i 99% av tilfellene aldri med noen form for urenheter. En tørr hud er ellers tynn og finporet. En fet hud kjennetegnes av at den er tykk, har middels-> store porer, særlig i t-sonen, blir blank iløpet av dagen og at man innimellom kan slite med urenheter. 90% av alle som tror de har en tørr hudtype, har det motsatte nemlig en FET hudtype, men en fuktfattig OVERHUD! Det er stor forskjell!!! 1
Gjest Survival Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Jeg bruker Max Factor Colour Adapt. Jeg har egentlig lite urenheter og pigmenter i huden, så bruker denne lite, men syns den fungerer supert.
Gjest happy_me Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 Jeg synes det høres ut som du får eksem i ansiktet på vinteren jeg, så du kunne kanskje prøvd å smøre med eksemkrem (ikke deksem, den er ubrukelig), og se om det blir bedre?
mari4ever Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Gå innom estetique og spør om prøver på ulike typer foundations. si at du har brukt mye penger på ulike typer foundations, men aldri blitt fornøyd. da får du prøvd foundationene i dagslys og noen dager eller opptil en uke. de små prøvene varer en stund. jeg personlig elsker Dior nude. jeg sliter ikke med tørr hud, men den dekker bra ( mine røde kinn og mine arr på haka), ser veldig naturlig ut på. den er helt nydelig. og du merker du har ingenting på huden. føles som huden puster. skal egentlig være en mineral foundation i flytende form. aldri vært så fornøyd med en foundation før:) du kommer til å elske den. fikk også en prøve på chanel perfection eller hva den heter. den nyeste. men den kan ikke sammenlignes med dior nude.
Honesty Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Jeg er dessverre velsignet med genetisk tørr hud; ingen kviser, finporet og nesten gjennomsiktig, men trenger MYE pleie for å oppføre seg normalt. Av foundationer har jeg prøvd det meste, men bruker stort sett mineralsminke i den varme årstiden og flytende/krem i den kaldere. For tiden er favoritten Kanebo Sensai Fluid Finish, som er middels dekkende, og ikke for uttørkende. Lancome Teint Miracle er jeg også glad i, men helst når det er varmere i været, for den har en tendens til å tørke huden litt ut. Min siste anskaffelse er Chanel Perfection Lumière, som egentlig ikke egner seg for tørre hudtyper, men som jeg kan bruke dersom jeg legger en seig dagkrem under (Dermalogica Super Rich Repair).
Gjest "gjest" Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Perfection Lumiere fungerer godt på min tørre kinner hvertfall. De blir ikke tørrere av den.
Honesty Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Jeg er veldig tørr over det hele, men kjøpte den mot bedre vilje fordi jeg liker tanken på noe som varer litt lenge.
Gjest "gjest" Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 Jeg er veldig tørr over det hele, men kjøpte den mot bedre vilje fordi jeg liker tanken på noe som varer litt lenge. Huden din vil ikke se tørr ut, men foundationen er matt, så du må påføre "lys" selv.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #19 Skrevet 29. februar 2012 Jeg er også plaget med tørr hud av og til..Det som funker for meg er å ha på meg fuktighetskrem før jeg tar på med foundation + en god foundation også da , husker ikke hva den heter nå da
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #20 Skrevet 1. mars 2012 Dere har mest sannsynlig en litt fet hud, med en fuktfattig overhud (derav flassingen) dere trenger produkter med fukt, men uten fett/olje. har man en TØRR hudtype,så sliter man i 99% av tilfellene aldri med noen form for urenheter. En tørr hud er ellers tynn og finporet. En fet hud kjennetegnes av at den er tykk, har middels-> store porer, særlig i t-sonen, blir blank iløpet av dagen og at man innimellom kan slite med urenheter. 90% av alle som tror de har en tørr hudtype, har det motsatte nemlig en FET hudtype, men en fuktfattig OVERHUD! Det er stor forskjell!!! Joda, huden min er faktisk tørr. Finporet, blir aldri blank og ingen urenheter. Bruker renser og kremer tilpasset dette. Problemet mitt er å finne en foundation som funker. Jeg bruker Id BAre minerals, og har gjort det i mange år. Men jeg er ikke så fornøyd med den lenger. Synes jeg får nupper av den og huden ser i overkant pudret ut. Utfordringen med å bytte foundation er å finne riktig farge. Har vært innom MAC og flere parfymerier. MAC har så langt fargematchet meg best. Mange av de jeg har prøvd blir enten for gule eller for rosa. Jeg kan visstnok bruke både rosatonet og gultonet foundation.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå