Maddebs Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har frem til nå skrevet i odt format, og har fått et problem. Etter 196 sider har jeg nå fått ny pc og er tilbake i word. Men annførslestegnene er annerledes. Er det noen måte å velge hvilke type tegn man vil ha? De jeg har brukt til nå ser ut som dobble krokodille tegn, og de i word er standar to komma.
HeadsVsTails Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 (endret) Aj.... lese teksten ordentlig før jeg svarer.... Jeg trodde du mente omvendt. Prøv å oppdatere windows/office. Jeg fikk i alle fall disse krokodilletegnene etter en oppdatering. Endret 28. februar 2012 av HeadsVsTails
Maddebs Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2012 takk for tipset, skal prøve orker ikke bytte tegn på 196 sider :S
Heart Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Det funka ikke Vanligvis får man anførselstegn av typen du kaller "to komma", men det finnes en autokorrektur-regel i OpenOffice (og LibreOffice) som bytter dem ut med den opprinnelige norske standarden («krokodilletegnene») hvis man har norsk som språk. Jeg har ikke MS Office selv, men har hørt rykter om at Word skal ha et lignende alternativ for autokorrektur av anførselstegn. Hvis du vil bytte ut alle gamle anførselstegn med "to komma"-varianten, kan du jo bare bruke søk-og-erstatt-funksjonen i Word.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå