Gå til innhold

Hun spytter ut sjokoladen istedet for å svelge den.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg kjøper inn masse sjokolade og har det i munnen en stund mens hun suger og tygger på det, for så å spytte det ut i en pose etterpå. Hun påstår at hun på denne måten ikke legger på seg av det i det hele tatt, og derfor kan " spise " så mye sjokolade hun bare vil, men dette kan da umulig virke? Jeg har ikke sett at hun har gått noe opp i vekt heller, så det kan jo fungere? Har spurt henne om hun har tenkt på at det er sjokolade utblandet med spyttet hun svlger, men hun sier hun ikke svelger det heller :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det ikke noe mystiske fettoppsamlere i munnhulen etter hva jeg vet...

Men når det er sagt så virker det jo som en forferdelig sløsing av sjokolade!

Nå kan jeg i alle fall skryte på meg at jeg svelger da :fnise:

• Liker 14
Skrevet

Men noe av sjokoladen vil jo gli ned uansett hvor hardt hun prøver å samle det opp, og over tid vil det jo resultere i flere Kg på kroppen.

• Liker 2
Skrevet

Karbohydrater vil starte å brytes ned allerede i munnen, i motsetning til fett og protein som brytes ned i magen. Så joa, hun får nok i seg karbohydrater selv om hun ikke svelger det. Har sett dette i amerikanske tvserier, men trodde ikke at folk faktisk gjorde det!

• Liker 3
Skrevet

Karbohydrater vil starte å brytes ned allerede i munnen, i motsetning til fett og protein som brytes ned i magen. Så joa, hun får nok i seg karbohydrater selv om hun ikke svelger det. Har sett dette i amerikanske tvserier, men trodde ikke at folk faktisk gjorde det!

Jøss, kanskje det er der hun har det fra?

Skrevet

Hørt om flere som gjør det og har testet det en gang selv. Kan bare si en ting, jeg følte meg ikke tilfredsstilt og endte opp med å kjøpe en ny pose emd godis og spise hele den slik godis skal spises :popcorn:

• Liker 9
Skrevet

Man legger vel ikke på seg like mye av mat man spytter ut som av mat man svelger, men gir det samme glede å "spise" på denne måten? Neppe. Og ikke kan man gjøre det i selskap med andre heller.

• Liker 4
Skrevet

kan hun ikke bare ta en mindre bit?

• Liker 5
Skrevet

Høres egentlig trist ut. Jeg tror jeg hadde fått en stor tomhetsfølelse om jeg skulle "spise" en sjokolade, for så å spytte den ut. :jepp:

Men jeg må si meg enig med edderkoppdamen ovenfor. Er det ikke bare å spise litt mindre? For meg er sjokolade noe man skal kose seg med, blir nesten litt "halvferdig" om man skal spytte det ut igjen.. :sjokolade:

• Liker 2
Skrevet

Det blir brote ned, ja, men ikkje absorbert. Så nei, karbohydrata blir ikkje tekne opp i kroppen utan at dei går vidare frå munnen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hun får garantert i seg noe uansett. Hun burde forresten søke hjelp for dette, det kan utvikle seg til å bli verre.

Endret av Fnisu
  • Liker 6
Gjest Levitate
Skrevet

Stakkars sjokolade. Man skal ikke sløse slik med sjokoladen! :sjokolade:

• Liker 12
Skrevet

har prøvd det der, men dessverre funker det ikke for meg i det hele tatt. Får liksom ingen nytelse uten å svelge ned.. Det er i nedsvelgingsøyeblikket den største nytelsen skjer!

• Liker 2
Skrevet

har prøvd det der, men dessverre funker det ikke for meg i det hele tatt. Får liksom ingen nytelse uten å svelge ned.. Det er i nedsvelgingsøyeblikket den største nytelsen skjer!

La du på deg av det da?

Jeg er bekymret for at hun muligens vil utvikle spiseforstyrrelser :tristbla:

Skrevet (endret)

Dette kalles "Chew and spit", og er typisk "spiseforstyrra adferd". Det er ikke sunt, ikke normalt, ikke bra, det er no no no, og lyser røde varsellamper oppe i hodet mitt! Mat skal IKKE tygges og spyttes ut igjen. Det er FEIL. Samme f*** om man legger på seg eller ikke av denne adferden (man får sikkert i seg bittelitt sukker/karbo/whatever), det er feil på så mange måter at spørsmålet om man legger på seg eller ikke er irrelevant. Synes jeg.

Edit: ingen bør tenke "synd det ikke fungerte for meg" - vær sjeleglade for at det ikke "fungerte"!

Endret av cornflake_girl
  • Liker 6
Skrevet

Det er jo ikke dermed sagt at man har spiseforstyrrelser. Jeg har gjort det selv jeg. Har endel kilo jeg vil ha vekk, men en dag hadde jeg så sinnsykt lyst på en smågodt bit. Så jeg tygde den litt og spyttet den ut- og vips der var jeg ferdig med å ha lyst på den godteribiten og jeg slapp kaloriene.

Ville heller sagt det var bekymrende hvis hun gjorde dette med all vanlig mat..

Skrevet

Æsj, det høres bare helt sykt ut. Ekkelt! :spy:

• Liker 1
Skrevet

Det er iallefall ikke særlig bra for tennene, hvis hun "spiser så mye hun vil"!

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke dermed sagt at man har spiseforstyrrelser. Jeg har gjort det selv jeg. Har endel kilo jeg vil ha vekk, men en dag hadde jeg så sinnsykt lyst på en smågodt bit. Så jeg tygde den litt og spyttet den ut- og vips der var jeg ferdig med å ha lyst på den godteribiten og jeg slapp kaloriene.

Ville heller sagt det var bekymrende hvis hun gjorde dette med all vanlig mat..

Men tror du ikke det etterhvert vil senke terskelen for å gjøre det igjen, når det er gjort og man føler dette er noe som fungerer? Det er jo ikke en normal ting å gjøre. Spis heller den lille godteribiten og så har man tatt et klart valg! :) Eller la være.

• Liker 4
Skrevet

Men tror du ikke det etterhvert vil senke terskelen for å gjøre det igjen, når det er gjort og man føler dette er noe som fungerer? Det er jo ikke en normal ting å gjøre. Spis heller den lille godteribiten og så har man tatt et klart valg! :) Eller la være.

Nei vet du hva- jeg valgt å heller spise noe næringsrikt enn den godteribiten. Derfor valgte jeg å spytte den ut. Jeg teller kalorier hver dag, og passer på at det jeg spiser er sunt og næringsrikt.

Det kommer iallefall ikke til å senke terskelen min, jeg velger å slanke meg ved å spise sunt og riktig. Ikke ved å sulte meg.

Har man en sunn tankegang ellers syns jeg det er greit å gøre slikt i ny og ne. Men ikke hvis man gjør det med omtrent alt man putter i munnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...