jerod Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å sette opp et styrkeprogram for meg? Jeg vil få en fastere kropp, og skal sykle og løpe/gå på tredemølle i tillegg:) er ikke godt trent fra før av:p Setter stor pris på svar:)
Rasberry Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Skal du trene hjemme eller i på et treningsenter da? Uansett vil jeg anbefale deg å se litt på fitnessbloggen.no. Mye nyttig, og smart å lese der!
jerod Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2012 Treningssenter glemte å ta med det..
Bolla! Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Kan du ikke få noen på treningssenteret til å sette opp et program til deg da?
Envy Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Veldig vanskelig å sette opp et program til rensom folk på nettet som man ikke kjenner. Aner ikke hvordan fysikken din er, om du har spesielle ting så må taes hensyn til osv. Du kan f.eks titte på et generelt program som RYP eller 5x5, men vil anbefale at du snakker med en treningsveileder på det senteret du begynner på. Benytt tilbudet om veiledning, det er gull verdt!
jerod Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har ingen plager e.l som må taes hensyn til. På det treningssenteret jeg trener er det ikke bemanning på kveldene, og jeg har ikke mulighet til å dra på dagtid. Jeg er 164 høy, 58 kg. Jeg lurter på hvilke apparater jeg kan bruke og hvor mange repetisjoner jeg må ta. Jeg vil ha hovedfokus på mage, rumpe lår
Envy Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har ingen plager e.l som må taes hensyn til. På det treningssenteret jeg trener er det ikke bemanning på kveldene, og jeg har ikke mulighet til å dra på dagtid. Jeg er 164 høy, 58 kg. Jeg lurter på hvilke apparater jeg kan bruke og hvor mange repetisjoner jeg må ta. Jeg vil ha hovedfokus på mage, rumpe lår Det kan det godt hende at du har, uten at du vet det. Da jeg begynte, satte jeg i gang og kjørte på. Viste seg at jeg har svak korsrygg. Det er ikke noe man bare går rundt og vet i det dagligdags, men på en del styrkeøvelser er det veldig viktig å ta hensyn til. Spesielt mtp bruk av riktig teknikk. Jeg har også svak venstre skulder, hvilket fører til at den ikke alltid henger like greit med i alle øvelser. Dette igjen, kan utover teknikk. Jeg vil forøvrig anbefale deg at du bruker mest mulig frivekter fremfor apparater. Apparater kan fungere fint til sin bruk de, men stabiliseringsmuskulaturen blir ikke brukt i det hele tatt. Prøv å se nærmere på baseøvelser som knebøy og markløft. Begge trener både lår, rumpe og rygg. Gjør du det riktig får du med magen på markløften også. Igjen, du burde hatt noen til å vise deg, da begge disse er fantastiske øvelser, men krever en del teknikk. Utfall er også en fin øvelse for underkroppen. Husk at du også bør trene armer, skuldre, bryst, selv om du ser på rumpe, lår og mage som dine problemområder. Kan fort bli "skakktrent". Benk og flies er gode øvelser her.
PulsPlus Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Jeg har ingen plager e.l som må taes hensyn til. På det treningssenteret jeg trener er det ikke bemanning på kveldene, og jeg har ikke mulighet til å dra på dagtid. Jeg er 164 høy, 58 kg. Jeg lurter på hvilke apparater jeg kan bruke og hvor mange repetisjoner jeg må ta. Jeg vil ha hovedfokus på mage, rumpe lår Gå inn på TN.no og se på RYP som nevnt over, det er et flott program for nybegynnere og viderekommende. Ta en tur innom iform.no og se treningsguiden, der er det illustert hvordan du skal utføre øvelsene. Ekstremt viktig å gjøre øvelsene rett! Å ha hovedfokus på noe er greit, men du MÅ trene andre muskelgrupper på lik linje med mage, rumpe og lår. Det ser så innmari teit ut med jenter og gutter med f.eks heftige lår og ingen skuldre. 1
jerod Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 29. februar 2012 Takk for svar Skal sjekke ut de sidene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå