AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Jeg er sammen med samboeren min på sjette året (og har bodd sammen nesten like lenge) og føler det er på tide å ta et skritt videre. Han vet veldig godt at jeg vil gifte meg, og han har sagt at han vil fri (han er veldig konservativ). Jeg for min del orker ikke å vente mer, så jeg vil fri i morgen, men usikker på om jeg tør. Hadde tenkt ut en liten plan, men vet som sagt ikke at jeg tørr. Kommer til å fri uten ring (det er bare jeg som kommer til å ha ring), har ikke penger til det nå og vil spare til den. Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen gode tips til ei som skal fri til en mann?
Gjest Adriane Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 Jeg er sammen med samboeren min på sjette året (og har bodd sammen nesten like lenge) og føler det er på tide å ta et skritt videre. Han vet veldig godt at jeg vil gifte meg, og han har sagt at han vil fri (han er veldig konservativ). Jeg for min del orker ikke å vente mer, så jeg vil fri i morgen, men usikker på om jeg tør. Hadde tenkt ut en liten plan, men vet som sagt ikke at jeg tørr. Kommer til å fri uten ring (det er bare jeg som kommer til å ha ring), har ikke penger til det nå og vil spare til den. Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen gode tips til ei som skal fri til en mann? Utfra det du har skrevet, og jeg har uthevet, ville jeg nok ikke fridd om jeg var deg. Du vet han er veldig konservativ, og han har gjort det klart at han vil fri. Da tenker jeg at han i verste fall vil føle at han ikke blir respektert, hvis du allikevel velger å fri selv. (Det er det jo bare du som vet, men min generelle erfaring med menn tilsier at det er en stor mulighet...) Det er ikke det at jeg mener kvinner ikke kan fri - jeg er faktisk veldig for at kvinner skal fri hvis de ønsker, men jeg mener også at det er viktig å respektere det når mannen har gjort det klart at han vil være den som frir Har selv en sånn samboer. Tidlig i forholdet egentlig, da det ble snakk om et evt giftemål i fremtiden, sa han veldig klart at han ønsket å være den som skulle fri i såfall. Det respekterte jeg, selv om det tok mange år, og selv om jeg holdt på å forgå av utålmodighet på slutten der 1
Gjest Adriane Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Du får si til ham, sånn i forbifarten og litt tilfeldig, (men med innlevelse) at han er den ene mannen i hele vide verden du kunne tenke deg å gifte deg med. Jeg tillot meg å ta med MorAases svar fra nesten likelydende tråd her inne, inn i din tråd - det er det beste forslaget jeg har sett på denne situasjonen! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå