Gå til innhold

jobbe med master om ettermiddag istedet for dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere det kan fungere like bra å jobbe med en masteroppgave om ettermiddagen og kveldstid, som å jobbe med den på dagtid?

For å bruke tiden ifra 10.00 - 14.00 til fritid og å ordne hjemme, lage mat osv. Lettere å konsentrere seg om kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, folk er ganske forskjellige på når de arbeider best. 80% av min masteroppgave ble skrevet på kvelder og helger - fordi det var den arbeidsmåten som passet best for oss to som skrev den. Jeg jobbet også ved siden av fra 40-80% stilling. Så lenge du ikke skyver ting foran deg og ender opp med å utsette "til neste dag, neste uke, neste måned etc" tror jeg det går kjempefint. Vi fikk toppkarakter og leverte ei uke før fristen.

Skrevet

Det tror jeg best du får svar på hvis du spør deg selv :-). Noen fungerer best om morgen, andre om kvelden. Så enkelt er det. Spør et "A-menneske" så vil du garantert få nei, spør du noen som meg, som jobber aller best om kvelden får du et rungende "ja". Oppgaven blir uansett best hvis du jobber med den når DIN hjerne fungerer best :-)

• Liker 2
Skrevet

En må velge det som passer best. Jeg konsentrerer meg best kl 08.00 om morgenen, mens kjæresten er konsentrert på kveldstid og kan sitte til midnatt og jobbe. :)

Skrevet

Jeg skriver definitivt best om kvelden, så det er bare opp til en selv:)

Skrevet

Det er jo forskjell på oss mennesker, når på døgnet vi fungerer best. Så kanskje det er best for deg å jobbe på ettermiddagen, men det vet jeg jo ikke da.

Regner med at de fleste av dine venner er på jobb eller skole på dagtid og har da fri når du skal begynne å jobbe med oppgaven din.

Hvis jeg var deg, så ville jeg kanskje jobbet noen dager formiddag og noen dager ettermiddag. Lagt det opp slik at du hadde mulighet til å gå ut en tur hvis været var bra og heller tatt igjen litt på ettermiddagen. For du må vel ikke, enten jobbe med oppgaven bare på dagen eller bare på ettermiddagen?

Skrevet

Det tror jeg kan fungere, ja.

Men det er verdt å tenke over at du ofte ikke har samme muligheten til å ta kontakt med folk på kveldstid. (kontortider osv.) Det vil jo ikke stoppe deg hver dag, da.

Og så tenker jeg at livssituasjon og annet ansvar spiller inn. Har du barn i barnehagen, så vil det vel være hensiktsmessig å¨jobbe med oppgaven når de er der osv.

Selv jobber jeg med masteroppgaven min både på dag og kveldstid. Jeg er B-menneske og konsentrerer meg best på kvelden.

Skrevet

Ja, det tror jeg nok. Skulle gjerne gjort det, men det er ikke helt forenelig med det å være småbarnsmor :sjenert:

Samtidig kan det gjerne kom ting litt for ofte i veien om man jobber på ettermiddag/kveld? alt fra sosiale ting til tv-programmer liksom :gjeiper:

Du får prøve deg litt frem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...